Vogelpark Taman Burung - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vogelpark Taman Burung - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vogelpark Taman Burung

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

05 Februari 2011 | Indonesië, Biak

In de kerk naast ons huis werd gelukkig vandaag geen dienst gehouden, waardoor uitslapen mogelijk was, na het ontbijt wat gelezen en gepuzzeld.
Vanmiddag weer op pad eerst naar Joke die hier in een hotel werkt en contact heeft met Nederlandse mensen, zij hadden euro’s voor haar naar ons overgemaakt die wij hier als rupia aan hebben gebracht, weer een blij gezicht.
Daarna zijn we naar een vogelpark geweest vergane glorie maar tot onze verassing was het open en hebben we er rond gekeken.
Het was erg leuk er waren prachtige vogels met onvoorstelbaar veel felle kleuren bijvoorbeeld felgroene vleugels aan de bovenkant en daaronder dan weer knalrode veren, prachtig.
En er waren zelfs een paar hele grote, we hebben geen idee wat het zijn, wat grote betreft waren het net struisvogels.
Ondertussen kwam Oktov langs en die wist dat dit een Kasuwari vogel is zij hebben het samen op internet nog na gekeken Oktov vind dat ook leuk en omdat we elkaars taal niet spreken is het toch leuk om dat samen te doen.
Er liepen er twee los en ik vond het wel eng dat Jt er zo dichtbij ging voor een foto, zij hebben hele dikke poten en ik moest direct denken aan verhalen over schoppende struisvogels.
Maar het waren rustige dieren en we hebben er een poosje rondgelopen, en je kon echt zien dat het eens een prachtig park moet zij geweest.
Het waren niet de enige dieren vandaag, buiten de altijd aanwezige steek beesten die mij erg lekker vinden, je zult het geluk maar hebben, liep er een dikke muis door de keuken maar dat hoort er allemaal bij.
We hebben onze nasi voor vanavond weer gehad en tijdens dit schrijven deed Jt de afwas, dus ga ik nu maar koffie maken.

• 05 Februari 2011 - 12:45

Mini En Henk:

L.S.
    Het zal wel iets te maken hebben met de kerk naast jullie huis.
    Kerk- scheppen- wonderen enz.
    Elly kan koffiemaken .
    Ik heb onmiddellijk DE ingeschakeld en ze bieden jou een baan aan voor een uurtje per week, salaris boven de Balkenende norm moet je naast roodmerk ook goudmerk maken maar dat zal wel geen probleem zijn.
    Ik kom straks (wat een vreemd woord)nog even serieus terug.
    H

• 05 Februari 2011 - 17:56

Mini En Henk 2:

Daar zijn we weer.
    We waren even naar Mia (buurvrouw)die in het ziekenhuis ligt met alvleesklier ontsteking .
    Ze is eind vorige week een dagje met Mini wezen winkelen en werd de nacht erop behoorlijk ziek eerst denkend iets verkeerd gegeten maar Mini had nergens last van.
    Na een dag werd de pijn en ziek zijn steeds erger de huisarts vond het beter dat ze naar het ziekenhuis zou gaan. Oorzaak nog niet geheel duidelijk nu een buisje geplaatst in de gezamelijke uitgang galblaas/alvleesklier. Blijken ook wat galsteentjes rond te zwerven.
    Maar wat ik eigenlijk wilde vertellen die dikke muis in de keuken is verdwenen heb ik in Deventer gekocht omdat onze oude ook met staart niet meer scrolde.
    Nog even nagedacht over een exemplaar zonder staart maar dat lijkt ons toch wat onnatuurlijk.
    We zijn , nu we het toch over beesten hebben , nieuwsgierig naar de foto van JanT. dicht bij de , naar wij vernamen, nogal uit de kluiten gewassen polifinario of was het een roepie roepie?
    tot Morgen,
    Henk

• 05 Februari 2011 - 20:21

Lenne Eekhout:

Leuk dat ik mee kan lezen en daardoor al een beetje kan genieten op mijn komende bezoek aan Biak.
    Als alles goed gaat kom ik 23 maart a.s.. misschien treffen we elkaar nog.
    In ieder geval lees ik jullie verslag.
    groetjes Lenne Eekhout.

• 05 Februari 2011 - 21:30

Roelof Heling:

Wat hebben jullie weer een leuk stukje op de site gezet.
    gaat wel weer goed met jullie he

In assen bij ons projectenteam staat alles op een andere plaats aankomende week komen de collega,s van zuidoost er definitief bij in.
    Is mooi geworden.
    Wel 2 deuren er extra bij in laten maken.
    De lichtdrukapparatuur kon niet door de deur in de gang.
    Dan maar gekozen voor deze oplossing
    groetend,
    roelof en janke

• 05 Februari 2011 - 22:34

Truus:

Hoi, ik spreek/zie jullie vandaag of morgen wel weer, maar ik wil even kwijt, de vogel op de eerste foto is welbekende kroonduif waar ook een vliegtuig naar genoemd was in de Ned. tijd.

• 06 Februari 2011 - 02:46

Hillie Koning:

Hallo daar ben ik ook weer,schitterend het lijkt Avifauna wel alleen dan met vogels die ik ook niet ken.
    Op de tweede foto lijkt die vogel wel een struisvogel die met carnaval mee wil doen.
    toch wel erg mooi hoor.
    ik kijk al weer uit naar morgen een fijne Zondag en tot morgen hoop ik
    hartelijke groeten Hillie

• 07 Februari 2011 - 20:42

Bets En Henk:

Hou Elly en Jantinus,
    Het vogelpark wat jullie bezocht hebben was bij onze eerste bezoek aan Biak bijne opsterven na dood.
    Zo zie je maar dat de tijd ook goeie dingen laat gebeuren.Het is van de gekke dat er geen tolk meer is ivm geld gebrek,maar Jantinus zal Jantinus niet zijn om toch de werkzaamheden gereed te krijgen.
    Wat leuk om nu naar beelden op TV te kijken waar jullie wat aan hebben.Elly wat heb je het getroffen met Jantinus hij doet bijna alles voor jou afwassen enz.
    Het gaat jullie goed en de groeten aan een ieder.
    Henk en Bets