Druk maar gezellig - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Druk maar gezellig - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Druk maar gezellig

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

22 Maart 2013 | Indonesië, Biak

Vanmorgen verliep alles zoals gewoonlijk, maar vanmiddag kwamen er weer 6 breileerlingen dus een hele boel steken ophalen en vandaag was afhechten een nieuw kunstje dat er geleerd werd.
De een doet dat na even voordoen zomaar, terwijl een ander er zulke rare dingen mee uithaalt dat het bijna niet meer te ontwarren valt.
Het is leuk om te doen en ik hoop dat iedereen aan het eind een beertje gemaakt heeft.
Vanavond was het weer zingen en tussen door gezellig gepraat, heel leerzaam voor de groep die Nederlandse lessen volgt.
Jantinus heeft vandaag een paar mannen ingehuurd om het bouwterrein van Inge haar huis te ontdoen van bananen bomen en een grote hoeveelheid vuilnis.
De fundering van het huis is klaar maar zolang er niet dagelijks mensen zijn gooien mensen hun afval zomaar ergens neer, wanneer eentje dat doet is het voor je het weet een vuilnisbelt, nadat het opgeruimd is moet er een bordje komen, verboden vuil te storten.
Morgen een vrije dag, die we gebruiken om rijst rond te brengen en te kijken in kampong Samber waar Yos de Kampala kampong is en hulp kan gebruiken.
Vanavond belde Trea, altijd weer een opsteker.

• 22 Maart 2013 - 18:45

Henk En Bets:

Druk maar gezellig dat klinkt goed.
    Het zingen gaat jullie goed af?krijgen wij als volgers er ook iets van te horen ?
    En dan het werken in de tuin het verwijderen van afval dat is nooit een leuke klus alleen daar moet je altijd hulp bij hebben VEEL HANDEN MAKEN LIGT WERK.
    Zondag een vrije dag volgens ons is dat ook wel een beetje werk.
    Veel plezier en een fijn weekend.

Groet uit een koud Nederland waar gevoels temperaturen worden verwacht van - 15 graden.
    Henk en Bets

• 22 Maart 2013 - 18:54

Mini En Henk:

Hallo,

Ho,ho, Jantinus dat gaat z maar niet.
    Is er wel een kapvergunning ?
    Wat zegt Fyffes,Chiquita en oké hier wel van en om over Marianne TIMMER van de partij van de dieren nog maar te zwijgen(apen ,bananen ) dat kan allemaal zomaar niet.
    Maar mijn en denk ik ook van de meesten heb je onze zegen.
    Weg met die rotzooi Goed gedaan jochie gewoon de drentse /hollandse nuchteheid en het komt voor elkaar

Heb jij trouwens stiekem ook wel een stukje gebreid /gebreén

groet,
    Mini en Henk

• 22 Maart 2013 - 19:00

Adrie Uit Baarn:

Elly & Jantnus de stichting heeft gestort op jullie Rekening voor hulp op Biak
    Het is hier nog steeds winter met koude dagen en nachten,

groet uit Baarn

Adrie

• 23 Maart 2013 - 16:39

Wendie:

Hallo Elly en Jantinus,

Heb jullie verslaen even gelezen, wat doen jullie allemaal leuke en goede dingen. Dit had ik natuurlijk ook wel van Trea gehoord maar nu met jullie verslagen en foto's is het beeld nog beter.

Groeten, Wendie van Halen
    vriendin
    Trea

• 23 Maart 2013 - 21:27

Herman En Dineke:

Hallo, weer jullie verhalen gelezen, een druk programma elke dag maar weer. Doe de groeten aan Chris, Martha,Inge en Margriet en aan Lenne (we hebben haar toen bij jullie ontmoet)van ons.
    wat breidt jullie hulp zich uit op Biak en steeds schrik je van wat je ziet en hoort.Fijn, dat je brei les-idee zo goed verloopt en dat ze zo enthousiast zijn,We zijn benieuwd naar een foto van de "Biakberen".
    groetjes van Hernan en Dineke. Het is hier nog steeds heeeeel koud, brrrrrrrrr!