Mee-eter in de keuken - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Mee-eter in de keuken - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Mee-eter in de keuken

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

22 Februari 2010 | Indonesië, Biak

Het eerste wat ik vanmorgen in de keuken zag was een aangevreten tomaat waarschijnlijk is er een muis op bezoek geweest, gisteren dacht ik al wat te zien wegschieten, gelukkig ben ik een moedige vrouw!!!
Maar het is wel opletten dus dat we geen etenswaren buiten de koelkast laten liggen.
Over eten gesproken vandaag kwam er iemand met verse vis langs de plaats lopen waar Jt met zijn monteurs was die heeft hij van de man gekocht en de jongens maakten direct een vuur waarop zij ze geroosterd hebben en vervolgens opgegeten.
Vanmiddag zijn we samen even naar de pasar geweest om groente te kopen en sinasappels die groeien hier niet maar komen uit Nabire aan het vaste land deze zijn bijna helemaal groen voor ons een onrijp idee maar wel erg lekker.
Vanavond ben ik in een boek begonnen geschreven door Dr. J.V. de Bruijn het heet
“Het verdwenen volk” de schrijver heeft als bestuursambtenaar in Nieuw –Guinea gewerkt en zich tijdens en na de oorlog bijzonder ingespannen voor de Papoea’s.

  • 23 Februari 2010 - 12:34

    Hennie:

    Selamat makan dengan ikan bakar. Nou Jantinus, die distributieleiding ligt ook niet al te diep.....
    Nog anderhalve week hier,

    Groeten uit Manado

  • 23 Februari 2010 - 13:17

    Truus:

    Ff proberen, want gisteren kon er niets op geplaatst worden. Nu lukt het geloof ik wel.

  • 23 Februari 2010 - 13:51

    Nichtje Inge:

    Gisteren lukte het plaatsen van een reactie niet, maar vandaag dus wel zie ik.....dus bij deze mijn reactie van gisteren!
    Zal meteen papa een seintje geven, kan hij ook alsnog zijn reactie plaatsen!

    Allereerst nog even een reactie op de foto van de kleine JT, wat is hij al groot zeg! Nog even en we moeten zeggen witte en bruine JT, ipv grote en kleine;-)
    Gezellig een muisje op bezoek! Sinds zaterdag hier weer 2 nieuwe russische dwerghamsters aan de veestapel toegevoegd, lijken heel erg op muisjes. Dieuwertje zei al dat het net muizen zijn met geamputeerde staartjes;-) Dieuwertje haar rus heet:Pinda en die van Jelle: Josje, hoe ze er bij komen...?? Geen idee, rest van de veestapel hier heeft best gewone namen....: Goofy, Saartje, Japie, Loesje, Minoes en Guus.
    Sneeuw is hier inmiddels helemaal weg en daar voor in de plaats heeft het de hele dag geregend......ach die zon komt van zelf een keer!

    Boek lezen? En de aangeklede poezen dan, zit daar al schot in? Oooohhhh ik zie net dat je nog 88 dagen hebt, dus nog tiet zat!
    Liefs voor jullie beide van Inge en de rest.

  • 23 Februari 2010 - 15:17

    Ben:

    Nog maar eens geprobeerd, ik was niet de enige gisteren.
    Leuk Elly dat je een boek leest van Vic de Bruijn. Ik zelf ben nu een boek aan het lezen getiteld "Papoea" het is geschreven door Dirk Vlasblom en maar 650 bladzijden dik. Hierin komt ook Dr. Vic de Bruijn uitgebreid in voor. Ook zijn avonturen in de Japanse tijd. Verder heeft Antonie van Kampen de triologie "Jungle" geschreven, 1 deel gaat over Vic de Bruijn.
    Niet te geloven, maar het sneeuwt al 2 dagen niet.
    Groetjes Ben en Wil

  • 23 Februari 2010 - 15:20

    Mini En Henk:

    Hallo,

    Deel 1
    Veel keren zit onze Lotte mee te kijken wanneer ik
    Achter de laptop zit om zoals nu een stukje te schrijven als reaktie op
    mee-eten in de keuken.
    Maar nu snapt niemand hier iets van.
    Lotte is onze jongste poes.
    Meestal tik ik in Word het stukje en copieer dat naar deze plek.
    In mijn onwetendheid plak ik een mooie foto van Lotte voor het toetsenbord al meekijkend naar wat ik aan het doen ben.
    (Meestal staat ze naast het scherm en probeert de cursor te pakken en als ik niet oplet trapt ze zoveel toetsen in zodat ik eerst moet afsluiten en herstarten.)
    Maar dat wil niet,tekst gaat prima vergeet de rest.
    Als ik MEE-ETEN lees dan hoor ik MAI-aeten zoals de grote Wim Sonneveld
    In zijn conferense verteld over het mee-eten van de weer andere vriend van de dochter
    Die”druiloor….
    Ik vind wel Elly dat je een klein stukje buiten de koelkast moet laten een muizenhapje.
    Groet
    Henk


  • 23 Februari 2010 - 15:43

    Mini En Henk:

    Deel 2
    Eigenlijk allemaal achteraf.
    Gisteren konden we niet plaatsen maar JT is niet alleen goed met de waterleiding en met de wat trage ,anders ingestelde papoe's maar , nadat ik Elly en JT vanmorgen via skype even gebeld heb heeft hij dit probleem ook opgelost en kunnen wij onze schrijfdrift weer botvieren.
    Nu mijn deel twee.
    Verse vis.
    Als je dat leest denk je meteen aan niet verse .Van het een komt het ander zo dacht ik zouden ze ook stokvis kennen (als je meer dan 30 jaar in |Deventer hebt gewerkt dan is dat logisch(google maar even Deventer-stokvissen)
    Ook daar heb ik vanmorgen met ze over gesproken.
    Ze hebben het daar nooit gezien.Het is vangen en direkt eten.
    Elly concludeerde ook dat door de zeer hoge luchtvochtigheid van drogen ook geen sprake zou zijn.
    Toch wel een pientere zus.
    Kleine bijkomstigheid bij het bakken en eten van de vis.
    JT was de vis lekker?
    Het zal wel maar ik heb het niet gegeten.Waarom niet?
    De wijze van bakken leek mij nou niet zo fris.

    groet Henk

  • 23 Februari 2010 - 21:28

    De Fietser:

    Zie je het al gebeuren in Nederland: Ben je aan het werk bij het Zuidlaardermeer, even een paar visjes vangen, hout sprokkelen, vuurtje stoken en je vangst garen en smullen maar. Iedereen die wil kan mee-eten ...

    Laten we nog maar even terugdenken aan het schaatsen op het Zuidlaardermeer. Zie: www.ijzerwater.spaces.live.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Alweer in Biak

Ook in 2010 weer in Biak

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2010

Weer thuis

22 Mei 2010

Naar Jakarta

20 Mei 2010

Een onvergetelijke dag

20 Mei 2010

Bandung

19 Mei 2010

De laatste dag in Jogyjakarta
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 563708

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: