Een vrije dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een vrije dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een vrije dag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

26 Februari 2010 | Indonesië, Biak

In Indonesië zijn nogal wat vrije dagen omdat de feestdagen van zowel moslims als christenen vrij voor iedereen zijn.
Zo was het vandaag dus ook een vrije dag voor Jt we hebben eerst eens lekker uitgeslapen en zaten net achter ons ontbijt op het terras toen Truus, Inge, Yujun en Sandiki er aan kwamen die waren naar een huis wezen kijken, Truus moet 8 maart haar huis uit dus er moet een nieuw huis gevonden worden.
Er zijn wel huizen te huur maar vaak te duur, zij was in een mooi groot huis met tuin wezen kijken, dat hoopt zij te kunnen huren het is te koop voor omgerekend 30.000 euro.
Omdat er komende week bij haar ingepakt moet worden zijn we bij Truus geweest met een nog niet afgewerkte jurk van mij, reuze makkelijk voor mij het eerste deel genaaid door Joke en nu afgemaakt door Truus, dus klaar voor de naaimachine in een doos gaat voor de verhuizing.
Ik zal het gewaad dragen met dankbare gedachten aan beide naaisters.
Vanmiddag kwam Yustin nog even langs we hebben wat gedronken en gezellig gepraat zo goed en kwaad dat dan gaat in het Indonesisch en toch merk ik dan dat ik meer weet dan ik denk, voor zij wegging kon zij het niet laten de blikjes van het drinken op te ruimen, het blijft moeilijk als een ander wat voor haar doet, we hebben er samen maar om gelachen.
Om een uur of 7 ging het licht uit gelukkig hier maar voor een kwartiertje bij Truus duurde het langer dus is die hier maar naar toegekomen, zij speelt nu met de Nintendo dus kan ik wel even schrijven.
En ook Suna kwam langs die werkt ook bij de PT War Besrendi Biak hij heeft ons huis bekeken en zich verwonderd over het feit dat het zo groot is, zelf woont hij op een kamer hij is een van de mensen die uit Bandoeng hier voor een of twee jaar werken.
Gisteravond kwam Margret op bezoek Noortje zou ook komen maar die moest eerst nog ergens anders heen en het lukte haar niet meer maar het was erg gezellig het Nederlands spreken gaat dan heel goed.
Omdat de meisjes kwamen dachten wij dat we iets lekkers bij de bakker gekocht hadden, zag er uit als cake met chocolade en ik dacht iets van mokka, helaas Jt nam een hap en zei gatver dat is smerig het bleek iets met rundvlees en rare kruiden te zijn.
Margret had ook wat meegebracht en dat was heerlijke chocolade cake dus het kwam allemaal goed.
Trea belde tijdens haar bezoek en heeft zo ook nog even met haar gepraat wat zij beiden wel leuk vonden, Margret vroeg haar direct hoe koud het in Nederland was op het moment, zij had het toen zij in juni bij ons logeerden al vaak koud dus die temperaturen van nu lijken haar wel heel erg.
Morgen weer een vrije dag dat is uitzonderlijk want normaal werkt Jt 6 dagen per week dus we moeten er maar van genieten.

• 26 Februari 2010 - 18:37

Henk En Bets:

Hoi beste mensen,
    Hier een teken van leven uit het natte Emmen.
    Dat is even schrikken met het dood steken van een medemens,maar zo zie je maar weer het kan overal gebeuren.
    Een dag vrij is ook mooi meegenomen,maar uitslapen is bijna geen ruimte voor met zo,n grote kennissen kring.
    Maar wel heel leuk.
    Ben weer druk bezig op het TT circuit voor het nieuwe seizoen,die start weer in het weekend van pasen.
    Jullie een fijn weekend en de groeten aan Truus,Inge enz
    Bets en Henk

• 26 Februari 2010 - 22:00

Mini En Henk:

We zijn dit weekend even in Brussel om oa. inspiratie op te doen.
    Cake met chocolade wat rundvleesvulling blijkt lijkt me net zo erg als bv.waterzooi.
    We zullen zien.
    Groet en prettig weekend aan ieder die dit leest
    Henk

• 27 Februari 2010 - 12:16

Jan En Alie Stouten:

Heb zojuist op jou hotmail
    adres een bericht verstuurd.Lees het waarom het zolang heb geduurd.

Groeten van ons
    beiden,Jan en Alie