Kunang kunang, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Kunang kunang, - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Kunang kunang,

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

11 Februari 2011 | Indonesië, Biak

Ja, dat wordt weer even zoeken op Google voor jullie, één aanwijzing, het is pas in het donker zichtbaar in een boom.
Ik heb een zus, Joke, die erg van puzzelen houd en zij is vandaag jarig dus dit is een cadeautje voor haar, ik heb haar al gebeld om haar te feliciteren en gezellig even kletsen.
Zoals jullie kunnen zien op de foto’s waren wij op de vismarkt, wij komen daar gek genoeg om groente te kopen maar even rondkijken is altijd leuk je ziet mooie vissen zoveel en kleur en grote.
Jantinus kocht vandaag op de pasar wel een heel bijzondere bril, gemaakt van houtjes, ik moest direct aan Andre van Duin denken toen ik hem op de foto zag.
Deze bril wordt hier gebruikt om onder water vissen te kunnen zien en dan te spiesen, de vangst wordt aan een draad om hun middel geregen.
Jantinus was op de nieuwe Pasar omdat daar de wateraansluiting vandaag is aangesloten, de mensen die daar werken erg blij natuurlijk.
We brachten ook nog even vuilnis weg er staan hier en daar in de stad grote containers waar je je huisvuil in kunt doen, Jt stapte uit om het erin te gooien en er stond een jongen naast mijn open raam om even gedag te zeggen en net voor we wegreden aaide hij mij even over mijn arm toch even voelen aan dat witte vel, hopelijk is het meegevallen.

• 11 Februari 2011 - 15:09

Henki En Bets:

Wij moeten zeggen Elly de bril is voor Jatinus gemaakt.
    En wat zal hij nu meer kunnen zien??
    Op de markt is in Biak ook een daalder waard,of is de vis daar nog te betalen.
    En is de muis nog weer komen aanlopen.
    Wat is het leuk om als sint en piet daar rond te lopen op de pasar en de mensen zo blij zijn dat er nu stromend water is.
    Toch jammer dat het geen vrouw was die jou over de arm streek om te ontdekken dat jij je wit geverfd had.
    Weer een mooi verhaal en een prettig weeekend gewenst van uit Balanda.
    Groet,
    Bets en Henk

• 11 Februari 2011 - 15:53

Kees Bunschoten:

In 1962 schoten de soldaten, die net in Nw. Guinea waren, er op.

• 11 Februari 2011 - 15:54

Kees Bunschoten:

Ze dachten dat het sigaretten rokende vijanden waren.

• 11 Februari 2011 - 20:15

Nichtje Inge:

Gaat oom JT nu ook zingen "ik heb hele grote bloemkolen?" Ik zie het al helemaal voor me........geweldige bril!

Kunang kunang gevonden! Maar aan tante Joke de eer natuurlijk.
    Tante Joke via deze weg van harte gefeliciteerd van Donaldieuwertjelle en Inge.
    Kunang kunang is in iedergeval ook met enige regelmaat de naam van een guesthouse op o.a. Bali (waar Donald zijn ouders wonen).

Nog even terug komen over het muizen-verhaal van gisteren, ik heb de foto op gezocht, beetje wazige foto maar het is wel overduidelijk mama die de muis op haar hand heeft en niet papa (waar ik vanuit was gegaan, sorry mam!)
    Groetjes vanuit een druilerig Zutphen.

• 11 Februari 2011 - 21:46

Betteke:

Hoe lang blijven mooie vissen mooi?
    Geen ijs te zien.. nemen jullie die ook mee van de pasar?

Krijgen jullie " het grote wereldnieuws" nog een beetje mee? Egypte is vandaag verlost van zijn dictator..Spannend om te volgen.

En Joke: van harte gefeliciteerd. Hoop dat je een gezellige dag hebt.

Liefs, Betteke

• 11 Februari 2011 - 23:36

Hillie Koning:

Hallo Elly en JT.
    wat weer een leuk verhaal, en wat staat die bril charmant zeg.
    Ik verwacht nu zeker mooi gekleurde vissen die je zelf gevangen heb hoor.
    want nu je zo'n mooie bril hebt, kun je ze natuurlijk zelf ook mooi zien.
    Ik hoop dat jullie weer een mooi en leuk weekend hebben, waar we weer fijn van kunnen mee genieten.
    ik hoop ook dat je gelegenheid heb om wat te filmen in het huis van Truus want van dit huis heb ik nog geen beelden gehad alleen wat foto's van de verhuizing.
    fijn weekend en weer tot ziens, hartelijke groeten Hillie

• 12 Februari 2011 - 09:47

Mini En Henk:

L.S.
    Onze late reactie wordt veroorzaakt oor onze reis naar het noorden waar we in Lemmer de verjaardag van onze zus vierden.
    Als het goed gegaan is hebben jullie ,jullie bloemen al bewonderd.
    Een leuke bijkomstigheid was dat we met Joke afgesproken hadden elkaar te ontmoeten op een parkeerterrein de buurt van de Ducdalf wanneer Joke’s auto niet op de oprit zou staan.
    We voelden ons een beetje stiekeme mensen die ongeoorloofde handeltjes aan het drijven waren
    Er kwamen kijkers voor haar huis met de makelaar en dan is het beter om zelf even niet aanwezig te zijn. We hebben tijd genoeg over gehouden om deze heuglijke dag te vieren.

Bij jullie was ook wat te vieren want wanneer je zo’n bril op je neus hebt komt het feest vanzelf.
    Inge zag het al voor zich JanT met bril zingend over de markt mij leek het nog mooier om in plaats van rokje van bananen bladeren een rokje van die mooie vissen om zijn middel of wordt dat te duur aan vis?Sorry grapje
    Groet,
    Henk