Een vrije zaterdag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een vrije zaterdag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een vrije zaterdag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

13 Februari 2010 | Indonesië, Biak

Dat betekent uitslapen maar onze buurman draaide al om 8uur een opera, alles is hier open dus het is net of je een luidspreker op je kamer hebt, nou ja beter dan het gejengel van een moskee, dat horen we hier gelukkig veel minder.
De wasmachine blijft ons bezighouden want na veel gedoe hadden we de spullen om hem aan te sluiten, en toen brak de kraan bij de muur af en moest Jt de buurman (huisbaas) erbij halen omdat we niet wisten waar de druk van het water eraf moest.
Een groot waterballet maar dat is hier niet echt een probleem alles heeft tegelvloeren en koud word je er ook niet van.
Jt moest zelfs een gat in de muur hakken, maar alles is goed gekomen, zelfs een nieuwe kraan in de keuken want die lekte ook vreselijk alleen het geluid daarvan is al erg,maar wel veel voorkomend in dit land.
Op weg naar de stad zijn we even bij Inge langs geweest om de dvd van Sissi te brengen en een Ned. politie auto voor Garvin en ook een zak met lege blikjes die wil Garvin graag om ze te verkopen.
Inge was dolblij met haar Sissi films en Garvin met zijn spullen ook dus onze goede daad voor vandaag alweer gedaan.
We hebben onze zaterdagse boodschappen gedaan en ik heb rijst met kip, uien, champignons en Nederlandse nasi kruiden gemaakt, Truus en Ina hebben gezellig meegegeten.
Truus kwam ons via via uitnodigen om morgen in restaurant Jakarta Chinees Nieuwjaar te komen vieren, leuk om mee te maken denk ik, jullie lezen het wel op de site.
We hebben verder de dag op ons terras doorgebracht lekker wat zitten niksen, vanavond was er bij de andere buren een kerkdienst aan de gang er zal wel een jarig zijn, Jt was met Ina aan het spelen met een stuiterbal en moesten wat rustiger aan doen, want Ina had dikke pret met veel volume.

• 13 Februari 2010 - 14:11

Joke:

zo vrij was het voor jantinus dus toch niet als je een nieuwe kraan en ook de wasmachine moet aansluiten . gelukkig is hij er erg goed in.
    wij eten hier wel wat zwaardere kost maar geweldig dat rijst met lekkers je zo goed afgaat,complimenten.

• 13 Februari 2010 - 14:39

Henk En Mini:

Gaat onze zus stotteren?
    Na het feestje van Johan 65 meer reaktie

• 13 Februari 2010 - 16:39

Rob En Wil:

Hoi Elly en Jantinus,
    Nu jullie eerste week in Biak zit er al weer op en zoals ik gelezen heb hoeven jullie je niet te vervelen.
    Bruiloft, verpleegkundige, loodgieter, gastvrouw, kortom genoeg actie.
    Geniet van jullie verblijf daar, dan genieten wij weer van alles wat jullie daar mee maken.
    Liefs, Wil,

• 13 Februari 2010 - 20:12

Mini En Henk:

Foutje.
    Onze 2de reaktie staat op de verkeerde (vorige )pagina

• 14 Februari 2010 - 08:25

Birgit:

Leuke zo'n vrije dag...
    Maar goed wordt al ontzettend jaloers als ik hoor dat het bij jullie zo lekker warm is. Het sneeuwt hier nou al voor de zoveelste keer en het is nu -2,4. Dus niet nog een keer klagen dat je het zo warm hebt ;)!
    Veel succes met je aangeklede poezen en ik verwacht nog wel een keer een foto van je kunstwerk.
    Liefs Birgit

• 14 Februari 2010 - 09:30

Bets En Henk:

Op de foto is wel te zien dat jij het vak goed verstaat.
    De slag met de hamer,goed gereedschap is het halve werk.
    En dat allemaal op jullie vrije dag?
    Als wij Elly zo horen mogen jullie er wel gaan wonen want zoveel werk is daar wel te doen.
    Fijne zondag