Hallo lezers, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Hallo lezers, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Hallo lezers,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

02 Maart 2013 | Indonesië, Biak

Zoals bij de meesten wel bekend is zijn wij weer in Biak waar wij weer in hetzelfde huis wonen voor deze twee maanden.
We werden gezellig door Mark en Trea naar Schiphol gebracht waarna de lange reis kon beginnen.
Zoals altijd een rust van een half uurtje in Kuala Lumpur waar je even je benen kunt strekken en rondkijken in een super moderne luchthaven met winkels van al de grote winkelmerken.
In Jakarta ging het deze keer redelijk snel om de immigratie ambtenaar de nodige stempels te laten zetten, waarna we in de lounge van Garuda drie uur konden gaan wachten.
De vlucht naar Makassar vertrok wat te laat maar we stopte daar maar een half uurtje dus waren we nog redelijk op tijd in Biak.
Je loopt de vliegtuigtrap af snuift de geur van Biak op en de deken van warmte valt over je heen, vijf uur in de morgen en al 27 graden.
Inge en Margriet stonden ons al bij de bagageband op te wachten ook die ontvangst was heel warm, buiten wachtte Alvi en ook Pa Sun (Soen) met de auto van het bedrijf, hij bracht ons naar huis en ging daarna weg, met de anderen hebben we zoals gewoonlijk ontbeten en bijgepraat.
Daarna hebben we een poos lekker geslapen, waarna we de stad in moesten om boodschappen te doen, ik moet altijd eerst een beetje wennen aan alle aandacht die je krijgt van mensen.
Vanmiddag verder nog wat spullen uitgepakt en opgeborgen (lees Jantinus want ik was al weer in slaap gevallen)
Vanavond naar het internetcafé om ons tegoed te laten opwaarderen, daarna zijn we gaan eten eerst een heerlijk glas vruchtensap van Sirsak dat is een vrucht die heerlijk zoet is waarvan zij een koude lobbige drank maken.
Daarna nog even langs Inge om te overleggen voor morgen, en nu zitten we rustig op de bank met een meegebracht glas port en een Bintang (biertje)

• 02 Maart 2013 - 16:48

Mini En Henk:

Hallo,

"Ik heb even gedacht" zo eindigt ons vorig commentaar,om de oude serie van heel lang geleden dat jij Elly naar Israël was en aan de hand van een rijtje vaste items ,ik dacht iedere week schreef.
    Moet er nog even overdenken.

Een vast item zou kunnen zijn onze zus ,wel heel erg vervelend de laatste kweek gaf echter een heel klein beetje hoop op een vermindering van de bacterieën.
    Het weer misschien niet leuk als je puft van de warmte te horen dat wij komende week het lentezonnetje tegemoet gaan.
    Mop
    Olster nieuws?

We ullen wel zien.
    JanT. altijd hetzelfde hé moest jij de boel maar weer opruimen, je hebt een extra Bintangetje verdien

Groet,
    Mini en Henk

• 02 Maart 2013 - 21:01

Henk En Bets:

Hoi Elly en Jantinus,
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en de eerste nacht rust al weer hebben gehad.Is ook wel nodig na zo,n lange vlucht.
    Geniet van jullie wel verdiende weekend en hopelijk zijn jullie snel gewend aan het lekkere weer.
    Tot mails.

• 03 Maart 2013 - 00:29

Sonja:

Een heel goed verblijf. Groetjes Sonja.

• 03 Maart 2013 - 03:21

Hillie Koning.:

Hallo lieve luidjes.

Fijn dat jullie weer heel huids zonder veel opnthoud zijn aangekomen op Biak
    ik ben benieuwd hoe het jullie deze keer zal vergaan.
    Ook hoop ik weer van jullie leuke verhalen en mooie foto's te kunnen genieten.
    JanTienus werk ze met plezier, en Ellie geniet met volle teugen.
    Hartelijk gegroet Hillie

• 03 Maart 2013 - 09:00

Nichtje Inge:

Lieve tante en oom,

hele fijne tijd op Biak gewenst!

Liefs,
    Inge en de rest

• 03 Maart 2013 - 09:06

Truus:

Hoi,
    Werk ze, geniet ze, doe de groeten aan iedereen.
    groetjes

• 03 Maart 2013 - 10:29

Vien Sawor:

Fijne tijd in Biak! Ik zal jullie verslagen weer met gepaste jaloezie lezen! ;-))
    Groetjes uit Utrecht,
    Vien

• 04 Maart 2013 - 20:11

Hennie:

Hallo Ellie en Jantinus,

Geniet weer van deze reis en werk ze.

Groet Hennie