Maandag in Merauke - Reisverslag uit Merauke, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Maandag in Merauke - Reisverslag uit Merauke, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Maandag in Merauke

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

08 April 2013 | Indonesië, Merauke

Vandaag de eerste werkdag voor Jantinus hier in Merauke, men heeft hem de pompstations en andere zaken laten zien, er zijn hier grote problemen met de watervoorziening.
De werkdag was maar kort omdat de man waar hij mee samen gaat werken vanavond pas terug kwam van een klus 62 km hier vandaan, en dat kost uren om die km te overbruggen vanwege het ontbreken van wegen of hele slechte.
Ik vergat gisteren nog wat leuks te melden toen wij met pater Kees uit eten waren was er een chinees gezin dat hij kende, de vrouw heeft een paar jaar in Nederland gewoond, zij vond het leuk om Ned. tegen te komen.
Toen Jt de rekening vroeg bleek dat die chinees de rekening al betaald had echt geen rare chinees dus, de serveerster kreeg een extra tip dus iedereen blij, toch een erg leuk gebaar van iemand.
Vanmiddag zijn we hier naar twee winkels geweest waar boeken verkocht worden helaas, de boeken voor medische zorg voor als er geen dokter in de buurt is, die we zochten waren er niet.
Zaterdag in Jayapura nog maar weer op zoek, we hadden ze in Jakarta besteld maar daar waren ze niet voorradig.
We hebben ons met een taxibusje naar het strand laten brengen je rijdt met de bus over het strand wanneer het eb is, heel leuk om te zien zijn de vissersboten die op het droge liggen wachten op de vloed om weer naar zee te gaan.
De huizen staan echt pal aan zee hier en daar zie je iets wat op duinen lijkt maar die duidelijk geen bescherming bieden tegen het water.

  • 08 April 2013 - 16:49

    Adrie Uit Baarn:

    leuk jullie berichten Ely . een vraag hoe lang blijven jullie daar in Merauke ?
    hier gaan de temp. omhoog na 5 maanden kou , wordt het beter in nederland.
    Nog een vraag hoe lang blijven jullie in Papoea ? Als jullie weer op Biak zijn maak een
    paar Foto,s van kinderen je weet wel waar voor .
    Groeten adrie uit Baarn

  • 08 April 2013 - 17:17

    Jantsje:

    Gister mijn schoonzus op bezoek, uit het door aardbevingen zwaar geteisterde Loppersem. Welnu, ik ontdek grote overeenkomsten tussen bewoners uit dit soort risicogebieden over de hele wereld. Zo maakt zij zich ook helegaar niet druk en zou ook enkel een stapje opzij doen voor de lamp. Ze maakt zich slechts zorgen over de waardevermindering van het huis. Want Nederlandse.
    Die vis grijnst mij aan! Ik vind je een moedig mens, Elly. Ik durf nog niet eens naast zo'n beest te zítten! Brrr....
    Toen ik hedenochtend het ijs van mijn auto krabde, moest ik nog even aan jullie denken. Het oogt daar niks niet zonnig op Merauke en dat is het hier nu juist wel! (afkloppen!) Mijn bloemetjesbroek heb ik gister in een uitdagende bui gedragen om de weergoden te verleiden. En, zo sprak Piet Paulusma, er zal WARMERE LUCHT WORDEN AANGEVOERD!. Dus, alles komt goed, we houden hem eraan! Oarnt moarn!

  • 09 April 2013 - 03:15

    Hillie Koning.:

    Hallo Elly en Jantinus.

    Je kan het haast niet geloven dat je bijna een hele dag er over doet om 62 km af te leggen
    wat leuk dat jullie nu eens geen rare chinees maar een gulle chinees ontmoeten.
    zo zie je maar jullie die altijd daar andere mensen verrassen met eten, worden nu zelf eens verrast met eten, het gezegde wie goed doet goed onmoet klopt toch wel, heel leuk hoor.
    Jammer dat je de boeken die je zocht niet gevonden heb, maar wie weet komt het er toch nog wel van. Hartelijke groeten Hillie

  • 09 April 2013 - 17:25

    Bert Coenraad:

    Beste Elly en Jantinus,

    Mijn naam is Bert Coenraad, geboren 27-2-1954 in Hollandia (het huidige Jayapura).
    Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen en uw aandacht voor het volgende te willen vragen.

    Toen ik nog een ukkie was, gingen mijn ouders scheiden en werden mijn zus en ik toegewezen aan de familie Lint.
    Mijn vader, geheten Frits Coenraad geboren 1-2-1927, vertrok niet lang na de scheiding naar het eiland Biak en kreeg daar een nieuwe baan.
    Later heeft hij op dit eiland een ongeval gekregen en is hij aan de gevolgen ervan overleden op 26-8-1960. Hij werd destijds ook op dit eiland begraven.

    Gisteren had ik nog een gesprek met mijn oom Jacob (een broer van mijn vader) , die me vertelde de behoefte te hebben, nog 1 maal in zijn leven het graf van mijn vader op te willen zoeken, op Biak.

    We vragen ons af of er nog Nederlandse kerkhoven intact of deels intact zijn, hoeveel er zijn en of er op het eiland instanties zijn die na kunnen gaan of het graf van mijn vader er nog ligt.

    Mocht het graf er liggen, dan hebben willen samen naar Biak vliegen om zijn graf te bezoeken.
    Helaas hebben we zelf niet mogelijkheid dit zelf uit te zoeken en vragen we u vriendelijk om raad, hoe we dit het beste aan kunnen pakken.

    Ik wens u verder heel veel succes met werk.

    Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

    Met vriendelijk groeten,
    Bert Coenraad
    Venlo / Nederland

  • 09 April 2013 - 20:47

    Corry En Roel:

    Dag Elly en Jantinus,

    Ik lees dat jullie nu in Merauke op dit moment zitten, en hoe lang blijven jullie daar dan.
    Ik begrijp dat Jantinus daar nu aan het werk is. Wonen jullie nu zolang in een hotel?
    Ja veel vragen hé maar ik wist het niet dat jullie daar ook naar toe gingen. In ieder geval zijn het weer mooie verhalen die we kunnen lezen van jullie belevenissen in dat verre verre land.
    En niet te vergeten de foto's ook altijd leuk. Onze zoon zit ook weer in Indoland en alleen hoop ik dat het dit keer iets minder lang is als de vorige keer (13 maanden) maar dat blijft altijd een verrassing. Mocht hij er dit najaar ook nog zitten dan gaan we hem dit keer op zoeken.....maar dat vliegen blijf ik altijd verschrikkelijk vinden en dan die lange tijd hé, bah! Maar toch doen we het wel.

    Als ik het goed heb dan komen jullie aan het eind van deze maand weer terug??
    Ach ja hier vliegt de tijd, maar ook daar zal het, hetzelfde zijn. Gelukkig beginnen we hier aan het voorjaar en dat is een jaargetijde wat heerlijk is. We hebben al een voorproefje zondag gehad en we zijn dan ook metéén gaan fietsen....wel toch nog koud, maar de handschoenen en een dikke jas nog maar aan, toen was het wel te doen. Na 42 km getrapt kwamen we toch met een voldaan gevoel weer thuis.

    Beste mensen hartelijke groeten van ons en tot een volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Merauke

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 1144
Totaal aantal bezoekers 563550

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: