Muizenissen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Muizenissen - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Muizenissen

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

16 April 2010 | Indonesië, Biak

Vandaag over een week stappen onze kinderen in het vliegtuig op weg naar ons toe, het komt dichterbij en dat is toch wel geweldig.
Hopelijk is de stofwolk van de IJslandse vulkaan tegen die tijd vertrokken, Jantinus heeft al eens een nachtje in een hotel in Singapore doorgebracht omdat er een stofwolk boven Manado hing van een vulkaan in de buurt.
Hier zijn de laatste dagen ook heel wat wolken voorbij gekomen maar daar zat onweer in niet bijzonder erg dat hebben wij hier nog niet meegemaakt.
Het waren wel erg broeierige dagen je huid blijft vochtig de hele dag en dat voelt niet prettig.
Jt kan erg goed tegen de hitte maar Jenny die toch een echte Papoea vrouw is heeft er weer veel last van, er zal wel een gewenning zijn maar de mensen hier hebben net zo als wij last van de warmte.
Vanmorgen keek ik naar de kleine pisang op de schaal en zag dat onze huismuis er van gegeten had nooit gedacht dat die beestjes ook van fruit houden.
Hier in huis hoor je vooral in de avond de muizen over het plafond rennen eerst vond ik dat wel een vervelend idee maar nu is ook dat al weer gewoon geworden.
Je kunt hier een soort lijm kopen dat doe je op een stuk karton met wat voer en als de muis daar van wil eten blijft hij vast plakken, het gevolg is dat je het beest dan dus dood moet maken, echt een goor idee, dus wat mij betreft als het niet gekker wordt laten we ze maar leven.
We willen wel graag horen wat Grietje en Gezina ons adviseren.

• 16 April 2010 - 15:40

Janny:

Hoi Jantinus en Elly. Ik heb m'n moeder nog niet voor jullie om een muizenadvies gevraagd, maar ik kan wel met zekerheid zeggen dat die muizen niet zouden blijven leven als zij in jullie plaats zat en ik denk dat tante Gezina daar net zo over denkt.

• 16 April 2010 - 17:47

Mini En Henk:

Hallo,

Die lijmmethode lijkt mij ook niks.
    Veel charmanter zijn sommige franse vallen waar de muis wel in kan maar niet uit en dan kun je zelf wanneer het een aardig muisje is beslissen bv.om hem of haar bij de buren weer loslaten te laten.
    Dit type vallen heeft ook de voorkeur van de partij voor de dieren.PVDD niet te verwarren met PVDA waar mijn sympathie meer naar uitgaat.
    Ja die stof wolk en wat zegt de deskundige dat er de vorige keren dat de Eyjafjallajökull (zo heet de vulkaan)bij de vorige uitbarsting erupteerde ook de op enkele km naast gelegen veel grotere vulkaan Katla.
    De uitbarsting van de Eyjafjallajökull duurde anderhalf jaar!!!!Niet om jullie bang te maken want de wind kan zomaar draaien.
    Er was ook een vulkanoloog welis waar van de koude grond die zei dat de uitbarsting zou stoppen wanneer we de naam uit konden spreken.
    En nou maar oefenen!!!!!
    groet,
    Henk

• 16 April 2010 - 18:44

Nichtje Inge:

Hai, hai,

ik heb DE oplossing:ik laat 1 van onze 4 poezenbeesten wel onder mijn begeleiding en op jullie kosten naar Biak vliegen.......ik hoef alleen zaterdag, zondag en maandag nog te werken daarna ben ik 26 dagen vrij dus tijd genoeg voor de muizen jacht.
    Ik weet wel welke van de 4 ik dan mee neem, succes verzekerd! Paar weken geleden had ze nog een muis te pakken, niets van terug gevonden, dus DE oplossing.
    Onze Loes is dat, haar naam bij de vorige eigenaar was Maxima, dus nog beetje een koninklijk poezenbeest ook!

Zo ik zal netjes doen wat papa zegt.....ik ga verder met het oefenen van de naam van de vulkaan.....liefs,
    Inge

• 16 April 2010 - 21:04

Henk En Bets:

Hoi Elly en Jantinus,
    Na een week hebben wij weer verbinding met internet.
    Onze PC was helaas niet meer te repareren,ondanks dat hij nog maar 3 jaar oud was.
    Maar bij jullie heeft de tijd niet stil gestaan,en is er weer veel gebeurt.
    Weer leuke verhalen uit Biak
    Jullie zijn in ieder geval niet alleen,maar niemand zit op muizen te wachten lijkt ons.
    Wat moethet een fijn gevoel geven om jullie kinderen over een tijdje te mogen begroeten,in jullie tweede vaderland.
    Zo mogen jullie het wel noemen,geweldig.
    Hier komt de temperatuur ook steeds wat hoger,maar gelukkig niet zoals bij jullie.
    Wij wensen jullie een fijn weekend,en tot mails.
    Groet,
    Henk en Bets