Het waterprobleem thuis - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Het waterprobleem thuis - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Het waterprobleem thuis

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

23 April 2010 | Indonesië, Biak

Vandaag hadden we te weinig water, wel onze eigen schuld,
Waar wij wonen is er om de dag water van de waterleiding dan zorg je dus dat je voorraad bak vol loopt en wij moeten dan nog een pomp aan zetten die het water naar een hooggelegen bak pompt om waterdruk te maken waardoor de wasmachine en de douche kunnen functioneren.
Wanneer de bakken beide vol zijn sluit je de toevoer af maar die moet je dus ook weer open zetten anders krijg je nooit weer een volle bak.
Nou vandaag was dat het geval, pas om 11uur begint hier het water te lopen dus Martha kwam laat aan de was vandaag, ik stelde nog voor doe het er morgen maar bij, nee hoor alle dagen wordt er gewassen en gestreken.
Dus ook bij de waterleidingman kan dat mis gaan.
En voor de mensen die de pest hebben aan strijken hier worden je ondergoed en de handdoeken allemaal gestreken en dat bij deze temperatuur.
Het heeft wel een reden en dat is alles word hier met koud water gewassen dus de strijk heeft een antibacteriële werking.
Jt heeft twee plastic tonnen gekocht voor Susanne in Adokie waar zij straks als de goot gemaakt is regenwater in kan opvangen, Jt heeft ze vanavond goed schoongemaakt ( zie foto) want de verkoper wist niet wat er in heeft gezeten, morgen gaan wij ze brengen.
Vanmiddag hebben we drie hoofdkussens gekocht voor onze logees, later dit jaar kunnen dan die van Truus hun hoofd er op laten rusten.
Morgen de bedden opmaken, het is nog een heel raar gevoel dat de kinderen al zo gauw hier zijn, Jt had net sms contact ze zijn op schiphol.

• 23 April 2010 - 16:51

Mini En Henk:

Hallo,

Is geen spin een spin heeft 8 poten en dit "wezen" maar 6 zo te zien.
    Mocht het zo zijn dat er nog ergens poten zitten die we op de foto niet kunnen zien is dit vast en zeker"de Hoekspin"

De tonnen worden zeker mooi schoon kan ook niet anders want de schoonmakers hebben na weken van staken nu een nieuwe cao afgesloten.

groet,
    Henk

• 23 April 2010 - 16:51

Jantsje:

Ik wens jullie veel plezier met de kinderen, wat fijn dat ze nu eindelijk komen. De vliegreis is altijd spannend, je bent altijd blij als iedereen weer met beide benen op de grond staat.
    Hartelijke groet uit Hoogeveen, waar je 's ochtends moet krabben en 's avonds buiten kunt eten. Waar vind je zo'n bijzonder land!

• 23 April 2010 - 21:51

Rika:

Als ik tijdens het ragen zo'n spin zou zien, dan doe ik gauw de deur dicht brrr wat een grote.Ik wil jullie nog een hele fijne vakantie toe wensen, ga samen met de kinderen er maar lekker van genieten.groetjes Rika

• 25 April 2010 - 07:54

Hennie:

Hallo Elly en Jantinus, jullie werkperiode zit er bijna weer op. Ik heb nog 9 weken te gaan hier in Sorong. Ik wens jullie een hele fijne vakantie en een behouden thuisreis alvast.

• 26 April 2010 - 11:19

Spin:

Hallo Elly en Jantinus.

Nou ik heb voor jullie ook de spin even op laten zoeken. Ik kreeg het volgende antwoord:
    Volgens mijn collega gaat het hier om een jachtkrabspin, een Huntsmanspider. Hij heeft zes poten, net als een insect, maar het is een spin.

Ik hoop uw vraag hiermee beantwoord te hebben,

Nou als er nog meer insecten of beestjes zijn laat maar horen. Ik ben zelf ook benieuwd.
    Nou ik wacht met spanning op je volgende reisverslag Elly.

Ruud Driessen