Een terugblik naar november - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een terugblik naar november - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een terugblik naar november

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

08 Maart 2010 | Indonesië, Biak

Vandaag was Jt in de buurt aan het werk waar een van de kinderen woont die in november in Jayapura is geopereerd aan zijn lip, hij is naar zijn huis gegaan en heeft het jongetje gezien.
Wat een verandering daar word je heel blij van, maar vooral voor de toekomst van het kind heel belangrijk.
We zetten de foto van voor en na de operatie hier op de site.
Vandaag is ook ons internet sneller geworden gelukkig maar want het was soms een regelrechte ramp om iets te kunnen bekijken of simpel de mail openen.
Vanavond hebben we dus eens even van alles bekeken o.a. de verkiezinguitslagen in Nederland.
We zijn nog even op de pasar geweest om groente te kopen dat is in de supermarkt hier niet te krijgen.
Ook weer tomaten mee genomen want dat vinden Martha en Jenny ook lekker al vonden zij het wel vreemd om dat op brood te doen.
Jenny at vanmiddag eerst een laagje pindakaas daarop een gebakken ei en daarop tomaat met suiker, wat je maar lekker vind.
Afgelopen week had Inge ons Rambutan laten brengen om te proeven, het zijn zoete harige vruchten wij vinden ze lekker, dus die hebben we ook weer meegenomen, citrusfruit zie je hier niet heel veel, wel mango en papaja.
Vandaag was het een heerlijke droge dag lekker nadat het gisteren vanaf 12uur tot in de nacht heeft geregend het geeft wel wat afkoeling maar ook hier is het niet gezellig.

• 08 Maart 2010 - 15:47

Joke:

daar word je toch helemaal blij van zo'n prachtig kindje!

• 08 Maart 2010 - 15:49

Joke:

trouwens jij bent ook mooi hoor!

• 08 Maart 2010 - 18:02

Mark:

Het is niet mijn gewoonte om hier te reageren op de reis verslagen, simpelweg omdat ik jullie toch vrij regelmatig gewoon over de telefoon spreek.. maar met het zien van de voor en de na foto doe ik het toch ff. Zoals Joke al zei van zo'n foto word je toch helemaal blij! Van het water wisten we al dat de WMD (JT dus) echt heel nuttig en heel belangrijk werk doet. Het zien van zo'n prachtig kind, onderstreept het belang nog maar eens dat we niet alleen op de wereld zijn en dat het goed is een helpende hand uit te steken.

*start politiekstatement*
    Dat mogen sommige politieke partijen, die het liefst zien dat het budget voor ontwikkelingshulp op NUL gaat, in aanloop op de komende verkiezingen zich nog maar eens goed in hun oren knopen!
    *stop politiekstatement*

Zo gelijk maar ff vertellen dat onze voorbereidingen om naar Biak af te reizen nu toch echt begonnen zijn. Vandaag naar de GGD geweest voor 3 nare pikjes. Twee armen voelen beurs! Maar goed het aftellen is begonnen! Nog even en we komen jullie halen!

• 08 Maart 2010 - 18:47

Bets En Henk:

Er is weer veel gebeurd bij jullie.
    Er is geen dag het zelfde en geeft veel stof tot praten.
    Het vriest hier snachts plm 7 gr en weer veel sneeuw.
    Maart roert zijn staart.
    De operatie van de lip is een heel verschil,zeker mooi na het zien van af November goed werk verricht daar.
    Op de school van onze kleindochter hebben ze als onderwerp Indonesia,en ga a,s woensdag een spreek beurt geven over de molukken en Biak.
    Met als onderwerp drinkwater.
    Ik ga de fotos gebruiken die wij samen in Biak hebben gemaakt.
    Het lijkt mij een prachtig onderwerp voor de kinderen .
    Groet,
    Henk en Bets

• 08 Maart 2010 - 19:20

De Fietser:

Een operatie van "niks", een wereld van verschil voor nu en later

• 08 Maart 2010 - 19:34

Wil En Ben:

In één woord geweldig, hoe zo'n kind geholpen kan worden. En als je dan weet hoe primitief alles volgens onze Westerse inzichten is en niet te vergeten hoeveel wij momenteel moeten betalen voor de zorgverzekering. Ik heb nog steeds het idee dat het meeste opgaat aan allerlei administratieve rompslomp. Daar hebben ze bij jullie nog geen last van, ze hebben wel last van andere bij ons niet bekende zaken.
    Net wat Joke schreef, Elly je ziet er heel mooi uit en je begint al een aardig kleurtje te krijgen. Wat JT zijn werk betreft het zal allemaal wel goed komen. Ik heb het in Wamema ook gezien, de aanleg van de waterleiding.

Groetjes Wil en Ben

• 08 Maart 2010 - 19:34

Mini En Henk:

Alles ziet er fleurig uit de kleding en de toekomst van het kleine mannetje.
    Ik ben blij dat ik vrij regelmatig een lekkere Olster appel en peer eet want "harige"vruchten lijken me maar niks en het oog wil ook wat.

• 08 Maart 2010 - 20:13

Jantsje:

Wat toch een prachtig joch! (Ik houd Marks stemadvies in gedachten.) En wat een prachtige koloniale tante!