Manokwari, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Manokwari, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Manokwari,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

30 April 2011 | Indonesië, Biak

Gisteren stond in het teken van afscheid nemen, eerst bij het waterbedrijf, Jantinus zorgt dan dat er voor al het personeel nasi bungus is om samen te eten, er worden veel woorden van dank en waardering gesproken en ook Jt houd zijn afscheid praatje.
Hierna hebben we al onze spullen, handdoeken, werkkleding een rotan meubelset enz. naar Truus haar huis gebracht waar het bewaard blijft.
En gisteravond hebben we een gezellig afscheid etentje gehouden wat bij Truus in huis mocht zodat wij na afloop zo ons bed in konden.
Yujun had lekker gekookt en vooral de saté was heerlijk we hadden middags al even geproefd Sandiki was ze buiten aan het roosteren.
Niks buitenkeuken van een heleboel euro, een vuur stoken van kokos afval op een paar golfplaten, wachten tot het vuur gedoofd is en roosteren maar.
Sandiki had zijn keyboard erbij gehaald en er werd zoals dat hier gaat spontaan gezongen met elkaar, Chris zingt dan ook altijd het Papua volkslied in het Indonesisch en in het Nederlands.
Het was een heel gezellige avond en we zijn blij dat je bij Truus altijd terecht kan voor een feestje.
En van morgen stond zij om half zes met een thermoskan heet water aan de deur voor onze ontbijt koffie en thee.
We moesten om half zeven inchecken dus op tijd weg, maar toen begon het gedoe, stond er half zeven op onze papieren ja inderdaad, nou dat ging niet door het moest acht uur zijn.
Omdat je weet dat hier de dingen vaak anders gaan, probeer je maar rustig te wachten, toen ging het vlot tot we in de wachtruimte zaten en je ziet vliegtuigen van Susi air buiten staan.
Maar niet die van ons die werd naar een hangar gereden en om tien uur kwam iemand zeggen dat het nog twintig minuten zou duren, uiteindelijk vlogen we om tien over elf, maar wel met een doosje eten en drinken van de maatschappij als goed maker.
In Manokwari aan gekomen zijn we met een taxi naar ons hotel gereden, het ligt prachtig aan zee en het ziet er verder ook netjes uit.
We hebben aan zee zitten eten en drinken, ondertussen was Noortje die in Manokwari was om een test voor Engels te doen ook bij ons aan geschoven.
Toch leuk we hadden haar gisteren bij het afscheid gemist maar hier al direct weer gezien, zij is mee geweest naar het kantoor van Batavia air waar we onze reis voor as woensdag naar Jayapura hebben geboekt.
Morgen gaat zij met ons op stap als we bij goed weer met een prahu naar de eilandjes hier dichtbij gaan.
Vanavond hebben we eerst Teo gebeld om hem te feliciteren met zijn verjaardag, na het eten nog een poos aan zee gezeten, en nu vroeg naar bed wat we zijn wel toe aan een lange nacht.

• 30 April 2011 - 15:25

Adrie Uit Baarn:

Elly en Jantinus een heel goede reis
    toe gewenst van Adrie , komen jullie in de buurt van de oude Mariniers ,
    karzene willen jullie een foto maken er
    van dit is in verband met de reunie die ik ga houden 17 Sep: in Baarn , wij zaten in 1962 daar , al vast bedankt daar voor. dan kan ik laten zien hoe of het nu daar is ons oude mariniers kamp htg/ Adrie uit Baarn