Weekend - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

08 Maart 2015 | Indonesië, Biak

Weekend,
Ons eerste volledige weekend is al weer achter de rug. Zaterdagmorgen zijn we naar de pasar geweest om groente en fruit te kopen altijd weer een belevenis, we trekken nu eenmaal veel aandacht en iedereen wil graag dat wij bij hen iets kopen, dus koop ik bij de een sirsak ( ja echt Betteke een hele grote) dan bij de ander de komkommer.
Na de middag zijn we samen met Margriet naar Ingiri geweest om te kijken hoe de opgeknapte woningen er uitzagen, de mensen waren er erg blij mee,
Alleen bij de een moet nog een bak om regenwater in op te vangen gebracht worden, nu kunnen zij alleen water om te drinken en te koken opvangen en moeten zij voor de was en baden naar zee lopen.
Het blijft wel belangrijk om niet met een Hollandse bril te kijken, maar zoals de situatie hier is.
Hierna zijn we naar het logeer adres van Nel en Emmy gereden waar we hartelijk werden ontvangen, en de dochter des huizes heeft met een stel klasgenoten hun eerste danskunstlaten zien.
S ’avonds hebben we de meegebrachte kinderkleren op grote gesorteerd dat is makkelijker uitdelen, dat gaan we volgend weekend doen.
Vandaag moest Jt er vroeg uit om Aulia een van oorsprong Indonesisch meisje die bij de WMD werkt en nog een paar mensen uit Bandung van het vliegveld te halen, daarna weer lekker slapen.
Uitslapen is hier niet echt mogelijk de naast gelegen kerk begint om 9 uur en het lijkt of je er met je bed midden inligt, de dienst duurt tot 11uur dus er is geen ontsnappen aan.
Jt had met de nieuwkomers een overleg om 5 uur en kwam om 7 uur met Aulia naar huis, die heeft meegegeten waarna zij nog een uurtje gewerkt hebben.
Chris kwam nog langs die moest een doopbewijs van Guus Lapre voor dinsdag in Sorong hebben omdat die dan gaat trouwen, Guus is hier in de Rk kerk gedoopt maar opgegroeid in Nederland en nu weer terug in Papua.
Jt heeft uiteindelijk tot opluchting van Chris gezorgd voor de verzending, we zijn van alle markten thuis.
Vanavond kwam Margriet nog even gezellig langs en die hebben we net naar huis gebracht, het is al weer een latertje Jt zoekt de foto’s uit en jullie weten weer hoe het hier toegaat.
Ik moet als laatste nog even reageren op de opmerkingen van Henk en Betteke ’s reactie daarop.
Jullie hebben beide gelijk fijn toch, op de koffie thee en suiker bussen die nu bij mij in de keuken staan, zijn de letters al jaren wat vaag en in de bus waar suiker opstaat, zat thuis de koffie, waarom dat mag Joost weten, maar Betteke wat er op de bus met suiker stond die jij omstootte weet ik niet maar ik kan het voorval nog goed herinneren, en je hebt gelijk we hadden een hele lieve wijze moeder.

• 08 Maart 2015 - 19:37

Adrie:

Beste twee uit het noorden en nu aan de anderen kant van de aarde en goede tijd toe gewenst daar op biak van Adrie

• 09 Maart 2015 - 09:26

Peter En Janny Beers Uit Harlingen:

Wij lezen het reisverslag en bekijken de fotoˋs , ------ in november 2012 zijn we samen met Tjamme en Joke Draaijer uit Bolsward ook in Sopen geweest wij wensen jullie nog een hele mooie tijd daar op Biak de groeten van ons aan Nel en alle mensen daar vr gr Peter en Janny Beers

• 10 Maart 2015 - 16:16

Jantsje:

Hoi elly en jantinus.
    Weer helemaal terug, zo lees ik! Leuk hoor!
    In plaats van kip, kan ik jullie van harte kikkers aanbevelen. Die heb ik in Vietnam gegeten en smaakt verdacht veel naar kip. En dan kun je je die barbaarse toestanden besparen. Zo'n billetje draai je er gemakkelijk effe af, wel zo humaan dan keel doorsnijden. (luguber!) Ik heb er nog mooie foto's van, maar kan die helaas niet plaatsen. Zo, hebben jullie mijn eerste waardevolle tip alvast weer te pakken. Ik hoor nog of het jullie smaakt/bevalt.. Hoe groener, hoe lekkerder, dat spreekt.
    Veel plezier daar, geniet ervan!

• 10 Maart 2015 - 18:17

Betteke:

Ja ha,ha, leuk he om oude herinneringen op te halen..
    Sirsak mmm lekker!! Neem er eentje mee zou ik zeggen.
    Dinie wilde een afspraak met ons maken. Heb haar verwezen naar deze site. Ik neem aan dat zij die ook krijgt?
    Groetjes daar aan iedereen. Liefs!

• 10 Maart 2015 - 20:13

Henk:

Lectori Salutum.

Verstand komt met de jaren dat is algemeen bekend en wij nu maar hopen dat WIJSHEID erfelijk is

Henk

• 10 Maart 2015 - 21:10

Leonie En Kees Jansen:

Hallo Elly en Jantinus,
    Een hele onderneming telkens weer van jullie, maar petje af! Genieten jullie ervan en inmiddels ben ik bijna klaar met de voorbereidingen voor de Jansendag in Haarlem. Probeer niet teveel geld uit te geven, want het budget staat onder druk. Veel plezier en we kijken nog wel een paar keer naar jullie vorderingen.
    Liefs Leonie en Kees.