Italiaanse sla - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Italiaanse sla - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Italiaanse sla

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

20 Maart 2010 | Indonesië, Biak

Hallo, daar zijn we weer het heeft een dagje geduurd maar soms is er niets te schrijven of het internet ligt eruit.
Vandaag heeft Jt zoals altijd op zaterdag een halve dag gewerkt, ook Martha doet dat, zij was rond elf uur klaar maar bleef bij mij op de bank zitten waarom was mij eerst niet duidelijk.
Het bleek dat zij vanmorgen gezien had dat Jt zijn schoenen vies waren en die wilde zij schoonmaken, toen ik zei, dat ik dat zou doen vond zij dat eigenlijk te gek maar uiteindelijk accepteerde zij het, ik heb het ook direct gedaan om te voorkomen dat ik het zou vergeten want dat kun je niet maken.
We hebben geen plannen voor dit weekend morgen eerst maar eens lekker uitslapen dan zien we wel weer.
Vanavond hebben onze overburen de volumeknop van de cd speler weer op maximale sterkte staan, dat is iets waar ik vreselijk van kan balen maar zo werkt dat hier nu eenmaal.
Wat eten betreft, ik heb Italiaanse sla gemaakt lekker en voor herhaling vatbaar, dit heb ik ooit leren maken toen ik als 16jarig Inas meisje in het Bronovo ziekenhuis stage liep.
Het is koude macaroni met allerlei ingrediënten die je in een slaatje maar bedenken kan, je gebruikt eigenlijk alleen macaroni in plaats van aardappel, het past goed bij de temperaturen hier.
Bij jullie komt er ook zo langzamerhand een einde aan het stamppot tijdperk dus probeer het maar eens.

• 20 Maart 2010 - 14:36

Jantsje:

Ben benieuwd hoe het verder gaat met dat meisje. Wat een verschrikkelijk verhaal! Hoe machteloos. Dat is het hier al, laat staan daar...

Sven Kramer heeft net verloren, dus het wordt extra spannend voor de 10 km dit weekend.

Duimen dus voor deze sympatieke Medefries.

groetjes, Jantsje.

• 20 Maart 2010 - 15:24

Mini En Henk:

Waar zo'n ouderwetse praktijkopleiding niet goed voor is geweest.
    Elly je hebt er ongetwijfeld meer geleerd dan, de ook bij ons gewaardeerde , macaronie salade.
    Waar ze niet aan toe zijn gekomen is de "strijkstok"theorie.
    Bij het "blijven hangen aan de strijkstok "is een andere strijkstok bedoeld.
    oa.graan werd wel afgemeten in een maatemmmer/ton/graanmaat
    die maat werd dan met een stok afgestreken en aan die "strijkstok" zou dan evt.wat aan blijven hangen.
    Groet.
    Henk
    ps Vanavond met kinderen jaarlijkse eten bij Veerhuis(geen macaronie)

• 20 Maart 2010 - 17:45

G.kuiper:

in 2007 was ik ook in biak ,dus met chris .
    dat was vast een hele klim naar die grot met dat blauwe water .elke dag volg jullie prachtig,groet uit zuidwolde (dr)

• 21 Maart 2010 - 14:03

Henk En Bets:

Wat daar te veel is betreft opvoeding,is hier te weinig.
    Het is ook nooit goed.