Hallo allemaal - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Hallo allemaal - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

21 Februari 2010 | Indonesië, Biak

Zo het is zondagavond 11uur Truus rijd net weg we hebben samen een glaasje port gedronken en gezellig gebabbeld.
Vandaag hebben we niet veel gedaan eerst lekker uitgeslapen, het regende pijpenstelen dus geen weer om er opuit te gaan.
Vanmiddag even bij Jenny langs geweest om de kleine Jantinus te zien Jt had hem al een paar keer gezien maar ik nog niet, je kunt zien dat hij flink gegroeid is.
Later lekker gekookt, hier is dat toch wat ingewikkelder dan thuis je moet er omdenken dat je het kraan water niet kunt vertrouwen, ik had bijvoorbeeld rauwkost dat moet je dus met water uit een galon wassen.
Morgens is het eerste werk water koken en in een thermosfles voor koffie en thee je moet er even aan wennen maar dat lukt al aardig, het huishouden hier is wat vergelijkbaar met camping leven.
We hebben wel heel luxe voor hier flessengas de meeste mensen koken hier op kerosine branders en als echt Indisch huishouden hebben we wel een rijstkoker.
Oké ik maak plaats voor Jt die de foto’s erbij zet.

• 21 Februari 2010 - 14:28

Jantsje:

Heb ik Jantinus junior op de foto gemist?
    Zo'n rijstkoker heb ik in Kenia ook gezien. Mijn moeder zette de hete pan gewoon in bed en ging dan bij de buurvrouw koffiedrinken. Zokanudook.
    Positief Hollands nieuws: de sneeuw is weg, we hebben al 3 gouden plakken en Erika heeft zich weer van haar (hik!) o zo menselijke kant getoond (hik!) door een interview weg te geven in (hik!) een supergoeie bui (hik!). Het blijft een geweldig leuk wijf. (zie You tube)

• 21 Februari 2010 - 14:55

De Fietser:

Het blijft geweldig gaan met jullie op Biak.
    Velen willen graag dat het hier warmwater gaat regenen zoals bij jullie. Kunnen we alleen maar van dromen. Hoe het ook is we gaan een warmere tijden tegemoet.

En de politiek, maak je er niet al te druk over. Ze praten veel, heel veel en komen niet tot besluiten. Wie weet wat het volgene kabinet gaat doen, ... die mag het zeggen. Een beetje meer van: "Niet lullen maar poetsen" zou voor Nederland een goede opsteker zijn.

• 21 Februari 2010 - 15:05

Mini En Henk:

Hallo,
    Een Oma met grote O zou niet trotser kunnen zijn.

Wij hebben jullie nageaapt.(het uitslapen bedoel ik)
    Onze reden was dat we tot 4,30 uur in de nacht gekeken hebben hoe Mark Tuitert de gouden medaille op de 1500 meter haalde een enorm ,onverwacht sukses.

Nu heeft Nederland 2 x goud,1x zilver en 1x brons.

Jantsje is te enthousiast , misschien telt ze de te verwachten gouden medaille op de 10,
    .000 meter van Sven wel mee.

De kleurstelling van de mooie tekening past uitstekend bij jullie onvolprezen bank.
    Water is op de tekening goed vertegenwoordig zou opa JT als groot waterman van invloed zijn of schrijven we het toe aan het water wat onlosmakelijk aan een eiland verbonden is?
    gr.Henk