Zondag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zondag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zondag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

22 Maart 2015 | Indonesië, Biak

Vandaag weer gewekt door de zang in de kerk naast ons huis, het geluid van een startende vrachtwagen is erger moet je maar denken.
Na ontbijt en koffie eerst maar eens boodschappen gedaan, de bruine bonen voor vanavond in de week gezet, kan nu alvast verklappen dat de weektijd waarschijnlijk tekort was, pas na heeeel lang koken waren ze eetbaar en heb ik er een soort chili con carne van gemaakt, lekker dat wel.
Vanmiddag hebben we het nuttige weer met het aangename verenigd, wij gingen een tocht maken naar oost Biak in de richting van de in de Nederlandse tijd bekende kampong landbouw.
Er is daar een overweldigende mooie natuur, maar ook arme kampongs, daar hebben we de rest van onze voorraad kinderkleding uitgedeeld, ook hier waren de mensen erg blij. Nu lopen er ook in deze kampong weer kinderen met kleding van kinderen uit Beilen die dat aan Trea hebben gegeven aangevuld met de kleren die we op de pasar kochten.
Sonja vroeg in een reactie op de site naar Lientje zij is niet meer alle dagen op de pasar maar we zullen haar opzoeken.
Ook aan haar tweede verzoek willen we graag voldoen en dat is het vermelden van het banknummer,
NL 31 RABO 0351630996 ten name van Biakhulp,
En niet onbelangrijk heel erg hartelijk dank aan diegenen die ons al met een mooie bijdrage verrast hebben.

• 22 Maart 2015 - 15:59

Jantsje:

Vanavond BZV. Hier mijn beloofde, psychologisch doordachte, doch bescheiden visie. Compleet met eindconclusie 'zijn ze na 3 mnd nog samen'. Komt-ie:
    Tom en Rimke - alleen een buitenkant maakt niet gelukkig. Nee.
    Theo en Nancy - vriendelijkheid en warmte zegevieren. Ja.
    Bertie en Esther - op ieder potje past een deksel, ook al begrijpen wij dat niet. Ja.
    Jan en Rianne - praktisch en nuchter, kindernamen zijn er al, dus. Waarom niet?
    Geert en Hetty - hij houdt zich niet staande, zij wordt hoorndol. Nee.
    Let op mijn woorden, er is over nagedacht.

• 22 Maart 2015 - 17:51

Betteke:

Wat een prachtige foto's Jantinus. Wat fijn dat jullie zoveel kindertjes in leuke kleren kunnen steken! En dat zelfgemaakte speelgoed..
    Bruinebonensoep lijkt me daar nou niet zo geweldig, tenzij je obstipatie hebt..het tegenovergestelde lijkt me eerder aan de orde.
    En Jantsje: die boeren in Holland he. Dat houdt een mens wel bezig. Zelfs geëxporteerd naar Biak..

• 22 Maart 2015 - 21:09

Henk:

Den Lezer Heil,

Het mag gezegd worden Betteke heeft gelijk prachtige foto's.
    Bij de eerste Durian krijg ik ahw door jullie verhalen al een vieze smaak in mijn mond.Bij de tweede geen
    bijgedachte ,waarschijnlijk krijgen we nog uitleg? Bij de derde moest ik onmiddellijk denken aan MANUTAN nieuwe naam voor Overtoom tu,tu dat is snel maar bij nader inzien is het toch niet hetzelfde.
    Bij de volgende foto's gaan mijn gedachten naar de wonderbaarlijke spijszeging hier geen eten (brood en vis) maar kleding en dan de laatste van de zelfgemaakte speelgoedjes" Wanneer je de trotse/afwachtende gezichtjes ziet van de kinderen om wat ze zelf gemaakt hebben,geweldig
    het doet mij denken aan dat we als kind van een prop papier met zefgeknipte ringetjes van een fietsbinnenband er omheen balletjes maakten geweldig en een vlieger gemaakt van afvallatjes gebietst bij de timmerman geplakt met koude aardappel en kranten papier, honderd wat zeg ik duizendmaal mooier danal die gekochte plastic prullen dat zie je zeer duidelijk op de smoeltjes van de kinderen op de laatste foto's
    HET BANKNUMMER WAS TOCH: NL31RABO0351630996 TNV BIAKHULP?

groet,
    Henk