Adrie en Rob - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Adrie en Rob - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Adrie en Rob

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

05 April 2010 | Indonesië, Batavia

Vandaag hebben wij wat spullen gekocht oa een stel handdoeken omdat we daar niet genoeg van hebben als onze loges komen.
En zoals het hoort heb ik ze al even gewassen, drogen ging snel vandaag het heeft niet geregend en het was zoals gewoonlijk warm.
We hebben verder onze tomaten en uien voorraad weer aangevuld op de pasar en kool gekocht die we vanavond hebben gegeten lekker met kerrie.
Verder zijn we op zoek geweest naar medicijnen tegen een huidziekte, dat was erg lastig in wel 5 apotheken was het uitverkocht, maar gelukkig toch gevonden, Inge vertelde dat er twee van haar leerlingen die ziekte hebben die erg jeukt en als je het open krabt nog stinkt ook, hopelijk werken de pillen.
Het rare is Inge had de naam van de medicijnen opgeschreven op een kladje en er vroeg niemand naar een recept maakt allemaal niets uit, raar maar wel makkelijk in dit geval.
Gister hadden we een zelfde soort probleem de Bintang was overal op Jt moet nu dus Heineken drinken, wat een sores niet.
Jt heeft ook nog een verzoek van heel andere orde gekregen en wel om te kijken of er in Nederland een kerkklok gemaakt of gekocht kan worden voor een kerk hier in Biak dat is heel andere koek, hij heeft op internet gekeken en allerlei gegevens die hij daar vond op een stick gezet dan kunnen zij dat eerst bekijken.
Maar mocht er onder de lezers nog iemand zijn die er nog een op zolder heeft liggen laat het ons weten.
Het lijkt ons al vreselijk kostbaar om zo’n ding hierheen te vervoeren al werd het in de Nederlandse tijd wel gedaan.
Verder hebben we vanavond bezoek gehad van Adri en Rob twee veteranen uit Ned. Adri heeft in 1961 tot de overdracht in Nieuw Guinea gezeten en is hier al vaker terug geweest, het was een gezellige avond.

• 05 April 2010 - 15:27

De Fietser:

Geen Bintangs, da's afzien.....pff

• 05 April 2010 - 17:38

Kees B:

Waarschijnlijk zijn alle Bintangs in Zwolle terecht gekomen. Daar was Pasar Malam met echte Bintang en Batavia uit Jakarta. mmmmmmm!!!

• 05 April 2010 - 23:03

Truus :

ik kan wel helpen met die kerkklok, ik heb de info.

• 06 April 2010 - 17:45

Mini En Henk.:

Hallo Volgers!!!!!!

Kijk nog even op goede vrijdag.
    Diverse mensen gingen u reeds voor !!!!

U kunt ook helpen.

En zoals door meerderen is opgemerkt de mensen daar zijn het beste geholpen met bv.medicijnen,reiskosten en dat doen Elly en Jantinus.