Eerste dag in Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Eerste dag in Biak - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Biak

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

15 Februari 2020 | Indonesië, Biak

Beste lezer,

Vanmorgen eerst wat boodschappen gedaan bij HADI supermarkt.

Wat me heel erg verbaasde is dat wanneer je nu boodschappen afrekent er niemand meer bij de kassa staat die jou aankopen in plastic tassen stopt, al kocht je maar een ding dat ging altijd in een plastic zak groot of klein.

Ik heb een grote tas gekocht bij de kassa en ga die nu voortaan gebruiken.

Dit geld voor alle winkels in Biak, een groot compliment voor de Bupati (burgemeester) van Biak.

Wie vaker hier is geweest weet dat de riolen dicht zaten met plastic wat uiteindekijk in zee terecht komt.

Naar het huis van Chris Padwa gereden daar werd ik door iedereen weer hartelijk ontvangen het was een fijn weerzien.

Chris in de auto meegenomen, ik had een afspraak met Charles en Roberto van het waterbedrijf van Biak.

We hebben bij Nirwana onder het genot van koffie met cake het waterproject in een kampong besproken, maar ook over andere projecten die wij misschien opstarten, dat moeten we eerst nog gaan bekijken.

Inge was er niet bij die had het druk met de was, ‘s middags met Chris naar Inge haar nieuwe huis gereden, zij woont daar nu een paar maand.

Er moet nog wel wat aan het huis afgewerkt worden, gelukkig is er een veteraan die voor Inge een mooi geld bedrag op haar rekening heeft gestort.

Met Inge verder de planning door genomen voor de komende drie week.

Aan het eind van de middag heb ik een echtpaar uit Nederland die hier twee dagen in Biak zijn de stad laten zien, ze vonden vooral de twee markten prachtig, pasar Inpres en pasar Ikan.

Hartelijke groet uit Biak,

Jantinus

• 16 Februari 2020 - 13:55

Frans Van Hasselt:

Beste Jantinus,

We leven op afstand met je mee.
    Het is al weer heel wat jaren geleden, dat wij ook in Biak mochten zijn.
    Wil je onze hartelijke groeten aan Chris overbrengen?
    Fijn, wat je schreef over het bewust verminderen van het plastic-gebruik.
    Kan me nog goed herinneren hoe wij schrokken van de aangespoelde rotzooi op het strand van Mansinam.
    Een heel goede tijd gewenst.
    Je mag best weten, dat we niet weinig jaloers op je zijn.
    We volgen je ervaringen met belangstelling.
    Het ga je goed.
    Hartelijke groet,

Ank en Frans van Hasselt.

• 16 Februari 2020 - 23:16

Sonja:

Goed verblijf in Biak. Leuk dat je ook verslag ervan maakt.
    Groetjes.

• 17 Februari 2020 - 11:39

Ben Niewenhuis:

Geweldig leuk dat ik jou ervaringen weer eens lees. Ik heb ze een paar keer gemist, helaas. Leuk om weer bekende namen te zien, Chris, Inge. Voor mij is het ook alweer 10 jaar geleden dat ik op Biak ben geweest. Jantinus veel succes met waterprojecten en geniet er ook van. Groeten uit Alkmaar.