Maandag 10 september - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Maandag 10 september - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Maandag 10 september

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

10 September 2018 | Indonesië, Biak

Vandaag zijn we samen met Chris Martha en Inge naar Lembah Suneri geweest.
Een kleine kampong 27 km van de stad en met een heel beroerde weg er naar toe, midden in de bush maar wel een heel mooie bergachtige omgeving.
Hier loopt een project rondom een school, die is gerenoveerd en er is een wc bijgebouwd gesponsord door veteranen en meubilair en leermiddelen door een groep uit Haaksbergen.
Alles lag er keurig bij en de Juf heeft ondertussen hulp van een andere leerkracht, zodat er nu een onder en bovenbouw situatie is.
Voor de juf en haar man is een huis in aanbouw volgens ons vertrouwde model, haar man bouwt dit zelf met materiaal dat in overleg met Inge wordt geleverd.
Jantinus kwam op het idee om van de grond voor de school een groente tuin te maken die de kinderen met steun van ouders zelf kunnen verzorgen, Juf vond dit een goed idee dus vanmiddag hebben we op de pasar groente zaden gekocht die we binnenkort gaan brengen.
Ook heeft zij op verzoek aangegeven welke leermiddelen zij nodig heeft, enkele les boeken voor de oudste groep en voor alle kinderen een schrift.
Broer Henk gaf in een reactie al de suggestie om ons Biak nummer weer op de site te vermelden, dus NL31 RABO 0351 6309 96
We zagen ook dat de watertank bij school leeg was het heeft al 14 dagen niet geregend, water is een probleem er loopt een klein beek dichtbij de kampong maar daar is te weinig water, Jantinus wil zondag na de kerk (dan zijn alle mannen in de kampong] met de mannen gaan praten over de mogelijkheid om ergens verderop water op te vangen met een bak en dat verder met een leiding naar de kampong te krijgen, hopelijk is er een mogelijkheid om dat te realiseren.
Ondertussen genieten we van dit mooie eiland.

• 10 September 2018 - 12:08

Mark:

Wat weer een mooi verslag en goed om te lezen dat sponsorgelden goed besteed worden. Heel goed idee van Henk om het rekeningnummer te noemen in het verslag! Om het goede voorbeeld te geven heb ik gelijk geld overgemaakt! Hopelijk volgen er meer ;-)

• 10 September 2018 - 13:07

Adrie:

Geniet er maar van zo lang jullie daar zijn , Elly en Jantinus
    en een groet aan iedereen daar ,

• 10 September 2018 - 13:23

Sonja:

Weer een leuk videootje met die spelende kinderen. En leuk verslag met foto's erbij. Nou jullie hebben het er druk mee! Maar ik ben er blij mee! En dat tuintje met groenten is een geweldig idee. Dat huisje zal ook wel voor hun fantastisch worden. Met zoiets wil ik ook graag mijn steentje bijdragen. Groetjes Sonja.

• 11 September 2018 - 06:33

Yolande Molenaar:

Op welke naam staat dit rekeningnr? Dan kan ik ook een bedrag overmaken.