Een heerlijk bakje Yoghurt - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Een heerlijk bakje Yoghurt - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Een heerlijk bakje Yoghurt

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

09 April 2010 | Indonesië, Batavia

Vanmorgen ben ik na het ontbijt eerst naar Truus gelopen zij heeft een malaria aanval en daar ben je heel beroerd van, het geeft een zelfde soort klachten als griep alleen kun je het niet gewoon uitzieken maar moet je het met medicijnen de kop in drukken.
Vanmorgen voelde zij zich al beter dan gisteren en we hebben een poosje naar een Nederlandse uitzending op tv gekeken die zij sinds kort kan ontvangen.
Het rare is dat ik het normaal helemaal niet mis maar als je het dan ziet is het toch wel heel leuk en zou ik het journaal ook wel dagelijks willen zien.
Maar er gebeurt weinig in Ned. als wij aan de kinderen vragen is er nog nieuws dan zeggen zij vaak niets vermeldens waardig, dus missen we weinig zullen we maar rekenen.
Ik heb vanmorgen soep gekookt en daar had Truus ook wel trek in dus heeft zij ook een portie gekregen, dat is de simpelste vorm van ziekenzorg.
Jt heeft vandaag een paar kampong hoofden bezocht om hen te stimuleren voor de bewoners een gezamenlijke aansluiting te regelen.
Hiervoor krijgen zij dan vaak subsidie wat hier respect heet, dus heeft hij ook een gesprek gehad met de desbetreffende ambtenaar.
Vanmiddag zijn we nog even met Adrie en Rob uit rijden geweest Jt heeft hen pompstation Snerbo laten zien en daarna hebben wij wat gedronken in het voormalige KLM hotel wat nu mooi is opgeknapt en dat zij zich nog als een bouwval herinnerden.
Vanavond hebben we een heerlijk toetje gehad we vonden tot onze verbazing potjes vruchtenyoghurt in de supermarkt, dat was een aangename verrassing hier zijn erg weinig zuivelproducten alleen pakken houdbare melk, boter en soms plakjes weke bleke kaas.

• 09 April 2010 - 15:57

Bets En Henk:

Elly en Jantinus,
    Het is vandaag heerlijk weer plm 18 gr en zitten buiten.
    Wat de tv betreft er gebeurd altijd wel wat,maar is vaak het zelfde.
    Zo te zien is het KLM hotel behoorlijk opgeknapt,ik zie zelfs ligstoelen.
    Vervelend dat Truus ziek is,wens haar van ons van harte beterschap.
    Wij zien dat de tijd vliegt nog 43 dagen,maar eerst nog genieten met de kinderen en aanhang.
    Wij hebben op het TT circuit 8 nieuwe autos gekregen,en ben al een tijdje bezig om deze klaar te krijgen, betreft om ingezet te worden.
    Vooral bij ongevallen bij de autosport,dan wil er wel eens in de brand vliegen,en hebben op de nieuwe autos brand tanks gebouwd.
    De groeten aan een ieder,en een fijn weekend gewenst.
    Henk en Bets

• 09 April 2010 - 18:09

Mini En Henk:

Er wordt in Nederland veel geklaagd dat er geen respect meer is en zo...maar als we dat dan vertalen van of naar het Biaks dan zit het hier wel goed je kunt niet bedenken subsidie's worden overal op gegeven

• 09 April 2010 - 18:12

Mini En Henk:

schelpjes zijn in.......

maar niet alle volgers hebben waarschijnlijk mijn verhaal op goede vrijdag gelezen!!!
    Geachte volger wel even doen !!!!!

prettig weekend
    groet,
    Henk

• 11 April 2010 - 12:54

Fenny:

Wat zal je die yoghurt goed gesmaakt hebben. Vrijdagavond bij herman en dinenke geweest met de vriendengroep zoals gewoonlijk weer gezellig Ook ik hoor nu bij de groep 60tigers en heb een high tea georganiseerd voor de meisjes. Dit kunnen we ook nog weleens doen, is erg gezellig.Geen nieuws? zaterdag was er een pools vliegtuig neergestord met de president, zijn vrouw en vele hoge functionaris zijn er omgekomen ( 95 personen )is toch wel nieuws. En in Westerbork was het 65 jaar geleden dat ze waren bevrijd. Dus feest met optocht van oude leger voertuigen en paracutisten bij Zuidveld.
    Toch nog iets te melden uit Börk. Groetjes van de vriendenclub