Woensdag 19 september - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Woensdag 19 september - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Woensdag 19 september

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

19 September 2018 | Indonesië, Biak

Vanmorgen hadden we een rustige start om 11 uur kwam Margriet haar vader hier om samen met Jantinus gegevens over de Maranatha kerk te bespreken. Dat komt vreemd over denk ik, maar de kerk heeft een jubileum jaar en wil een boek uitgeven.
Margriets vader heeft Jantinus gevraagd om in Nederland te kijken of hij wat kon vinden over de eerste dominee van deze kerk.
Hij heeft deze man gevonden en wij hebben hem en zijn toenmalige echtgenote ontmoet en zij vonden het leuk om over de tijd in Biak te vertellen en waren bereid daarover wat te schrijven.
Dit artikel en nog andere informatie heeft Jantinus vandaag met pa Weiai bekeken.
Vanmiddag zijn we naar pasar inpres geweest daar wordt voornamelijk pinang verkocht, wij zochten en vonden daar Lience zij werkte vroeger bij Nedelanders thuis en krijgt van de dochter ondersteuning in haar levens onderhoud.
Daarna naar Jenny en haar kinderen geweest de kleine Jantinus is ondertussen al weer 9 jaar en ziet er net als zijn zusjes goed uit.
We hadden speelgoed voor hen meegenomen waar ze erg blij mee waren.
Het gezin was net verhuist naar een huis in aanbouw vreselijk eigenlijk alleen een dak met golfplaten en ook de muren waren daarvan gemaakt, vader is dit aan het bouwen maar dat schiet niet op hij lust te graag bier, we zagen de blikjes overal rond het huis liggen.
En niet om hen maar voor Jenny en haar kinderen hebben we besloten er wat aan te doen, volgens ons vertrouwde systeem, bouwmateriaal en hulp bij het bouwen te geven.
Vanavond kwamen Winde en haar dochters hier om te vertellen over de zoektocht naar haar ouderlijkhuis op Serui waar zij samen met Inge zijn geweest ook Inge en Chris waren hier, morgen reizen de dames verder naar Bali.

• 19 September 2018 - 14:20

Herman En Dineke:

Hai Elly en Jantinus. Dank voor jullie gezellige verhalen en mooie foto's en filmpjes.
    veel plezier verder, groetjes Herman en Dineke

• 19 September 2018 - 15:34

Betteke:

Wat is kleine Jantinus groot geworden. Fijn dat het goed met ze gaat. Het blijft leuk he zo’n vernoeming! Goed idee om Jenny en haar kinderen te ondersteunen. Volgens mij komt er elke dag wel een project bij. Jullie geven je ogen goed de kost! Ga zo door!! Liefs van ons.

• 19 September 2018 - 16:41

Jantsje:

Ha Elly en Jantinus, helemaal met Betteke eens, qua huis-hulp en 2x Jantinus. Jt 2x = verschil van dag en nacht, maar het hart klopt vast 't zelfde. ;-)