Zaterdag 8 september - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zaterdag 8 september - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zaterdag 8 september

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

08 September 2018 | Indonesië, Biak

Na een lange nacht zijn we de dag rustig begonnen, een heel warme dag, dat was niet alleen ons gevoel maar ook de Biakers vonden dat.
We hebben lekker in de wind in het koepeltje van het hotel gezeten waar we een prachtig uitzicht op zee hebben.
Daar is ook internet verbinding op onze kamer lukt dat niet.
We hebben nog wat inkopen gedaan als kaas niet zoals we gewend zijn maar kleine plakjes gesmolten kaas en pindakaas want hier hebben ze alleen zoet beleg.
Tot mijn verassing waren er bij de lunch tomaten, het personeel hier weet dat Jantinus die vaak eet en hebben daar al voor gezorgd, pa Jantinus is hier bij het personeel een bijzondere gast die ze graag verwennen.
We hebben naast onze kamer nog een zitkamer tot onze beschikking waar we ontbijt en lunch krijgen en er staat altijd een grote thermoskan warm water voor koffie en thee klaar en s’middags wat lekkers gebakken banaan of cake.
Margriet heeft vanmorgen gewerkt en heeft hier geluncht daarna hebben we Inge opgehaald en zijn naar Darfuar gegaan waar vier meisjes en hun stiefbroer wonen die al een tijdje in ons hulpproject zitten.
Zij hebben een nieuw huis gekregen en zitten in ons rijst plan.
Het oudste meisje heeft TBC gekregen en heeft hiervoor medicijnen en krijgt nu extra melk want het eten is minimaal.
De zusjes zijn met Inge en Margriet voor controle geweest zij kregen een sputum pot mee zodat het gecontroleerd kan worden, zij hadden dit nog niet ingeleverd omdat zij niet hoesten en er van uitgaan dat ze dus niet ziek zijn.
Margriet heeft ze nogmaals uitgelegd dat je als je hoest vaak al te laat bent maar de schaamte is groot, volgende week maar weer vragen, want je moet er niet aan denken dat zij allemaal besmet zijn en dat zou je niet verbazen zij slapen samen op een grote matras.
Hierna zijn we gezellig wezen koffiedrinken bij Nirwana,
We hebben Margriet thuisgebracht waar we weer aller hartelijks werden ontvangen en kennismaakten met Amor de zoon van Vika zus van Margriet en haar man Engel.
Vanavond zijn we bij Inge geweest heel gezellig zoals gewoonlijk.
(foto's volgen)

• 08 September 2018 - 16:10

Henkie Bax:

Hallo .
    Ze kunnen het niet laten .Ze moesten zo nodig,al is er geen echte Goudse of de zo bekende ronde Edammer ,als Nederlandse kaaskoppen toch , jawel al is het smeltkaas ,toch kaas hebben.
    En dan op de koop toe ook nog pindakaas(wie is er niet groot mee geworden?)
    Elly weet je nog dat moeder ons het pindamannetje liet zien ?wanneer je een pinda in twee helften splits dan zie je het kopje van de pinda chinees.( geen scheldnaam maar een erenaam die man riep "PINDA.pinda
    lekka,lekka.
    Laat jullie verwennen jullie hebben het dubbel en dwars verdiend.
    Wat was ook al weer het bankno. voor dat reist/rijst plan RABO.........
    dan geef ik vijf jassen waxen wie weet zijn er volgers die dit voorbeeld volgen.
    Je hoeft hiervoor geen jassen te waxen of wassen.........

a demain
    broer en zwager Henk

• 08 September 2018 - 17:44

René Hoksbergen:

Leuk verslag en geeft weer aan hoe primitief/armoedig veel daar nog is, ondanks de enorme opbrengsten vd Goudmijn etc.

• 09 September 2018 - 07:15

Henk En Bets:

Goede morgen voor jullie al weer bijna avond.
    Dat Pa Jantinus verwend wordt was al bij mij bekend.
    Toen wij er samen waren kon Jantinus alles maken,zelfs in de stad was hij onder en boven de wet.
    Dat had voor ons ook voordelen en daar maakten wij dankbaar gebruik van.
    Wij wensen jullie een fijne werk week.
    Groetjes uit Emmen