Jogyakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Jogyakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Jogyakarta

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

17 Mei 2010 | Indonesië, Batavia

Gisteren heb ik verstek laten gaan er was ook weinig te melden Jt had de hele nacht al last van zijn darmen en voelde zich beroerd, dus zijn de kinderen alleen opstap geweest om te gaan snorkelen.
Zij hadden een leuke dag Jt was tegen de avond weer aardig opgeknapt en ik heb wat zitten lezen, ook fijn.
Vanmorgen zijn we om 4uur opgestaan om op tijd op het vliegveld te zijn, die vertrok om 7 uur en het grappige is we kwamen ook om 7uur aan, dus een uur vliegen en een uur tijdverschil.
In het hotel hier konden we zo aanschuiven bij het ontbijt, om 11uur zijn we per bejak( fietstaxi) de stad in gegaan, we hebben hier voor een soort arrangement gekozen om de dingen te kunnen gaan zien waar de meeste toeristen voor komen.
Dat was vandaag een soort Antwerpse vogeltjes markt maar dan erger, heel veel naar ons oordeel slecht verzorgde dieren.
Hierna zijn we naar batik kunst gaan kijken van aankomende kunstenaars die hier in opleiding zijn, we kregen uitleg over de techniek die heel ingewikkeld is en hebben ook wat doekjes gekocht.
Hierna werden we door de fietsers naar nog een batikwinkel annex fabriek gebracht, hier was een mevr. die nog heel goed Nederlands sprak, zij heeft ons heel veel laten zien hoe de batiks gemaakt worden wat een arbeidsintensief werk, het eind resultaat was dan ook erg duur.
Er stond ook een waterpaleis van de vroegere sultan op het programma maar de fietsers wilden dat wij naar nog een batik zaak of naar de zilversmeden gingen( vanwege de provisie), maar Jt heeft ze even terug gezegd dat wij zelf onze keuzes maken anders doen ze maar wat.
Het paleis viel erg tegen al is het vroeger vast mooi geweest.
Woensdag gaan we per trein naar Bandung wat een heel mooie rit schijnt te zijn, maar we moesten daarvoor nog plaats bespreken, daarvoor zijn Jt Mark en Jorryt op pad gegaan, op de route zagen zij een heel grote elektronicazaak, zij dachten dat zij weer dicht bij het hotel waren en begonnen terug te lopen dachten zij, helaas verdwaalden zij en kwamen zij per paard en wagen weer terug.
Vanavond wilden we net op weg om te gaan eten toen er een geweldige regenbui losbarste en die hield lang aan, dus besloten we aan de overkant van de straat te gaan eten, we moesten vanwege de weg die een rivier was geworden op onze blote voeten oversteken, ook nog voor niets, er was een uitgebreide kaart maar daar bleek bijna niets van te zijn.
Uiteindelijk maar weer verkast naar een andere tent ook niet heel geweldig maar het eten was goed.

• 17 Mei 2010 - 18:35

Astrid:

nou weer helemaal bijgelezen!! jeetje..
    maar het beste nieuws is dat jullie weer compleet zijn!! fijn hoor..
    en wat weer een belevenissen.. als het regent dan regent het ook goed daar! jeetje zeg! ook fijn om foto's bij de verslagen te zien.. kun je er meteen een beeld bij vormen.. '

hopelijk gaat de tijd niet zo snel als hier.. het vliegt hier voorbij..

nou veel plezier.. en lekker genieten!

liefs astrid