Hoera, we hebben weer een stempel - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Hoera, we hebben weer een stempel - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Hoera, we hebben weer een stempel

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

22 April 2010 | Indonesië, Biak

Wie ooit in dit land is geweest weet dat zij hier dol zijn op stempels, al bij aankomst in het land wordt er heel wat af gestempeld ik moet altijd denken aan hoe wij vroeger postkantoren speelden.
We hebben ons de afgelopen weken zorgen gemaakt of onze visa wel verlengd zouden worden er werd nogal moeilijk over gedaan maar Pa Aserem heeft de nodige brieven geschreven en het is nu in orde.
Normaal zou het geen punt zijn of je een week eerder naar huis moet, maar met de vakantie in het verschiet ligt dat even anders.
En we waren blij om te horen dat het vliegverkeer ook weer normaal is, allemaal wel spannend, maar gelukkig lijkt het goed, de kinderen hebben beide gebeld vanavond en de zin om te vertrekken is groot.
Trea vertelde dat vanmorgen de auto ramen nog bevroren waren, zij had zich getroost met de gedachte dat zij over een paar dagen in de warmte zit.
Vandaag zijn de bouwmaterialen naar het huisje in Adoki gebracht en morgen gaat Oktov daar samen met Mozes starten.
Wij hebben vanmiddag nog een oliedrum daarheen gebracht en water om mee te werken.
Het was aandoenlijk om te zien dat zij alle spullen in het huisje hadden gezet uit angst voor diefstal.
Zij durven ook niet bij huis weg want er is nauwelijks sprake van een deur laat staan een die op slot kan.
De dag besloten met een gezellig bezoek van Margret, Noortje wilde ook komen maar voelde zich niet lekker, ook Margret verheugd zich er op om Mark, Jorryt en Trea weer te zien.

• 22 April 2010 - 19:33

Vliinder:

Hallo Elly en Jantinus.
    Nou ik lees met veel plezier iedere keer jullie reisverslag. Met de foto's erbij lijkt het mij weer of ik terug ben. Wou dat dat weer snel waar is. Maar even terug komen op jullie foto met de vlinder. Ik heb navraag gedaan bij de vlindertuin in Emmen en heb een antwoord voor jullie. Het navolgende stukje kreeg ik van hun door:
    Beste Ruud,

Bedankt voor uw mail met foto. Ik heb er eens goed naar gekeken, en voor zover ik het kan zien op de foto gaat het hier om een nachtvlinder, de Oleanderpijlstaart, met de Latijnse naam Daphnis nerii . Een prachtige grote vlinder met een groen en roze getekend lijf en vleugels. Het dier komt algemeen voor in Afrika en het zuiden van Azie.

Nou ik hoop dat jullie dit een goed antwoord op de betreffende vraag van toen is. Succdes met jullie projecten en groetjes aan allen daat. Voornamleijk aan Truus en natuurlijuk aan Yohana.
    Doei doei,

Ruud Driessen

• 22 April 2010 - 19:45

Mini En Henk:

Hallo Ely en Jantinus,

Gefeliciteerd met de verlengde visa.
    Ik hoor en ruik nog het stempelen in het kleine postkantoortje van Willem Roessink in onze kinder tijd waren ze bij ons ook dol op stempelen.
    Het was denk ik zoiets als machtsvertoon,als je mocht stempelen had je macht, want zonder stempel geen dokument of verzending.

We wensen Oktov en Mozes
    veel sukses met de bouw dat het maar voorspoedig mag verlopen.

Groet,
    Henk