Zaterdag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Zaterdag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Zaterdag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

16 Maart 2013 | Indonesië, Biak

Een vrije dag maar dat werkt voor ons hier niet echt, we gebruiken het weekend vooral om mensen te bezoeken, die hulp krijgen of nodig hebben.
Vorige week waren we in een kampong waar de puskesmas hulp nodig had, we hebben eerst contact gezocht met de organisatie in Nederland die daar ooit gestart is, we wachten eerst hun reactie af.
Vanmorgen zijn we ook even bij de haven geweest daar is ook een verkoop punt van gasflessen, helaas overal op, hopelijk gaat het goed tot de boot met de nieuwe voorraad komt anders gaan we weer over op een oliestel, kan wel, maar het is vies en niet zo eenvoudig bovendien hebben we maar 1 pit dan.
Jantinus wilde bij het huis van Chris de geocache die hij daar in oktober heeft geplaats op een beter bereikbare plaats leggen hij lag veel te hoog.
Maar waar haal je een trap vandaan, we vroegen het Margriet die altijd wel wat weet, zij belde de technische dienst van het vliegveld en ja hoor daar konden we een trapje lenen.
We moesten de start en landingsbaan oversteken om het te halen, wat dat betreft kan hier van alles.
Vorig jaar zongen we met Pasen Nederlandse liederen in de kerk hier, morgen komt het groepje hier bij ons en misschien gaan we dit jaar zingen in de kerk waar Kartika die ook meezong nu dominee is.
Wel heel kort dag maar we zullen zien anders maar gewoon hier gezellig zingen met elkaar.

• 17 Maart 2013 - 02:52

Hillie Koning.:

Hallo Elly en Jantienus.

Het is dus weer als van ouds het weekend word gebruikt om de lokale mensen te helpen met raad en daad
    Het si toch elke keer een verbazing voor me wat daar allemaal kan, moet je hier eens proberen om zulk een last op je brommer mee te voeren.
    Ja zou binnen de korste keren een dikke vette prent hebben, en over een startbaan rijden hebben we hier in Nederland ook een keer kunnenn doen.
    Dat was op vliegveld Soesterberg toen die alleen nog maar voor de Koninklijke Familie werd gebruikt die toen nog op Soestdijk woonde dus kan je na gaan hoe lang dat geleden is.
    wij mochten er toen een film op nemen voor het Rode Kruis een oefen filmpje hoor wat te doen bij ongelukken en zo.
    Maar ik denk dat er nu geen vliegvelden meer zijn waar je gewoon met je auto op kan of mag rijden.
    ik hoop voor jullie dat het toch nog lukt om Nederlandse Liederen te zingen in de keer al heb je er maar heel kort dag voor.
    Hartelijke groeten van Hillie

• 17 Maart 2013 - 18:03

Henk En Bets:

Beste mensen,
    Hier een mail uit het nog steeds koude Emmen plus 3 gr.
    Zoals jullie schrijven is er geen rust maar dat vinden jullie niet erg.
    Het lezen van het oversteken op de start en landingsbaan was ook al geen probleem toen ik er met jou en Jan Eefting was onbegrijpelijk en levens gevaarlijk.
    En dan mogen jullie ook weer de zang kunsten van julle ten gehore brengen noe Elly die van jou zijn denken wij nog wel aan tehoren,maar die van Jantinus hebben wij toch wat twijfels.
    Maar het mee zingen dat is het belangrijkste.
    Hopelijk is er weer snel gas voor het lekkere koken van Elly.
    Een fijne werkweek gewenst.
    Bets en Henk

• 17 Maart 2013 - 21:22

Herman En Dineke:

Hallo jantinus en elly, eindelijk( na computer-troubles) jullie verhalen gelezen en de foto's bekeken.Sommige plaatjes komen ons bekend voor ,omdat we daar toen geweest zijn, al weer 2 jaar geleden. Fijn dat het goed met jullie gaat en dat er weer van alles door jullie wordt ondernomen t.a.v. hulp. En dat er altijd weer nieuwe dingen op jullie pad komen.Hier alles o.k., begint langzaamaan voorjaar te worden, af en toe nog wat nachtvorst en sneeuwvlokken van vrouw Holle. groetjes van Herman en Dineke

• 17 Maart 2013 - 21:23

Truus:

Hoi,
    Hoe kan dat, je hebt nu toch 3 flessen. Is er niet besteld voor je kwam of was het er toen al niet. Succes met het zingen, jammer dat ik er niet bij ben.
    Truus

• 19 Maart 2013 - 21:17

Mini En Henk,:

Hallo,

Ik loop wel een beetje achter maar kan niet laten om toch nog even op dit verslag en een stukje reaktie daarop te reageren.
    Had direkt al een stukje geschreven maar op een of andere manier is dat met de knollen de pot in gegaan.
    Bets en Henk maak jullie maar geen zorgen over dat zingen van Jantinus wanneer dat begint is hij al lang verdwenen er zijn nog van allerlei dingen te doen.
    Het transport plaatje is formidabel het lijkt wel een volle plaat van 122 x 244 of misschien wel in de nieuwe maatvoering 125 x 250.

groet uit
    Olst

• 19 Maart 2013 - 21:34

Henk En Bets:

Hoi Mini en Henk,
    Wij hebben gehoord dat Jantinus een snel curcus zangles heeft gehad,en dat hij als voor zanger voor gaat .
    Nu maar hopen dat er voor het zingen van Jantinus werk aan de winkel is.
    Dan gaat hij voor het zingen de kerk uit.
    Groet,
    Henk en Bets