Donderdag 12 november - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Donderdag 12 november - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Donderdag 12 november

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

12 November 2009 | Indonesië, Biak

Het is al weer donderdag en de voorbereiding voor ons weekend in Sowek zijn in volle gang.
Yustin is vanavond aan het koken voor morgen zij neemt allerlei dingen mee die lang van te voren te maken zijn en die wij onderweg en morgenavond bij aankomst kunnen eten.
De kampong waar wij heen gaan is waar haar fam. vandaan komt dus weet zij heel goed wat zinvol is om mee te nemen.
Maar het zijn echt volksverhuizingen we nemen 10 kilo rijst twee galons drinkwater van 20 l mee en nog een doos flesjes , boter, broodbeleg koffie thee groente en weet ik veel.
Vlees is daar niet te krijgen en meenemen kan ook niet we zijn dus afhankelijk wat er aan vis gevangen wordt.
Wij hebben samen met Truus de brieven en de knuffels naar de kinderen gebracht daar waren zij blij mee.
Truus Yujun en Ina hebben hier gegeten en daarna hebben wij boodschappen gedaan, wij vertrekken morgenmiddag Jt moet eerst nog werken.
Wij zijn dan vrijdagmiddag tot zondagmiddag niet te bereiken we kunnen onze tel. thuis laten er is geen bereik.
Maar ik hoop zondagavond jullie weer te kunnen vertellen wat we gezien en beleefd hebben.
Henk vroeg naar het project dat is inderdaad van de kampong zelf.
Nog even dit er heeft zoals velen van jullie wel gelezen hebben ene Wim (wij hebben geen idee wie of het is) gereageerd op onze site maar wij willen dat onze site gezellig blijft vandaar dat wij die reacties verwijderd hebben.
Uiteindelijk willen wij het boek later in het Derkshoes nog met plezier inkijken.
Prettig weekend allemaal.

  • 12 November 2009 - 16:31

    Jantsje:

    Wat een belevenis staat jullie weer te wachten! Ook wel spannend lijkt me, je weet nooit wat je te wachten staat. En geen bereik ook nog. Erg enerverend allemaal. 'k Begin zelf ook al zenuwachtig te worden voor zondag. Ik ben nog van alles aan 't afronden, zodat voorbereiden in de knel komt. Gister 'grenzeloos verliefd' gekeken (ook emotie-tv, ik weet 't), over een dame die trouwde met iem. uit Indonesie. Nou zeg, elkaar amper kunnen verstaan... waar begin je aan! Dan toch maar liever een holl. boer die niks zegt, dan kun je nog terugvallen op de buurt en fam. En Betteke, mijn man: liever moeten ze nog geboren worden!

    Liefs Elly en Co en maak er een leuk tripje van!

  • 12 November 2009 - 18:07

    De Fietser:

    Wij wensen jullie een goede reis en veel plezier in Sowek. Mooi weer wensen is volgens mij niet nodig .... toch?

    Het is niet alleen plezier want Jantinus kan de mensen daar, mbt de watervoorziening, ook nog even met raad (en daad) bijstaan. Dat is toch heel plezierig.

    We ruimen zondagavond wat extra tijd in om jullie belevenissen te kunnen lezen en de foto's te bekijken.

    Veel plezier!

  • 12 November 2009 - 21:09

    Bets En Henk:

    Hoi Elly en Jantinus,
    Wij hadden niet verwacht dat jullie nog een verslag zouden schrijven alvorens jullie met weekend zouden gaan.Maar jullie inzet is 100% geweldig.
    Wat weer een belevenis om het allemaal mee te mogen maken met jullie.
    Jantinus nog een prettige werkdag en Elly veel plezier met alles wat je met Jantinus,en alle mensen die mee gaan beleven mogen.
    Groet,
    Henk en Bets

  • 12 November 2009 - 23:36

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en Jantinus.
    Nou zeg het is inderdaad een volksverhuizing, dat word sjouwenen dan nog eens met dat alles in een prauw, nu maar hopen dat de zee echt rustig is je hoeft dan wel niet zo lang te varen, maar als de zee nog steeds zo rus is dan ben je volgens mij echt niet blij.
    Wat weer een leuke foto's er bij zeg ze liggen wel heel tevrede uit te buiken, en wat kan je goe4d zien dat Ina een hekel heeft aan Jantinus zeg, en dat dat wederzijds is kan je aan die grote smile zien.
    leuk hoor.
    nou ik wens jullie een hele fijne reis toe en dat jullie maar weer veilgi terug komen met een heleboel mooie en leuke verhalen.
    tot Zaondag dan maar hartelijke groeten en veel liefs Hillie

  • 13 November 2009 - 13:15

    Rinske:

    Weer eens een berichtje uit het regenachtige drenthe met redelijk hoge temperatuur. Vandaag begonnen met het vaccineren tegen de Mexicaanse griep en dit gaat de komende week zo door. Een hele organisatie, strakke planning en veel vragen.
    Ik heb er zelf ook een gehad, geen centje pijn.
    Net een aantal reisverhalen gelezen. Het lijkt nu meer enerverend dan de vorige keer, en ook lijk je meer te kunnen genieten,en heb je meer omhanden, maar misschien heb ik het mis. het is leuk om te lezen. Geniet nog een poosje. groetjes rinske

  • 13 November 2009 - 20:20

    Jantsje:

    Zeg Betteke,
    Morgen ga ik op vakantie en mis 2x BZV, waarover ik dus niet zal kunnen berichten. Risico is dat E. en Jt de aansluiting bij thuiskomst missen. Ik zoek een vervanger die met frisse blik en onbevooroordeeld verslag kan doen. Trea valt af, want te emotioneel betrokken. Jij lijkt me de aangewezen persoon voor de klus: lekker objectief! Alleen Jos (want fout) en Wietse (want soc. onontwikkeld+puberende partner) hoef je maar te volgen. Immers het moet overzichtelijk blijven. Ik wist dat ik op je kon rekenen! Groet, Jantsje.

  • 13 November 2009 - 22:09

    Betteke:

    He Elly en Jantinus, een heel avontuurlijk weekend gewenst en wel smeren he..
    En Jantsje: je vraagt nu toch echt teveel van me! Maar ook een leuke vakantie toegewenst.

  • 14 November 2009 - 11:54

    Corry En Roel:

    Hallo mensen daar ben ik weer even.Jullie zijn nu in Sowek (nooit van gehoord, maar ik ben die kant ook nog nooit opgeweest, dus)! Al lijkt het me wel een prachtig avontuur.Bij jullie soms te warm en hier is het niet echt koud maar regen en harde wind en dat is geen lolletje als je op de fiets zit. Van roel is het alweer een jaar geleden dat hij op Biak is geweest, en samen met z'n zwager, haalt hij nog vele herinneringen op, ook kijken we nog regelmatig naar de foto's en de film, altijd weer mooi.
    Wij genieten erg van de verhalen van jullie en de mooie foto's. Het is meestal het eerste wat ik doe, als ik de pc aanzet, kijken of er nog nieuws is.En ik lees dat Jantsje je goed op de hoogte houdt van bzv, ik denk dat half nederland er zo over denkt (over die twee boeren) ik tenminste wel.Ik had het vorig seizoen gemist van die boeren, maar dit jaar heb ik me er maar weer opgestort......!

    Nog een hele prettige tijd daar,want het eind is nu in zicht,
    hartelijke groeten van ons.

  • 15 November 2009 - 11:56

    G.kuiper:

    even een reactie uit het mooie zuidwolde (dr).prachtig dit om zo te volgen .jammer dat jullie kees b mislopen,want dan jullie al weer hier zijn.gisteren hier was het nog ongeveer 15 graden .groet uit DRENTE.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Terug in Biak

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Zaterdag 28 november, ( vandaag 34 jaar getrouwd)

26 November 2009

Donderdag 26 november,

25 November 2009

Woensdag 25 november,

24 November 2009

Dinsdag 24 november

23 November 2009

Maandag 23 november
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 564734

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: