Jantinus keciel, zie filmpje - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Jantinus keciel, zie filmpje - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Jantinus keciel, zie filmpje

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

27 Februari 2010 | Indonesië, Biak

De kleine Jantinus is vanmorgen bij ons op bezoek geweest, hij krijgt wat meer reserve tegen onbekende gezichten, maar na een poosje zeer ernstig kijken lachte hij ons weer vriendelijk toe en wilde wel op schoot zitten.
We hebben een knuffel met een liedje voor hem mee genomen en die wist hij wel te waarderen.
We hebben voor Jenny een labtop meegenomen en toen zij die zag vloog ze Jt om de hals helemaal uitgelaten blij, Jt moet er hier nog wat dingen voor haar opzetten maar komende week kan zij hem meenemen en thuis oefenen met PowerPoint waar zij nu mee aan het leren is op de cursus.
Truus kwam overleggen over de verjaardag van Ina morgen, we gaan met een auto vol naar het strand om te picknicken.
Verder hebben we groente op de pasar gehaald en de rest in de supermarkt, het was maar goed dat wij weer drinken hebben ingeslagen want vanmiddag kwamen er een paar monteurs langs die een reparatie hadden uitgevoerd, en even later nog een paar mannen van het werk.
Mensen vinden het gezellig even te komen kletsen en de eerste twee hoopten op een pilsje, de twee anderen weer niet die zijn moslim, gelukkig zijn wij van alle markten thuis.
We hebben een groot deel van de dag zonder stoom gezeten dus de koelkast alleen open als het echt nodig is.
We hebben een nood verlichting die volgens opschrift 9uur moet kunnen branden maar omdat we er van uitgaan dat dat wel erg optimistisch is hebben we er zo min mogelijk gebruik van gemaakt en gekookt bij kaarslicht en een zaklantaarn.
Gelukkig was er rond 7uur weer licht in de duisternis en kunnen we ook weer op internet.
Even ter informatie mijn normale gsm gaat voor een week uit dit omdat we steeds gebeld worden door een vaag telnr. het is een nr waar veel mensen over de hele wereld door gebeld worden de tel gaat 1x over en het is de bedoeling dat je terug belt wat erg veel geld kost, heel beroerd vooral als het snachts is en ze bellen twee keer per dag of nacht met een tussen periode van twee uur.
Het nr van Jt blijft gewoon in gebruik.

• 27 Februari 2010 - 13:19

Birgit:

Als 2 druppels water jt junior en jt senior.....
    Het is wel een schatje zeg.

• 27 Februari 2010 - 17:59

Joke:

Zo en nu dan het slot van Peter Olie.
    Omdat hij wil ontsnappen,laat hij de mannen bomen kappen
    en voor de kleine blanke man wordt een vlot gebouwd dat varen kan.
    Omdat hij koning is geweest maken ze een heel groot feest,hij krijgt fruit en water mee en zo vaart Petertje naar zee.
    Dagenlang is hij aan t varen ,moe van t in de verte stare ,als hij eindlijk in t verschiet een grote Esso tankboot ziet!
    Die boot heeft hem met volle kracht naar Nederland terug gebracht,daar wachtten hem zijn pa en ma met vriendjes aan de ka.
    Alle mensen staan versteld als hij zijn avontuur verteld,maar telkens tot besluit roept Peter lachend uit:Die oliekan zal ik bewaren,die redde mij uit veel gevaren.
    En mijn beste vriend voortaan op straat is de olieman van de Automaat!

• 27 Februari 2010 - 22:17

Jantsje:

Wat een prachtig kereltje, Jt-jr!Superschattig! En zo vrolijk! Ook op de pasar viel veel te lachen! Leuk die filmpjes.
    Zo'n naaimachine, heeft die eigenlijk een lang leven? Een vriendin van mij heeft 6 jr. in Hongkong gewoond en toen was haar naaimachine naar z'n grootje, vanwege de luchtvochtigheid. Dit leek me nog wel een vrij nieuwe exemplaar. Of koopt Truus elke 6 jr. een nieuwe?
    Jullie kunnen hier nog net aanhaken bij de verkiezingen begin juni, en jullie missen al dat geleuter vooraf. Wat moet dat heerlijk zijn. "Hoeveel Balkenende kan een mens verdragen", stond in de krant. En zo is het.

• 27 Februari 2010 - 23:44

Jantsje:

Die naaimachinevriendin woonde trouwens in Singapore, niet in Hongkong. Maar wel de machine kaduuk.