Zweet en spuugdoekjes - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zweet en spuugdoekjes - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zweet en spuugdoekjes

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

20 April 2010 | Indonesië, Biak

Vandaag was het een heel broeierige dag alles plakt, een vervelend gevoel maar je kunt er niets tegen doen,als je denkt ik ga even douchen is dat lekker maar na een kwartiertje ben je weer even klam al voor de tijd.
Ik heb altijd een spuugdoekje bij mij, niet omdat ik voeding terug geef ( geen denken aan) maar om het zweet van mijn hoofd te wissen, dat is prettiger dan papieren zakdoekjes.
Mijn leesbril was ook regelmatig beslagen vandaag , vinden jullie dat nou niet zielig???
Het hoort er allemaal bij en morgen is het vast weer anders.
Wij vonden het wel fijn om te lezen dat het vliegverkeer van Schiphol weer aan het normaliseren is een pak van ons hart.
Nog even een advies voor ons nichtje Inge die we hier graag zien komen, we hoorden dat Mark een grote nieuwe koffer heeft gekocht,misschien kun je daar een plekje in krijgen en ook Loes is welkom Jt kwam onze huismuis straks nog tegen.
Vanavond kwam de biakse Inge nog lang, we gaan morgen naar een paar zaken om te kijken waar we het beste bouwmaterialen kunnen kopen, we gaan wel mee op pad maar Inge gaat de winkels in want bij het zien van een blanke huid willen de prijzen nog wel eens stijgen.
Inge is er steeds weer verbaast over dat Jt. zoveel doet ( hij deed de afwas toen wij zaten te kletsen) hier is dat geen mannen werk.
Toen wij zaterdag spullen kochten als een wok en een pan wilde zij ook niet dat hij die zou dragen, en ik vind dat nou juist fijn, dus zei ik we zullen de mannen hier eens even laten zien hoe het ook kan.
Maar zij weet ook wel dat het in Nederland anders gaat maar hier wil zij niet dat hij voor gek loopt.

  • 20 April 2010 - 15:16

    Jantsje:

    Oh Elly, wat vind ik je zielig! Dat vind ik je al weken! Al dat zweet, je moet er niet aan denken.
    Lepeltje-lepeltje liggen met je wederhelft zal er ook wel niet in zitten. Echt sneu...

  • 20 April 2010 - 18:08

    Mini En Henk:

    Hallo "trendsetters"

    Laat ze maar zien hoe het ook kan.
    Uitstekend zwager!!!
    Samen de klus klaren geen gedoe met...lampen wij houden het op de oer hollandse Philips .
    Over het eetijzer gedoe hebben we het later nog wel eens.
    Groet,
    Henk.
    ps.aswolk van de ijslandse vulkaan is door deze en gene erg "opgeblazen"

  • 20 April 2010 - 21:11

    Nichtje Inge:

    Joepie!
    Bedankt voor de tip! Wanneer vertrekken ze? Als ik het goed op de Hyves pagina van Trea gelezen heb aanstaande vrijdag toch?
    Verheug me er nu al op.....Loes en ik samen in een koffer en daarna in het vliegtuig. Moet Mark wel even luchtgaatjes in z'n koffer maken want anders........

    Heeft de Biakse Inge de krentenbollen al gemaakt (recept papa) ik ga ze morgen denk ik eens proberen te bakken.

    Goed drinken hè met al dat gezweet!
    Ik ga verder met oefenen "hoe vouw ik mezelf op zodat ik in een koffer pas..."
    Groets,
    Inge

  • 20 April 2010 - 21:43

    Rika:

    Ik vind het geweldig wat jullie daar doen.Heb Henk ook een mailtje gestuurd hoop tenminste dat ie overkomt want je weet ik ben niet zo thuis met dit ding.En hoop dat Caston van de postcode loterij eens langs komt,wat zou dat mooi zijn om jullie dan een flinke zak met geld te geven. groetjes en een knuffel Rika

  • 21 April 2010 - 20:35

    Henk En Bets:

    Hoi Elly en Jantinus,
    Er is al weer veel gebeurt bij jullie.
    Wat de warmte betreft kunnen wij hier wel wat gebruiken,snachts vorst en overdag plus 8 gr.
    Ik ben druk met de SBK op het TT circuit en ben savonds laat thuis.
    Maar zondag is alles weer voorbij en gaat alles weer zijn gang.
    Met de vut en toch druk rara hoe kan het?
    Groet aan allen,
    Henk en Bets

  • 22 April 2010 - 13:44

    Alybun:

    hoi jongelui,

    wat hebben jullie weer onvoorstelbaar veel meegemaakt, gedaan, geholpen enz. Volgens mij wordt dat straks weer enorm afkicken als je terugbent in ons strak geregelde landje.
    Maar nu eerst nog een maand lang genieten met de kinderen.
    heel veel plezier en tot later.

    groetjes aly en kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Alweer in Biak

Ook in 2010 weer in Biak

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2010

Weer thuis

22 Mei 2010

Naar Jakarta

20 Mei 2010

Een onvergetelijke dag

20 Mei 2010

Bandung

19 Mei 2010

De laatste dag in Jogyjakarta
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 563408

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: