Een bijzonder weekend - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een bijzonder weekend - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een bijzonder weekend

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

15 Maart 2015 | Indonesië, Biak

Aan het eind van deze zondag kunnen we zeggen wat een bijzonder weekend hebben wij gehad.
Wij hadden in onze koffers al ieder open plekje gevuld met gekregen kinderkleren, maar we besloten om hier op de pasar de voorraad nog eens flink aan te vullen.
Er is vooral in de afgelegen kampongs grote behoefte aan, dat is afgelopen oktober wel gebleken toen Jt een extra koffer vol meegenomen heeft, maar dat is een dure oplossing.
Zaterdag zijn we dus samen met Margriet kinderkleren wezen kopen op de pasar.
Echt leuk werk, ik word verstandig door Margriet afgeremd want ik heb te veel de neiging voor leuk te gaan en zij voor praktisch, bovendien onderhandelt zij over de prijzen wat ons nooit zou lukken.
Hierna gingen we even wat drinken bij Nirwana en daar zaten wij in een gedeelte waar bleek dat de drie mannen die daar zaten alle drie ;Nederlands spraken, heel gezellig een van de mannen zong voor ons een Nederlands liedje, helaas lukt het waarschijnlijk niet die op de site te zetten foto's geven ook al veel problemen.
Gisteravond kwamen Inge en Margriet hier om te overleggen over onze werkzaamheden en natuurlijk om gezellig te kletsen.
Trea had een bericht gestuurd dat zij die avond op Skype kwam en tot onze verrassing waren zij met hun vieren, leuk dus.
Maar toen zei Mark, er zijn mensen die jullie komen bezoeken de naam kan ik niet uitspreken kijk maar even op jullie WhatsApp
En daar stonden tot onze stomme verbazing de namen van onze kinderen en hun mannen.
We konden het eerst niet geloven maar het is waar ze komen 14 dagen bij ons, het is fantastisch dat hadden we niet durven dromen.
Onze zondag verliep weer heel anders we gingen naar kampong Samber waar we al eerder een paar heel beroerde huizen bezochten, maar nu gaat daar vanaf deze week gestart worden, met de werkzaamheden.
Voor een paar woningen gaan we alleen maar materialen leveren, de bewoners bouwen zelf.
Voor een vrouw met vier kinderen die in een golfplaten hut woont, gaat de familie aan het werk.
Deze vrouw is afgelopen jaar weduwe geworden, haar man is aan tbc overleden, er moest overlegd worden met haar vader die samen met haar broer en nog een paar mannen het werk gaat doen.
Vader woonde nog een half uur verder dus daar heengereden anders ben je zo een week verder, je moet hier de zaken regelen door duidelijke afspraken te maken.
De bouwers krijgen een vast bedrag voor hun werk dat in een paar keer word betaald, zo hebben zij ook werk en inkomen.
Inge gaat morgen de materialen kopen en voor vervoer zorgen, zij weet veel van prijzen en onderhandelt daarover en natuurlijk zonder dat wij erbij zijn dat zou de prijs alleen maar opdrijven.
Om half zeven waren we weer thuis moe maar voldaan.

• 15 Maart 2015 - 15:59

Truus:

He te gek dat de kinderen + aanhang komen. Geniet ervan.
    Groetjes voor iedereen die mij (nog) kent.

• 15 Maart 2015 - 18:56

Henk:

Lectori salutum,

Familie bezoek heel fijn geniet jullie hebben het verdiend.
    We volgen jullie op de voet naar markten en bouwprojecten ,rijbewijs perikelen ,en genieten van de foto's.
    Wat ons wel bevreemd dat er een persoon op foto 1a bij Niwarra , iemand zit met een helm op of is die daarmee geboren?.

tot spoedig,

Vien Sawor:

Wat een geweldig nieuws dat de kinderen komen! Geniet er van! Groetjes Vien

• 16 Maart 2015 - 14:34

Betteke:

Jeetje, wat een verrassing! Wisten jullie daar echt helemaal niets van?
    Ze komen vast aan het eind van jullie tijd daar of misschien de laatste 2 weken op Biak? Ben heel benieuwd hoe het precies zit.
    Wij genieten ook in de Algarve. Heerlijk weer en zulke fijne mensen ontmoet.
    Supermoeder bezig weer, maar ik had ook niet anders verwacht.
    Geniet maar lekker van deze onverwachte wending Elly. Xxx

• 16 Maart 2015 - 14:35

Betteke:

Wat die iPad nu weer voor rare woorden maakt..dat krijg je als je het niet naleest. Raden dus maar wat er zou moeten staan..

• 17 Maart 2015 - 15:20

Jantsje:

Fantastisch!!! Hoog bezoek! Wat zullen jullie een gat in de lucht zijn gesprongen! Blij voor jullie!
    Ben ook blij voor die bewoners van het hutje, dat ze geholpen worden. En de kinderen die weer kleren krijgen. Goed werk allemaal.
    Wat fijn dat jullie BZV kunnen kijken! De volgende keer zal ik mijn visie geven op de ontwikkelingen op de betreffende boerenerven, daar zijn jullie vast razend benieuwd naar :-)

• 18 Maart 2015 - 00:45

Sonja:

Hallo Elly en Jantinus,

Ik zag dat jullie weer in Biak zijn. Kennen jullie mij nog? Ik ben jullie nog niet vergeten hoor! Ik wou weer wat storten. Ik heb wat teruggekeken en zag een banknr. Wordt dat nog gebruikt? Kunnen jullie het weer opgegeven? Bedankt. Verder een hele fijne tijd weer daar. Hebben jullie Lientje nog op de markt gezien?
    Tot horens. Sonja.