Een heel gewone dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een heel gewone dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een heel gewone dag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

21 Maart 2013 | Indonesië, Biak

Vanmorgen had Martha haar breiwerk meegenomen het breien gaat haar goed af maar het was haar niet gelukt om steken op te zetten, dat hebben we nog even samen geoefend.
Julie hebben wel gelezen dat mijn broer Henk ook denkt te weten hoe het breiproces werkt maar helaas, het is insteken, draad omslaan, doorhalen, aflaten gaan, nog even bij je dochter een lesje volgen.
Vandaag een rustig dagje, alleen Jenny ( de moeder van de kleine Jantinus)kwam langs, haar ouders wonen in Papua New Guinea het Australische gedeelte zij heeft al jaren niets van hen gehoord, we gaan proberen, via Marauke waar wij binnenkort naar toegaan contact te maken.
Er zijn daar mensen die de grens zo nu en dan passeren en hopen een brief mee te kunnen geven, we gaan ook een brief van haar mee naar huis nemen en die sturen naar een missiepost in de buurt van de kampong waar zij wonen.
Jenny spreekt goed Engels en zou graag een opleiding tot lerares volgen, ook daar gaan we naar kijken.
Vanavond heeft kapper Jt mijn uitgegroeide haren geverfd en hebben we een rustig avondje met ons beiden, ook wel eens even lekker.

• 21 Maart 2013 - 16:33

Mini En Henk:

Hallo,

Je hebt gelijk (ongelijk heeft een bult ,zei onze moeder dan) schoenmaker blijf bij je leest of in dit geval "Bakker blijf bij je deeg" zal ik doen zus .
    Bela lang, hoe lang is dat? Het beest ziet er mooi uit en dan die dijen een flinke hap.
    Ze fokken/kweken allerlei dieren deze sprinkhaan lijkt mij een mooi prototype om verder mee te experimenteren.
    Maar ja we weten nog steeds niet hoe lang bela lang is.
    Worden er op Biak ook insecten gegeten ?
    Vast wel, maar ik ben toch wel blij dat ik terwijl ik dit schrijf de geur van een stevige stoofpot met rundvlees
    mijn neus binnenkomt.

Groet

Mini en Henk

• 22 Maart 2013 - 00:32

Hillie Koning.:

Hallo Elly en Jantinus
    wat lijkt me dat erg als je jaren niets van elkaar hoort dat je niet eens weet of ze nog wel leven.
    Ik hoop van harte dat dat wel het geval is en dat ze snel bericht krijgt want het is wel wederzijds
    Krijgen we nog wel een foto te zien van de beide naamgenoten?
    en zo'n
    rustig avondje hebben jullie ook wel eens verdient ik hoop dat jullie er heerlijk van genoten hebben.
    Hartelijk groeten Hillie