Hallo Allemaal - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Hallo Allemaal - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Hallo Allemaal

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

10 Februari 2011 | Indonesië, Biak

Vandaag was het echt vreselijk heet, toen ik opstond was het al boven de dertig graden ook Martha had er last van maar ging toch rustig zitten strijken.
Vanmorgen kreeg ik bezoek van Yos zij is kapala (hoofd) kampong van Samber zij had ons in de stad zien rijden.
Zij is altijd heel blij ons te zien al is praten lastig zij spreekt een paar woorden Engels en nog minder Nederlands het grappige is dat je toch wel begrijpt waar het overgaat, we zijn altijd welkom en kunnen als haar huis klaar is daar altijd komen logeren.
Vanavond toen ik stond te koken zag ik een muis door de keuken lopen ik zei tegen Jantinus hij zit onder de watertank, hij ging er direct met de bezem op af
Grrrr toen rende het dier bijna over mijn voeten onder het kookkastje, en ik gaf
Geheel volgens verwachting een gil, Oktov hoorde dat en kwam er direct op af dus riep ik Oktov Tigus en hij lachen natuurlijk, maar nog geen vijf minuten later had hij hem buiten.
Wat een toestand om een muis maar zo gaan die dingen.
Jantinus werd vandaag bij een verkeerscontrole aan gehouden, de betreffende politie herkende hem van zijn bezoeken aan het bureau voor zijn rijbewijs en na het schudden van de hand mocht hij doorrijden, toch handig die contacten het scheelt echt uren tijd.



  • 10 Februari 2011 - 14:59

    Joke:

    Je bent toch niet echt bang voor een muis?
    Maar ik kan me voorstellen dat je schrikt als er een over je voeten loopt.ze zijn erg snel.
    IK geloof dat ik zelf muizen op zolder had,maar ik was laf ,ik heb een doosje met muizenlokkorrels neergezet.
    Dat huis van Yos,is dat het huis waar jullie al eerder hebben gewoond?
    groeten,Joke.

  • 10 Februari 2011 - 15:17

    Nichtje Inge:

    Muizen.....
    Laat ik papa voor zijn;-)
    Ooit toen ik volgens mij nog een baby/peuter was (ruim 40 jaar geleden dus) hadden papa en mama witte muizen als huisdier. In gedachten zie ik nog een foto van mezelf met het onderschrift "muisje een kusje geven" op de foto houdt papa (of mama, maar ik denk de eerste, zal voor de volledigheid straks de foto nog even op zoeken) één van de muizen op de hand en ik geef de muis inderdaad een kus.
    De muizen hadden zo'n loopradje in hun kooi staan en met name 's nachts liepen ze zich een slag in de rondte, helaas piepte dat loopding erg. Niet getreurd dan het loopding maar bovenop de kooi (gazen afdekplaat) en weer lekker slapen......dachten ze want even later hoorden ze weer het gepiep...ja hoor zat een muis bovenop de kooi in het loopradje. Het verhaal is wel herkenbaar, Dieuwertje en Jelle hebben beide een russische dwerghamster deze lopen ook graag in zo'n loopgeval, heel wat verschillende gehad voordat we er één vonden die niet piept! Hele mooie houten loopradjes, niet goedkoop maar wel rustig voor je oren (en via marktplaats viel het nog mee).
    De muizenfoto komt volgens mij een beetje uit dezelfde tijd als de foto met onderschrift: "Inge met de bokkenpruik van Elly".
    Liefs,
    Inge

  • 10 Februari 2011 - 18:23

    Corry En Roel:

    Dag Elly en Jantinus,

    Wat heb ik al weer mooie verhalen van jullie gelezen, schitterend. En deze van die muis ja ik kan me voorstellen dat je gilt, dat is een reactie die ik ook zo kan hebben. Ik hou daar ook helemaal niet van, maar als je daar woont dan kun je van alles verwachten, neeeee ik ben daar ook niet gek op. Jullie zijn al weer helemaal ingeslingerd daar in Biak hé, of jullie er niet weggeweest zijn, en toch was het alweer een tijdje geleden.
    Jammer dat we elkaar mis zijn gelopen toen jullie hier waren, maar een volgende keer beter hé. Oké tot een volgend berichtje.

  • 10 Februari 2011 - 20:27

    Henk En Bets:

    Het is maar goed dat Bets er niet bij was,die was al op het vliegtuig naar schiphol gegaan.
    Maar alle gekheid een muis zien we liever buiten lopen dan in de keuken.
    Het is hier niet warm,maar de temprateur is hier van slag op sommige plaatsen 13 gr maar vandaag donderdag is het weer regen.
    Ben vanmiddag op receptie van Jaap de Vries geweest 25 jaar WMD hoort nu ook bij de club.
    Elly en Jatinus wij hopen voor jullie dat de hitte minder wordt.???
    Groeten uuuttt Emmeeennnn

  • 10 Februari 2011 - 22:52

    Hillie Koning:

    Hallo Elly en JT.
    wat weer een leuk verhaal, vooral over de muis.
    ik weet wel dat toen ik nog getrouwd was wij ook een tijdje last van Muizen hadden.
    Mijn man die toen een poosje ziek op de bank lag had een buks naast de bank staan, mijn stoel stond daar tegenover bij de kachel.
    Daar kwamen die krengen telkens vandaan, mijn gehoor was toen super scherp.
    als ik er dan weer één hoorde aan komen fluisterde ik daar komt er weer één. trok mijn benen op in mijn stoel mijn ex richte zijn buks en zodra de muis zich liet zien was het pang.
    Muis deed als dank een koprol en we waren weer een muis armer, later kregen we een hond die een heel goede muizen vanger werd.
    nu heb ik er gelukkig geen last meer van, ik ben niet bang voor muizen ze horen alleen niet in mijn huis thuis.
    en ja het kan heel veel tijd en geld schelen als je op bepaalde plaatsen vriendjes hebt.
    maar goed ik kijk alweer uit naar jullie volgendstukje, Hartelijk gegroet Hillie

  • 11 Februari 2011 - 08:50

    Mini En Henk:

    L.S
    Inge gefeliciteerd je hebt gewonnen en gefeliciteerd met je tante, zo ook Elly en JanT. met respectiefelijk zus en schoonzus.
    Ik had eerst andere “muizenissen” vandaag rondritje met als uithoek Wassenaar.
    Jullie kennen nu ons familiemuizenverhaal.
    Misschien een tip voor JanT.bouw van een stukje pijp en wat draad een muizenmolentje de muizen vinden het bijzonder om er in rond te rennen en ik las dat jullie muis” een dikke” was zo help je
    de dieren wereld tevens te strijden tegen obesitas.
    Als we jullie foto’s bekijken dan komen dikke mensen op Biak denken we weinig of niet voor?
    Om nog even in de dierenwereld te blijven
    Niet op de voorpagina maar wel rechts boven op 5 kopt de Stentor
    “Het gaat goed met de ijsvogelvlinder”
    En verder het aantal “Kleine”ijsvogelvlinders is weer net zo hoog als begin jarennegentig van de vorige eeuw.
    (er schijnt dus ook nog een grote ijsvogelvlinder te zijn anders kun je niet spreken van de kleine)
    Dat maakte mijn dag weer bijna goed na al het vaak sombere nieuws op de voorgaande pagina’s.
    Maar zetten ze meteen een domper op de vreugde want de de volgende zin van het vlindernieuws luidt:”Het Bosvlindertje verdween omdat de leefgebieden ver uit elkaar lagen”
    Ja busdiensten worden opgeheven, treinen rijden minder wat wil je.
    Ik stop want ik moet mij voorbereiden op het vieren van de verjaardag van onze zus ,Joke proficiat
    We komen eraan.
    Groet,
    Henk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 563397

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: