Goede vrijdag - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Goede vrijdag - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Goede vrijdag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

03 April 2010 | Indonesië, Batavia

Hallo, allemaal het heeft even geduurd maar hier zijn we weer.
Allereerst maar even de dag van vandaag die begon lekker rustig want Jt was vrij, om 12 uur waren we uitgenodigd door een collega van Margret waarvan er twee kinderen belijdenis hebben gedaan in de kerk, er waren er 58 die dat deden in die kerk en er zijn heel veel kerken in Biak.
Het feestelijke bestaat hier altijd uit eten ook nu dus, er waren veel echte Papoea gerechten waarvan ik vandaag papedo heb geproefd dat is gekookte sago ziet eruit als behangplaksel en het smaakt nergens naar dus moet je het met iets erbij opeten maar het voelt ook al heel klef in je mond dus was ik blij dat ik maar een klein beetje had genomen.
Wel heb ik zitten smullen van de saté die erg lekker was.
Vanmiddag verder thuis doorgebracht maar vanavond waren we uitgenodigd om samen met Truus die moest jureren naar een Paaskamp te komen, een soort jongeren weekend van de kerk.
Truus wist ook niet wat de bedoeling was maar het bleek een zangwedstrijd te zijn, eerst was het nog wel leuk maar er werden ook toneelstukjes opgevoerd en als je het niet verstaat is dat al lastig, maar het was erg langdradig.
We hebben uren op een klein plastic stoeltje gezeten en zijn om half twaalf uiteindelijk vertrokken voor het afgelopen was, ik had er schoon genoeg van.
Maar nu iets van heel andere orde, mijn broer Henk een broer die niet alleen denkt, maar ook heel praktisch en ondernemend is heeft het plan opgevat om een actie optouw te zetten om ons wat extra geld te verschaffen.
Het geeft ons de mogelijkheid om meer mensen te kunnen helpen, wij zijn daar erg blij mee want het is waar, je kunt niet al maar doorgaan en er is zoveel hulp nodig, wanneer je hier wat langer bent zie en hoor je meer en doen mensen ook vaker een beroep op je.
Henk zal zelf in zijn dagelijkse reactie hier wat over zeggen en uitleggen wat hij heeft bedacht.
Wij hopen dat zijn actie een succes wordt.

• 02 April 2010 - 17:40

Tollie en Annie
    Truus
    Wil
    Wil en Ben
    en de volgers die ik vergeten ben.

Beste volgers jullie geduld is danig op de proef gesteld maar jullie kunnen nu ook daadwerkelijk blijk geven van jullie betrokkenheid.
    Elly en Jantinus hebben ons diverse schrijnende gevallen van achterblijvende gezondheidszorg laten zien.
    In persoonlijke mails heb ik nog meer gezien.
    Ze proberen de ergste nood te lenigen maar ook al zijn ze in de ogen van de Biakesen , rijk , financiël moet het haalbaar zijn.
    Jullie kunnen voor een symbolisch bedrag van euro 25,00 een MATA BIAK ,schelpje oog van Biak
    kopen.
    Wilt u een schelpenpaadje aanleggen ,uw kinderen/kleinkinderen verrassen met een mooi schelpje dan kunt u profiteren van de speciale aanbieding 5 schelpjes voor euro 100,00
    U kunt natuurlijk ook uw familie en vrienden uitnodigen om deze kleine Aktie te steunen
    U krijgt het schelpje met certificaat na terugkomst van Elly en Jantinus eind mei met verantwoording van de gelden toegestuurd.
    Doet u mee?
    Wat moet u doen?
    Stuurt u mij een mailtje met uw naam en volledig adres dan krijgt u per omgaande mijn gegevens
    Groet,
    Henk.
    hajolst@ziggo.nl

• 02 April 2010 - 19:12

Jantsje:

Henk doet me aan iemand denken... Hoe heet ze ook alweer... Zij van die (ook zo) praktische witte man.
    Het ligt me voor op de tong!

• 02 April 2010 - 20:32

Henk En Bets:

Zijn wij mee eens.
    De mail is onderweg.
    Jullie hebben veel feestdagen,maar van harte gegund.
    Fijne paasdagen allemaal.
    Groet ,