Loempia’s maken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Loempia’s maken - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Loempia’s maken

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

07 April 2010 | Indonesië, Batavia

Zoals het opschrift al aan geeft vandaag was het dan zo ver dat ik samen met Inge Loempia’s gemaakt heb.
Het resultaat smaakte heerlijk maar er zijn ook de nodige zweetdruppels voor gevallen.
Wij zijn eerst naar de pasar gegaan om de nodige ingrediënten te halen, taugé, jonge bamboe,
Selderij, een soort prei, rode uitjes, knoflook, wortel, kip, bloem en olie.
Inge haalt bijna nooit boodschappen bij de supermarkt vanwege de prijs, het is dan ook leuk om te zien dat je hier nog gewoon losse bloem kunt kopen, de bamboe wordt gebruikt omdat die goedkoper is dan witte kool.
Wanneer je zo samen in de keuken staat besef je weer dat wij (ik) wel heel gemakkelijk met alles omgaan als ik zie dat Inge geen druppel olie verspild en heel zuinig met alles omgaat, niet te veel kip gebruikt net genoeg voor de smaak, dan weet je zo kan het ook, weer meer geleerd dan alleen loempia’s maken.
Vanavond zijn we nog even langs geweest bij Adri en Rob we gaan morgen na werktijd nog even met hen opstap.
Toen wij terugkwamen uit de stad stond de keuken blank, wij gebruiken galons van 15 liter voor drink water en die staat op de kop in een aardewerkpot met een aftapkraantje eraan, waarschijnlijk heeft het scheef gestaan dus was het dweilen geblazen.
We waren er nog druk mee bezig toen Mark en Trea belden weer een poos gezellig zitten kletsen en ons gezamenlijk verheugd op de komende vakantie.
Zo ik ga mijn glas leegdrinken dan kan Jt de foto’s weer plaatsen, hartelijke groeten allemaal.

• 07 April 2010 - 15:25

Mini En Henk:

Hoort zegt het voort!!
    Krijg ik een mailtje van Mark (ik zit in zijn fam adresssen)over de schelpen aktie.
    Zo hoort het

Volgers kijk nog even bij GOEDE VRIJDAG en verras u of de uwen met zo'n mooi schelpje.

Mooi Elly van die loempia's het "resultaat" smaakte lekker .
    Later horen we zeker hoe de loempia's waren.

JT.kun je ook een fotootje van de schelpjes plaatsen de volgers zijn nieuwsgierig.

groet,
    Henk

• 07 April 2010 - 17:27

Nichtje Inge:

Oei oei wat ziet dat er lekker uit!

Gisteren de foto's van het borduurwerk gezien, prachtig.

Groetjes,
    Inge

• 10 April 2010 - 10:03

Miranda:

Dus.. ipv de beloofde bbq gaan we loempia's eten bij je?? Lekker!
    Alles goed daar??
    Jullie maken er weer een mooi reisverlag van... Ik lees alles.. en zie alles... maar reacties plaatsen ho maar.. hihi
    Wij zijn hier nu aan het genieten van 6 dagen vrij. Het weer is relatief goed.. Zonnig en ong. 13/14 gr. Uit de wind en in de zon, is het prima vertoeven achterthuis!
    Ik stuur je zo nog ff een Pm-tje.. (a personal message...)
    En voor diegene die nu erg nieuwsgierig zijn.. ik ben NIET zwanger.. haha
    Dikke knuf van het wonderschone Beilen, dat vandaag precies 65 jaar geleden is bevrijd!! Fanfare ging er langs... oude militaire auto's... m.a.w. we werden er wakker van.. Kzal Wietske vragen of ze in het vervolg watten om die stokjes kan doen..:p
    Liefs! -x-