Truus gaat verhuizen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Truus gaat verhuizen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Truus gaat verhuizen

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

07 Maart 2010 | Indonesië, Biak

Vandaag was het dan zover dat Truus moest verhuizen, alles was ingepakt en stond klaar voor de grote klus.
Er was een vrachtauto gehuurd en een pick-up en voor de breekbare spullen was onze auto ingepland, het liep allemaal gesmeerd maar zoals alle dagen was het rond twaalf uur mis er is een heel forse bui gevallen.
Wij zijn een poosje naar huis gegaan droge kleren aangetrokken en een hapje eten en zijn toen de regen gestopt was weer terug gegaan.
Maar alles was toch vlot over, uitpakken hoeft nog niet want er moet eerst nog het een en ander gebeuren in huis, dus blijft er zoveel mogelijk ingepakt staan.
Yujun had ondertussen in de nieuwe keuken al weer een maaltijd gekookt voor alle hulp troepen wij zijn daar niet voor gebleven, er was zoveel volk dat je dan maar in de weg gaat lopen.
Weer thuis lekker buiten zitten, lezen computerspelletje, puzzeltje maken, even niks het is uiteindelijk de enige dag in de week dat Jt vrij heeft en daar is hij na een week werken ook wel aan toe.
Hij werkt dan wel met veel plezier, het vraagt ook bergen energie niet in het minst door de temperatuur, inhoudelijk op het werk ingaan, past niet in deze site, maar hij loopt hier geen vakantie te houden.
En weten jullie waar ik nu vreselijk veel zin in heb een flink stuk kaas maar helaas (pindakaas is er wel)
Er is hier heel veel niet te krijgen maar we eten alle dagen lekker al is het anders en moet je wat improviseren, Hak kennen zij hier ook al niet er zijn alleen asperges, doperwten, maïs en champignons in blik, we klagen ook niet maar het zou leuk zijn dat we er wat gewicht door kwijt raakten, maar nee hoor niets daarvan.

• 07 Maart 2010 - 10:39

Jan Braker:

Hallo allemaal.
    Ik lees dat Truus nu is verhuisd.
    Het grappige is, dat ik juist in de "Nieuwsbrief van Luchtmacht NNG Veteranen "( waain Truus ook verslagen schrijft)lees, dat ze noch steeds op zoek is naar een andere woning.
    Soms achterhaald de tijd de praktijk.
    Met vr.gr. Jan

• 07 Maart 2010 - 18:30

Jantsje:

die veel respect heeft voor Jantinus.
    Afvaltip: weekje Kenia. Er zijn dagen bij dan krijg je gewoon niks overdag. Jammer dan. Ik ben er in een week 2kg afgevallen, wat heus niet mijn bedoeling was. Als ik kaas kon opsturen, dan deed ik het.
    Leuk hoor Elly, je verslagen. Waar ik nou erg jaloers van kan worden is dat buiten zitten en die hitte. Maar klagen doe ik natuurlijk niet, maar het zou wel leuk zijn.

• 07 Maart 2010 - 20:07

De Fietser:

We zien het, ook op Biak is Noaberhulp de normaalste zaak van de wereld. Hier willen we het nog wel eens vergeten. Niks geen verhuizers, gewoon elkaar even helpen.

• 08 Maart 2010 - 12:59

Irene:

Beste meneer Jantinus en mevrouw Elly, wat een geweldige verhaaltjes, echt heel leuk om te lezen! Mijn grote droom is net als u ooit in Papua te werken. Wie weet komen we elkaar daar nog tegen, zou leuk zijn! (ik werk nu voor KWR, voormalig Kiwa dus zit ook in de watersector, it's a small world he ;-) )
    Hartelijke groet, Irene