Een bijzondere zondag, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een bijzondere zondag, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een bijzondere zondag,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

17 April 2011 | Indonesië, Biak

De dag begon al heel vroeg, om 5.15uur kwam Mark aan in Biak en gelukkig was het vliegtuig keurig op tijd.
Fijn om hem te zien en na een uurtje ontdek je dat het heel gewoon is als je hem bij je aan tafel ziet zitten.
Vanmiddag hadden we een druk programma we moesten naar de fam. van Margriet, haar broer heeft vandaag belijdenis gedaan en ook een kleindochter van Martha en Chris bij beiden waren we uitgenodigd om te komen.
Eerst naar Margriet haar fam daar was nog een bidstond aan de gang toen we kwamen, hier word na de kerk alles thuis nog eens dunnetjes over gedaan.
Margriets vader spreekt ook een aardig mondje Nederlands en het was leuk hem weer eens te spreken.
Als tweede naar Martha en Chris weer eten dus honger was niet aan de orde, ook hier weer gezellig gezeten met een aantal bekenden.
We hebben eens even door hun grote tuin gelopen, met verbazing bekeken door de rest van het gezelschap, zij hebben pisang pinang en siri bomen en nog heel veel andere mooie planten en bloemen.
Het huis waar zij wonen is nog uit de Nederlandse tijd en met echte 50tiger jaren deuren erin, leuk om te zien.
Toen we thuis kwamen was Mark er wel aan toe om te gaan slapen, en ook wij zijn een tukje gaan doen.
Vanavond heb ik genoten van een echt glaasje port heerlijk.
Trea en Teo belden vanavond nog zij zijn weer thuis na een paar dagen vakantie en vandaag was Emma jarig dus alle reden om weer thuis te zijn.

• 17 April 2011 - 22:50

Hillie Koning:

Hallo Elly en Jantinus.
    Hier even een reactie, wat heerlijk voor jullie dat je je zoon weer bij je hebt.
    En dan meteen ook zo drukke dag voor hem, maar zo te zien heeft hij er niet echt onder geleden.
    Genieten jullie maar lekker van elkaar, ik weet op het moment dat ik dit schrijf het bij jullie met bakken uit de hemel komt.
    Dus een beetje extra rust is nooit verkeerd, dus gezellig bij babbelen en misschien nog wat borduren zo kom je de dag wel door.
    hartelijke groeten en veel liefs Hillie

• 18 April 2011 - 15:25

Jantsje:

Pr8tig dat Mark er weer is! We genieten met jullie mee. De vraag over het borduurwerk leek op tijd te komen, maar nu de kaakspieren het werk weer overnemen, vrees ik dat deze klus weer stil ligt....
    Verder nieuws uit Drenthe: Jantsje heeft de Cascaderun weer volbracht, maar vraag niet hoe! Het was errug warm en ik was niet helegaar in de running mood.... (Hebben jullie wel heus voor me geduimd, zoals dringend verzocht?) Toch een half minuutje sneller dan vorig jaar, maar dat mag ook wel (!) na een jaartje langer trainen. Ik had er wel een kater van en ben die nog steeds aan 't verwerken.
    Veel plezier weer verder in Biak, hetgeen wel zal wel lukken met zoonlief erbij. Met 2 leuke mannen in 't visier kan het niet mis gaan, Elly!