Weekend - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

02 Maart 2020 | Indonesië, Biak



Ook dit weekend ben ik nog redelijk druk geweest,
De afgelopen week overleg gehad met de twee belangrijkste commissarissen van het waterbedrijf in Biak.
De komende jaren zal het bedrijf misschien naar een andere waterbron moeten gaan uitkijken.
Daarvoor zijn we zaterdag samen de hele dag op stap geweest, en veel overleg gevoerd.
Het waterbedrijf betekend veel voor mij, ik heb mij er jarenlang samen met de WMD voor ingezet om er een mooi en goed bedrijf van te maken en dat is gelukt.
En vind het fijn om op deze manier bij het waterbedrijf betrokken te blijven.
Zondag heb ik Charles en zijn gezin meegenomen naar Samares.
Charles was jarenlang mijn steun en toeverlaat in het waterbedrijf om mijn verhaal over te brengen aan de monteurs hij heeft technisch inzicht.
Ook met de projecten die wij nu hier doen helpt hij.
Dus wilde ik wat terug doen en heb ik Charles zijn vrouw en vier kinderen meegenomen naar kampong Samares waar een mooi blauw meertje is.
Kampong Samares ligt aan de stille Oceaan, we moesten dus naar de andere kant van het eiland.
De laatste tien km was de weg zo slecht, dat ik vaak goed moest nadenken waar ik moest gaan rijden, soms waren de gaten in weg zo diep dat als je daar met de wielen inkomt de auto op het koraal blijft hangen met alle schade die daardoor zal ontstaan.
Je hebt hier in ieder geval geen last van modder waar je in vast komt te zitten.
Het is 35 km rijden waar je een uur over doet, maar dan heb je ook wat.
Het meertje zag er prachtig blauw uit en er zijn veel foto’s gemaakt, daarna nog even langs het strand gelopen ook daar was het prachtig.
Voor mij was het tweede keer, de eerste keer in 2018 samen Elly, Inge en Margriet maar het blijft mooi om daar weer te kijken.
Charles en gezin hebben heel erg genoten van deze dag, en voor mij was het fijn dat ik dit het gezin kon doen.

Een warme groet uit Biak,

Jantinus








  • 02 Maart 2020 - 14:53

    Truus:

    Hoi,
    Waarom moeten ze op zoek naar n andere bron ?

  • 02 Maart 2020 - 15:59

    Ben Niewenhuis:

    Het is toch ook geweldig wat je allemaal daar doet. Ik denk dat Sinterklaas nog wel wat van je kan leren!! Voor mij zijn de foto's en filmpjes geweldig leuk. Vooral de film vanuit een rijdende auto, als je er niet geweest zijn is het bijna niet voor te stellen zo dwars door de jungle. Groeten uit koud en nat Alkmaar.

  • 02 Maart 2020 - 17:16

    Henk Hindriks:

    Hoi Jantinus,
    Jij bent zeker nog druk geweest als wij dat zo lezen en zien op de foto,s en vidio.
    En dat ze jou goed kunnen gebruiken met jou ervaring in het drinkwater in Biak.
    Natuurlijk mag jij trots zijn dat ze jou vragen voor advies ,want ze weten wat jij allemaal hebt gedaan in al die jaren voor de waterleiding.
    En dat jij goed in het besturen bent van een auto daar waren ze ook al achter.
    Ze vertrouwden volkomen op jou rijvaardigheid een dikke 10.
    Jantinus geniet nog van de paar dagen dat jij in jou 2e vaderland bent.
    Groet aan allen daar.
    Henk en Bets

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 565836

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: