Hallo allemaal - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Hallo allemaal - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

12 Maart 2015 | Indonesië, Biak

Wat is er allemaal gebeurt de laatste dagen, nou eigenlijk niet heel veel, ons leven hier kent natuurlijk ook veel gewone dagen.
Maar er was wel een hoogte punt vandaag Jantinus heeft weer een geldig Indonesisch rijbewijs, pak van mijn hart, ik vind het heel griezelig als hij zonder rondrijd.
Vandaag is Aulia met hem mee gegaan naar de politie om nog eens even goed uit te leggen hoe het zit, zij is Indonesisch maar spreekt ook Nederlands.
Men besloot dat hij zonder Kitas voor drie maanden een toeristen rijbewijs kon krijgen, toen hij de hele procedure weer doorlopen had (zelfs de namen van zijn ouders staan nu genoteerd) bleek het nieuwe rijbewijs anderhalf jaar geldig te zijn.
Wie het snapt mag het zeggen.
Kleine ergernissen blijven er ook ze heten mieren zo nu en dan heb ik de neiging om heel lelijke dingen te roepen.
Je kunt geen gebruikt glas of bord even laten staan of die zit vol mieren, de suikerpot met schroefdop en rubberring zomaar door de mieren in bezit genomen, die zijn zo klein dat ze overal door kunnen.
Maar we hebben ook weer Tv dat is wel leuk, het signaal valt wel regelmatig weg maar we konden als doorsnee Nederlanders gisteren Boer zoekt vrouw zien, wat wil een mens nog meer.
En hoe gaat het met jullie lezers daar zijn we ook erg benieuwt naar.

• 12 Maart 2015 - 14:42

Truus:

Hoi,
    Er is nog weinig veranderd als ik het zo lees. Zelfs je verslag stopt op een plaats waar het nog zou mogen stoppen. Laatste woorden: maar we konden als doorsnee.................
    Tja wat moet er op de puntjes.

liefs en groetjes van mij

• 12 Maart 2015 - 15:29

Truus:

Hoi,

Tis weer in orde, ik heb de rest ook kunnen lezen, zal dus wel aan mijn pc gelegen hebben. Verder niet zoveel te melden, enigszins in de lappenmand maar het weer is beter geworden, dus zal ik ook wel opknappen. Het gaat met Hillie heel slecht, daarom reageert ze ook niet op jullie verhalen. Ze ligt in het ziekenhuis.

helaas echt iets gezelligs heb ik (nog) niet.

Groetjes en knuffeltje

• 12 Maart 2015 - 17:12

Janna Mulder:

Hoi Jongelui,

Dus even weer teruggekeerd naar het verre Biak. Geweldig! En Betteke lekker genieten in Portugal.

Wat de mieren betreft, een goeie reden om de suikerpot te verbannen uit huis.

We zijn benieuwd naar jullie nieuwe avonturen.

Geniet ervan.

Groetjes,
    Janna en John

• 12 Maart 2015 - 19:54

J.franken:

de oplossing is de suikerpot ineen schaaltje water zetten.

• 13 Maart 2015 - 09:31

Hans Jaap:

Wij lezen vol interesse jullie verhalen en vermaken ons zelf opperbest in een zonovergoten Algarve. Wat is de wereld toch klein als je overal zo met elkaar kunt communiceren.

Liefs van Betteke en HaJa

• 15 Maart 2015 - 14:50

Miranda:

hihi Elly, mag jij hoor... lelijke dingen zeggen... Leuk om jullie verhalen weer even te lezen, de link was in de reclamebak beland? (riekt naar spam ;-) )
    Boer zoekt vrouw... brrr... dan maar geen doorsnee hollander.
    Overigens het is maar goed dat JT een mooi kop grijs haar heeft, met dat overhempie aan, valt hij niet eens op tegen die blauwe achterkant.

Veel plezier en werkvreugd aldaar!
    Groetjes Miranda.