Padwa sup, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Padwa sup, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Padwa sup,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

18 April 2011 | Indonesië, Biak

Vandaag zijn we na Jt werk naar Padwa sup gereden om te kijken of de werkzaamheden aan het dak goed verlopen.
Gelukkig gaat dat allemaal goed het dak is bijna klaar en er was nu ook een man aan het werk om de balken te verven of lakken om het duurzaam te maken.
We hebben afgesproken dat wij ook meehelpen om rondom een muur te maken zodat alles meer stevigheid krijgt.
De stenen daarvoor worden in de kampong zelf gemaakt, het probleem was dat er een vrachtwagen moet komen, en karang, dat is koraal wat is fijn gehakt daar wordt dan cement aan toegevoegd.
Daarna wordt het mengsel in vormen gedaan waar de stenen in drogen, pas daarna kunnen ze gebruikt worden.
Hierover hebben we afspraken gemaakt met het hoofd van de kampong, Jt heeft hem ook nog gewezen op de mogelijkheden om bij de overheid steun te krijgen voor een watervoorziening ( het bloed kruipt, je weet wel).
Op het terrein bij de kerk waren kinderen bezig met het bouwen van hutten.
Met Pasen is het hier de gewoonte dat kinderen daarin overnachten en in de paasnacht bij de opstanding van Christus naar buiten komen en fakkels aansteken waar zij al zingend een stuk mee lopen, op de paasmorgen wordt er bij de kerk samen gegeten.
Ook in Biak stad zie je overal bij de kerken mensen aan het werk om hutten te maken.

• 18 April 2011 - 17:39

Joke :

is sirih dat spul waar je op kunt kauwen, waar je verslaafd aan kunt raken ?
    ik meen me te herinneren dat ik daar wel eens over gelezen heb.
    mooi dat de werkplaats in padwa sup vorm begint te krijgen. mooie manier,eerst een dak bouwen en daarna de muren,ik ben benieuwd.
    groeten , joke.

• 19 April 2011 - 18:14

Henk En Bets:

Hoi Elly Jantinus en Mark,
    Het is een tijdje geleden dat jullie iets van ons hebben gehoord.
    Maar zoals het bekend was bij jullie,is de super bike weer achter de rug en ben s,avonds weer op tijd thuis en hoef niet meer om 5.15 uur op te staan.
    Er is weer veel gebeurd bij jullie,leuk dat Mark de benen bij jullie onder de tafel heeft gestoken(is volgens mij een oud spreekwoord).En nu weer genieten Mark.
    Fijn dat alles op rolletjes gaat op Biak.Groet uit een lekker warm Emmen