Wat een dag! - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Wat een dag! - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Wat een dag!

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

14 Februari 2010 | Indonesië, Biak

Zoals gister al aangekondigd zijn we vanmiddag met Inge, Truus en Ina naar rest. Jakarta geweest om het chinees Nieuwjaar te vieren.
Bij de ingang va het restaurant stonden een paar van de dochters kleine rode envelopjes uit te delen aan kinderen, heel veel kinderen, daar zit zoals wij later hoorden geld in, ik weet nog van vroeger dat wij in de buurt waar wij woonden ook naar de buren gingen om gelukkig Nieuwjaar te wensen en dat wij dan ook dubbeltjes kregen.
Moslims doen iets dergelijks met het Suikerfeest, bij ons is dat vervangen door giften te storten voor goede doelen denk ik, je houd er een goed gevoel aan over.
Ook hier bestaat het vieren uit eten wat er in overvloed was, na deze maaltijd werden we uitgenodigd om morgen een verjaardag feest bij te wonen ook bij Chinese mensen.
Na dit eten gingen wij naar het huis van Sandiki omdat zijn moeder jarig was en de baby van zijn broer vandaag in de kerk is gebracht hij is nu 6 weken en moeder en kind mogen na dit gebeuren nu weer naar buiten.
Hier hebben we niet gegeten ons excuus werd aanvaard.
Thuis gekomen heb ik zitten borduren en Jt wat achter de computer gezeten, aan het eind van de middag kwam Truus met Ina langs die wilde met oom Jt spelen met de bal.
Margret en Noortje hadden tegen Truus gezegd ook langs te komen, tot onze verbazing brachten zij een koortje van 8 mannen mee om voor ons te zingen vanwege Valentijnsdag, de kerken hier benutten deze dag om de naastenliefde uit te dragen Truus en ik kregen beide een bosje rozen (hier altijd kunst vanwege de temp.)
Margret’s broer speelde gitaar en zongen zij prachtig, van zo’n lief gebaar schieten de tranen in je ogen, zij konden niet blijven want hierna gingen ze op een bruiloftfeest zingen.
Het was wel een dag vol van leuke dingen we hebben er van genoten.

• 14 Februari 2010 - 15:17

Roel En Corry:

Dag mensen, hier ben ik ook weer met een mailtje.
    Alle verslagen van je gevolgd Elly, en zoals gewoonlijk zijn ze weer prachtig. In dat buffet zou je zo trek krijgen.........het is hier ook tegen zessen dus!!! Jullie hebben al weer veel dingen meegemaakt en gedaan, en ik begrijp dat jullie nu in een ander huis wonen. Ook dat ziet er gezellig uit....wel erg blaaaauuw, maar ach als het maar lekker zit en zovaak zul je daar binnen ook niet zitten, je leeft daar toch meer op het terras!
    De foto's zijn ook weer leuk en video's. Een mooie tijd daar! Wel lekker in Mei terug komen en dan hier misschien ook mooi weer, al kan ik me dat nu nog niet indenken!
    Oké tot een volgende keer hoor.

• 14 Februari 2010 - 15:27

Mini En Henk:

Zeg dat wel, wat een dag,wat een dag.
    Feesten en eten,doet me denken aan "Daar komme de taarten,daar komme de taarten"geroepen door de kinderen van fam. Jansen
    een andere tak in ons dorp waar we zoals Elly schrijft Nieuwjaar ginnen "winnen"die dubbeltjes herinner ik mij niet wel het glaasje "Zuut"mierzoet spul dat we meestal kregen ,ik denk dat het alcoholvrije likeur was.
    Blijven doen,genieten bedoel ik.
    Gr.Henk

• 14 Februari 2010 - 17:25

Bets En Henk:

Het is onverstelbaar wat jullie allemaal mee mogen maken.
    En de verhalen die jullie maken,het is voor ons een gevoel dat wij er persoonlijk bij zijn.
    Ook het zingen van de mensen op de vidio te horen geweldig.
    Tot de volgende mail van jullie.
    Groet Bets en Henk

• 14 Februari 2010 - 22:36

Nichtje Inge:

Gezellige dag dus weer, fijn!

Hier een rustige zondag, kinderen (met name Jelle) lekker steeds naar buiten in de sneeuw spelen, met een soort slee lekker de bult afglijden en dan pas weer thuis komen als je handen zo zeer doen van de kou dat je ervan moet huilen......
    Donald heeft het beter voor elkaar overdag lekker slapen en 's nachts olympische spelen kijken, wat voor baan zal hij toch hebben;-)))

Het water loopt me in de mond met het zien van het lekkere eten.
    Groetjes voor jullie beide van Inge