Vrijdag 23 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Vrijdag 23 oktober - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Vrijdag 23 oktober

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

23 Oktober 2009 | Indonesië, Biak

Voorbereidingen voor het weekend

Vandaag hoorde Jt. dat aanstaande maandag een vrije dag is de viering van de komst van het evangelie in Papoea.
Dus is er besloten dat wij nog een nacht langer op het eiland blijven.
Vandaag hebben we bootschappen gedaan je moet echt alles meenemen slaapmatjes (gelukkig heeft Truus een luchtbed voor ons) er gaan spijkers en een hamer mee om de klamboes op te hangen ook drinkwater, kerosine voor de brander om te koken potten en pannen het is echt ouderwets kamperen.
Margret maakt zich erg zorgen over hoe wij aan zullen kijken tegen de sanitaire voorzieningen, we proberen haar gerust te stellen maar zijn ook wel erg benieuwd.
De kleren zijn ingepakt en we gaan morgen om een uur of half acht weg, en gaan in Bosnik een driekwartier rijden hier vandaan in de boot gaan.
Op het laatst is ook Oktov nog aan het gezelschap toegevoegd hij sprong een gat in de lucht zo leuk vind hij het om mee te gaan.
We gaan dus met 7 personen hier is er altijd plaats voor meer, zo ging het ook vanmiddag, wij zouden al om 3uur naar de stad voor de inkopen maar het werd avond, Truus en Margret waren hier al dus hebben zij hier meegegeten voor Yustin helemaal geen punt.
Mensen zijn wat dat soort dingen zo relaxst daar kan ik nog wat van leren, ik vind mijzelf best gastvrij maar wil het wel graag op tijd weten als er eters komen.
Op het eiland is geen elektrisch en ook de telefoon heeft er geen bereik wij zijn even afgesloten van de rest van de wereld, dus ook geen stukjes de komende twee dagen, maar ik hoop dat ik maandag veel te vertellen heb.
Groetjes van ons

  • 23 Oktober 2009 - 17:22

    G.kuiper:

    ik woon ook in zuidwolde dr .ken ook heel goed kees bunschoten.in 2007 ben ook bij TRUUS geweest,ja wie kent TRUUS niet .lieve vrouw !!!.ook de groeten aan chris.voor truus heb ik een pak meegenomen voor een dominee waarschijnlijk .morgenvroeg om 7uur brengen we kees naar de trein in hoogeveen .kees komt ook vast nog in biak .morgen gaat de klok hier weer een uur achteruit .
    groeten uit zuidwolde .

  • 23 Oktober 2009 - 18:29

    Henk:

    Hallo zus en zwager,
    Voordat ik mijn belofte ga inlossen even een reaktie op bovenstaand reisverslag.( ik ben en dat zegt natuurlijk wel iets van mijn bakkersachtergrond,in plaats van--reis--verslag
    rijsbeslag --te typen) en dat is natuurlijk niet zo vreemd.
    Maar wanneer je een paar dagen naar een eiland gaat en dat moet dan met een boot ,dat je dan meteen gaat schrijven boo'T 'schappen doen lijkt mij wat ver gezocht.
    Maar goed ik heb helaas geen ervaring met het verblijf in de tropen en kan mij dan ook moeilijk voorstellen dat de wat wij noemen" heerlijk zonnetje" zulke grote gevolgen kan hebben.
    Nu mijn vervolg van wat ik gisteravond heb proberen duidelijk te maken.
    Eigenlijk is het niet de bedoeling dat de hele goe gemeente hier kennis van neemt maar mocht u nieuwsgierig geworden zijn het is niet verboden,leest u gerust verder.
    Alles is kits tussen de kindertjes Jansen en er behoeft geen familie -diner plaats te vinden al zou dat best eens weer een mooie gelegenheid zijn elkaar
    weer in levende lijve te ontmoeten.

    Mijn goede voornemens moet ik nu gestand doen.
    Mijn bedoeling was om zeer regelmatig te reageren op de stukjes reisverslag welke jullie aan de wereld presenteren.
    Dan wilde ik dat natuurlijk niet doen van oh wat is dat leuk dat jullie een glaasje port en een biertje op het terras dronken terwijl de regen in bakken naar beneden(is meestal zo)viel.
    Dat leek mij een beetje te afgezaagd maar het gevolg was dat door allerlei beslommeringen
    het er bij in geschoten is en dat betreur ik ook met mijn andere zus en zwager
    heb ik lange tijd niet gemaild en dat ga ik door dit schrijven door te sturen ook goedmaken.
    Het wordt nu voor deze keer wel erg lang daarom sluit ik nu even af .

    Kus voor mijn Zus(sen) en zwager(s)die ons na aan het hart liggen.
    hajolst.
    tot spoedig


  • 23 Oktober 2009 - 19:35

    De Fietser:

    Een heel fijn en gezellig weekend toegewenst. Weekendje uitwaaien aan zee ... of gaat dat in de tropen anders?
    Met mij zijn er vast veel meer lezers van jullie dagboek die nieuwsgierig wachten op jullie eerstvolgend verslag.

    Prettig Weekend!

  • 23 Oktober 2009 - 20:06

    Joke:

    ik heb ook boter op mijn hoofd ,hoewel ik wel wat vaker heb geschreven in dit reactie blaadje.
    via deze weg hartelijke groeten aan mijn broer!!!

  • 23 Oktober 2009 - 21:51

    Truus:

    Hoi, nou Jt, je had wel iets charmantere foto's van me kunnen plaatsen zeg. Daarbij; het is maandag niet vrij omdat het de viering is van het evangelie dat in Papua kwam, want dat is pas op 5 februari. Het is maandag de dag dat de christelijke kerken in Papua en Indonesie zelfstandig zijn. Zo en nu moet ik opschieten, anders ben ik niet op tijd klaar.

  • 23 Oktober 2009 - 21:59

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en Jantinus.
    ik ben heel neiuwsgierig hoe jullie kampeervakantie zal worden in Sanari, Helaas moet ik bijna een week wachten voor ik het allemaal kan lezen.
    want ik ga Maandag weer naar Lunteren voor een midweek. Wat altijd erg druk is maar ook heel gezellig, ik kom vrijdag middag weer terug dus dan kan ik me weer inlezen wat jullie allemaal mee maken.
    en dan krijg je weer mijn reactie 's hoor.
    tot Vrijdag bij gezondheid.en veel liefs Hillie

  • 24 Oktober 2009 - 23:20

    Miranda:

    Hoi Elly en Jantinus,
    Dus gezellig een weekendje kamperen?:)
    Als ik dat zo lees kan ik me er geen voorstelling van maken...
    Luchtbed... spijkers... klamboe's! Ik hoop dat je het allemaal op de goede volgorde klaarlegt.. anders heb je straks een spijkerbed net en een te grote plastic zak voor je hyperventilatie!
    Aangezien de klok hier een uurtje achteruit gaat vannacht, kan ik zeggen dat het nu nog best redelijk optijd is om straks naar mijn bedje te rollen. (01.15u) Daar gaat dan weer het uurtje extra slaap. Allah, gelukkig staat de fles rode wi... fles sinas naast me (je moet ook zo oppassen wat je hier zegt in het gastenboek ;))
    Heel veel plezier dit weekend! Liefs Miranda

  • 25 Oktober 2009 - 21:25

    Jantsje:

    Hoi Elly en Jantinus, nou ben benieuwd naar jullie palenavontuur. Het wordt op een aantal fronten wel de knop omzetten vermoed ik.... Er zal morgen wel weer een mooi verslag verschijnen. Daar reken ik op! Mocht je na je boeiende culturele vakantie nog weten hoe het de boer vergaat die een vrouw zoekt: Wietse heeft zowaar 3 zinnen uitgesproken. De dames zijn gek op hem! Dit geeft hoop. Zo zie je maar: met basisvoorzieningen kun je een eind komen. Jos is dus fout, maar de dames merken het nog steeds niet op... Moet ik, met mijn dieptepsychologisch inzicht, ingrijpen vind je?

    Groetjes, Jantsje die klaar zit voor je kampeerverhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Terug in Biak

Recente Reisverslagen:

28 November 2009

Zaterdag 28 november, ( vandaag 34 jaar getrouwd)

26 November 2009

Donderdag 26 november,

25 November 2009

Woensdag 25 november,

24 November 2009

Dinsdag 24 november

23 November 2009

Maandag 23 november
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 565727

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: