Een nieuwe meter - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een nieuwe meter - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een nieuwe meter

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

06 April 2010 | Indonesië, Batavia

Vanmorgen kwamen er weer eens mannen van het elektriciteitsbedrijf langs, die zie je hier nog al eens.
De meterstand opnemen doen zij met drie mensen, de eerste rijd de auto de tweede leest de stand en de derde schrijft het op, toch drie mensen met een baan.
Maar vanmorgen moest de meter vervangen worden, nu is de meter hier buiten aan de woning dus nooit een probleem als je niet thuis bent.
De twee monteurs vonden het heel apart dat ik hen drinken aanbood, maar vonden het wel leuk, het bezoek werd afgesloten met het nemen van de nodige foto’s met mij, kunnen ze thuis ook laten zien dat zij bij die Belanda thee gedronken hebben.
Een van hen vond mijn borduurwerk ook erg mooi hij keek er vol verbazing naar, dus kwam ik op het idee jullie ook weer eens mijn vorderingen te tonen.
Ik werk er nog steeds met veel plezier aan, maar tijdens de paasdagen is het er niet van gekomen, vanmiddag was het zo broeierig dat de draad gewoon nat was, mijn handen ook, dus dat werkt niet echt lekker, mijn tweede naald begint dan ook alweer te roesten.
Vandaag was Jt bij Inge in de straat omdat daar een lek was, toen het begon te regenen kwam Garvin gestuurd door oma met een paraplu voor Jt, dus kon hij mooi droog staan kijken, toch makkelijk als je overal mensen kent.
Vanavond is Margret hier geweest, er moest nog wat veranderd worden aan de tickets van de kinderen de namen waren niet goed, dat heeft zij vandaag gedaan makkelijk hoor iemand die dat even voor je doet, verder had zij ook informatie over de reis die wij gaan maken, en het is ook gezellig dat zij er een avondje is.

• 06 April 2010 - 19:01

Betteke :

Oh Elly, wat prachtig! Het is echt ontzettend leuk en ik kan me voorstellen dat je er steeds meer lol in krijgt. Maar wat een werk..
    Kruisjes tellen, dagen tellen.. het duurt niet lang meer voordat je kinderen er zijn..
    Liefs uit een voorjaarsachtig Nederland.

• 06 April 2010 - 20:29

Bets En Henk:

Hoi Elly en Jatinu, Volgens ons zijn jullie de oorzaak dat alle Bintang op is in Biak.
    Dat Jantinus een beetje verwend wordt is natuurlijk vanzelf sprekend wat betreft de paraplu.
    Wie wat geeft kan ook iets terug verwachten.
    Is het de zelfde kerk die bij het verwaarloosde grote hotel in de beurt staat?
    Zal wel niet want het stikt er van de kerken,en zitten allemaal vol.
    Hier in Balanda staan er genoeg te koop of worden afgebroken.
    Elly jou borduur werk ziet er erg mooi uit.
    Groet uit Emmmnn

• 10 April 2010 - 10:09