Placenta lamp - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Placenta lamp - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Placenta lamp

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

19 April 2010 | Indonesië, Biak

Het heeft hier vandaag heel hard geregend, zo erg dat van de berg achter ons huis het water in huis liep, gelukkig richtte dat geen schade aan alleen moet je erg voorzichtig lopen want natte tegels zijn spekglad.
Maar we hebben ons best vermaakt en de zondagse soep smaakte lekker deze keer asperge soep en zonder pakje toch lekker geworden alleen was ik iets te royaal met de sambal geweest maar dat past bij het land hier.
Vanavond zijn we uit eten geweest alleen al fijn om niet te hoeven bedenken wat je nu weer moet koken.
Margret is vanavond hier geweest en heeft samen met Jt op internet gekeken wat voor treinen we straks op Java het beste kunnen nemen, zij kent veel mensen op die op de vliegvelden werken door heel Indonesië en vraagt voor ons aan hen allerlei tips voor reizen en hotels.
Margret had van haar moeder een zakje vol Mata Biak meegekregen voor onze actie waarvoor wij niet mochten betalen zij was blij om zo bij te kunnen dragen aan het goede doel.
Het zijn heel mooie exemplaren, van Henk hoorden wij dat er mensen zijn die er oorbellen van willen laten maken voor hun dochters leuk idee, Trea en ik hebben er allebei een in een ring laten zetten en om dat ook in oorbellen te doen lijkt mij ook wel wat.
Toen wij Margret naar huis brachten zagen wij bij een huis een lamp op de grond staan, die er uitziet als een plastic emmer die op de kop staat, we hadden al eerder een dergelijke lamp gezien en Jt zei kijk weer een zo’n lamp.
Margret vertelde toen dat er daar dan een baby geboren is, de vader begraaft de placenta en plaatst er een lamp op die soms wel een maand blijft staan, mooi zulke oude gebruiken al wordt dat ook hier minder.

• 19 April 2010 - 17:07

Mini En Henk:

Hallo,

Het is maar goed dat Elly en Jantinus eind deze week met vakantie gaan want als ze over zulke gekke dingen als Placenta lampen gaan schrijven dan zijn ze wel aan vakantie toe.

Ringen en oorhangers met MATA BIAK zijn wel erg leuk jammer ik heb geen gaatjes in mijn oren.

groet,
    Henk

• 19 April 2010 - 19:01

Miranda:

Hallo lieve mensen,
    Hier weer even een berichtje uit het oh zo wonderschone Beilen!
    Waar het overigens prima vertoeven is qua weer... mits ik niet de hele dag in het ziekenhuis door hoefde te brengen.
    Ik heb weer us wat...
    Hopelijk gaat het vliegverkeer weer los, zodat jullie kinderen gezellig naar jullie toe kunnen komen! Wat een feest zal dat zijn. Leuke vooruitzichten.
    Die placenta lampen heeft toch wel wat he! Hoewel.. bij een ander in de tuin dan he..;)
    Ik stuur je nog even antwoord op je mail Elly!
    Liefs! :)

• 20 April 2010 - 12:11

Jantsje:

Nieuws uit Dagblad van het Noord'n:"Vulkaan Eyjafjallajolkull op IJsland blijft aswolken uitspuwen. De uitbarstingen zwakken volgens meteorologen af, waardoor de as niet tot grote hoogte stijgt. De problemen voor het vliegverkeer lijken daarmee voorlopig uit de wereld."Hoera!!!!

Nieuws 2: Jantsje heeft temidden van 6999 anderen de cascaderun gelopen (5 mijl = 8 km). En dat allemaal voor de lol.