Hoera het regent - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Hoera het regent - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Hoera het regent

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

07 Maart 2013 | Indonesië, Biak

Vandaag een rustig dagje, we hebben na het werk even wat pakjes uit Nederland rond gebracht, leuk werk om mensen een pakje van hun familie te brengen.
Waar je ook komt je moet een poosje zitten ook als je bijna niet kunt spreken met elkaar.
Vanmiddag onderweg nog een leuke foto gemaakt, het vervoer per motor is hier soms heel bijzonder, de jongens moesten er zelf wel om lachen dat we naast hen kwamen rijden om te fotograferen.
Vandaag bijna Hollandse kost we hadden rundvlees, dat is bijna nooit te koop dus als het er is moet je je kans grijpen, verder boontjes met draden die je af moet halen en er zit een boontje in best lekker, en rijst natuurlijk, je kunt hier wel aardappels kopen maar dat hebben we gek genoeg nog nooit gedaan.
Vanavond belde Trea net op het moment dat er een geweldige hoosbui losbrak, dat geeft een enorm kabaal op het golfplaten dak, we hebben oor aan oor zitten luisteren en dat ging best, altijd weer een feest momentje als de kinderen bellen.

• 07 Maart 2013 - 18:40

Mini En Henk:

Hallo,

Ba! het regent,
    Verschil moet er blijven,na een paar dagen mooi lente weer ,weer een beetje regen.
    Jullie zeggen daar Hoera en wij meestal bah !

Hollands eten Mini is juist met Italiaans eten bezig wat ver komt is lekker?is een gezegde je zou het bijna gaan geloven.
    Op Biak rundvlees zal wel zo zijn hier moet je er niet al te veel op vertrouwen maar ja paardenvlees is ook prima alleen moet je het wel paardenvlees noemen .Wat voor kleur heeft dat vlees eigenlijk bij jullie is het wel rund en die runderen daar lijken me meestal maar magere scharminkels komt ook wel goed uit want rundvet is een van de slechtste vetten wat voeding betreft veel meervoudig verzadigde vetten.

Mooie foto van de Biakese transporters met al de andere foto's van vorige keren over transport zou het een mooi foto boekje opleveren even overdenken ..
    Even een pauze in mijn commentaar/reaktie .zondag na Brussel gaan we aan in Nieuwe gein bij Joke.

Groet,
    Mini en Henk

• 07 Maart 2013 - 19:56

Henk En Bets:

Hier gelukkig een paar dagen mooi en droog weer .
    De warmte bij jullie de afgelopen dagen en dan een beetje regen is wel verfrissend.
    En dan de mooie foto het is niet te geloven maar waar, zo een kar vervoeren.
    Inderdaad de koeien zijn zeker niet vet en goed voor de lijn lijkt mij.
    En het spelen voor sinterklaas is ook niets mis mee in maart.

groet uut EMMEN
    Henk en Bets

• 08 Maart 2013 - 00:00

Hillie Koning.:

Hallo Elly en JanTienus
    wij zeggen inderdaad Bah het regend, maar ja wij hebben dan ook geen verkoeling noedig.
    ik moest wel lachen om de foto dat moet je bij ons eens proberen, ik denk niet dat je ver komt.
    maar goed lands wijs lands eer zullen we maar zeggen hé.
    Veel plezier met het rond brengen van de kadeautjes,
    ben je alweer gewend aan het werken in die warmte JanTienus?
    Hartelijke groetjes Hillie

• 09 Maart 2013 - 14:15

Jantsje:

Ons even op stang jagen zeker "Hoera het regent". Nog maar net op Biakse bodem aangekomen en de Borkers veroorloven zich dit soort taal. Vanuit Hoogeveen wensen we jullie er dan ook VEEL PLEZIER MET DIE REGEN!!! Lekker, man!
    Poeh!