Bloedheet - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Bloedheet - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Bloedheet

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

06 Maart 2013 | Indonesië, Biak

Vandaag was het weer een heeeeel warme dag zelfs ook de Biakkers zeggen dat het erg warm is, terwijl temp. Nooit zo’n onderwerp van gesprek is als in Nederland.
Vanmorgen kwamen er drie dames langs om koeken te verkopen dat was om geld in te zamelen om naar enkele vrouwen conferentie op Java te gaan.
Ik had geen geld in mijn portemonnee, dat was er nog niet van gekomen, maar het mocht op de pof, een van de vrouwen ken ik wel dus hebben we vanmiddag het geld netjes gebracht.

We hebben in Nederland een pak gekocht voor Chris die Jt gevraagd had om in de kringloop naar een colbertje te kijken voor naar de kerk, we vonden een werkelijk keurig pak alleen de rits moest vervangen.
Die hebben we hier naar de keermaker gebracht waar we voor € 2, rits en maakloon klaar waren.
Vanmiddag even naar Chris gebracht die was er echt heel erg blij mee, zondag gaat hij er mee naar de kerk, we zeiden nog je moet de broek ook even passen misschien is hij te lang maar dat vond hij onzin, komt hier ook niet zo precies.
Daarna nog even groente halen op de pasar en we konden weer een lekker maaltje brouwen.
Nog even de beesten boel gisteren de mieren vandaag kakkerlakken 4 cm Jt krijgt al aardig ervaring in de jacht, ik ben niet erg dol op dat ongedierte, ze zijn mij te snel.
Vanavond kwam Inge nog even buurten nadat zij Nederlandse les had gegeven, altijd weer leuk we hadden nog een doosje Wilhelmina pepermunt en keel tabl. waar we haar blij mee konden maken.
En Truus we slapen echt heerlijk in je voormalige bed echt een grote verbetering, je zult begrijpen dat er veel mensen naar je vragen je bent dus nog niet vergeten hier.

  • 06 Maart 2013 - 17:50

    Mini En Henk:

    Hallo,

    Er wordt hier wat afgepraat over het weer en dat was vandaag ook wel te begrijpen .
    Een stralende lentezon de jassen en mutsen werden thuis gelaten we hadden het ook wel gehad met de nachtvorst.
    Dat het op /in Biak erg heet was konden we aan het verslag wel aflezen zonder het opschrift.

    Groente op de pasar halen en dan een maaltje "BROUWEN? "
    Nu weten we wel hoe het komt als het warm is dan denk je al gauw aan een lekker koel biertje.

    Lekker hé die Wilhelmina pepermunt
    Deze pepermunt wordt gemaakt door poeder te persen terwijl andere pepermunt van een deeg worden gemaakt.
    Met onze zus gaat het heel langzaam iets beter.
    Maar meer dan een paar blz.lezen in een boek waar ze anders voor wakker zou blijven is er nog niet bij.

    Groet,
    Mini en Henk


  • 06 Maart 2013 - 22:35

    Truus:

    Zoals men mij niet is vergeten, zo ben ik ook niemand vergeten. Het zorgt ervoor dat ik in ned. nog steeds niet opnieuw kan wortelen. Het klopt in mijn gevoel ook niet dat jullie daar zitten en ik hier in Ned. Jullie weten ik gun het jullie van harte, het is dan ook puur gevoelsmatig dat het voor mij niet klopt.
    Ik ben blij te lezen dat jullie nu goed slapen, was dus goed idee om mijn bed aan Vien te verkopen. Verder ben ik ontzsettend blij dat er Ned. les wordt gegeven. Doe iedereen de groeten.
    Liefs voor iedereen.

  • 07 Maart 2013 - 13:11

    Jantsje:

    Lieve mensen, wat fijn dat jullie weer in Biak op zoveel warmte konden rekenen, zowel qua temperatuur als menselijke warmte. Ik wens jullie een heel goed verblijf en dat jullie er maar weer veel goeds kunnen uitrichten. Ik ben weer benieuwd naar de verhalen. Leuk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 566387

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: