Jantinus snipverkouden - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Jantinus snipverkouden - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Jantinus snipverkouden

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

30 Maart 2010 | Indonesië, Biak

Vandaag dan weer even een berichtje uit Biak, het leven hier gaat zo zijn gewone gang en al zijn onze dagen wel goed gevuld, het zijn niet altijd vermeldens waardige dingen.
Gister was Jt snipverkouden en voelde zich beroerd hij heeft na het werk een poos geslapen maar om vijf uur kwam Yos praten over het waterproject Samber, natuurlijk was ook Inge van de partij om te vertalen.
Jt heeft het water in het lab laten onderzoeken en gelukkig het is goed drinkwater, hij was toch bang voor een te hoog zoutgehalte maar gelukkig is het goed.
Jt heeft voor Yos een paar tekeningen gemaakt hoe een en ander zou moeten worden, die heeft zij meegenomen en zal bij de provincie vragen of zij geld beschikbaar willen stellen om het project uit te voeren.
Nadat we uitgepraat waren over Samber zijn de beide dames gauw op de motor gestapt om medicijnen voor Jantinus te halen, zij waren erg bezorgd en wilden direct gebeld worden als hij naar de dokter moest dan zou Yos hem rijden, het spreekwoord ‘wie goed doet, goed ontmoet” gaat nog altijd op.
Vandaag heeft ook Melly uit Yajapura gebeld hij moet morgen bloed laten prikken, de dokter daar wil het nog eens nakijken, wat ons een goed idee lijkt.
Maar aan een dergelijk telefoontje hangt ook altijd weer een vraag om geld, mensen hier vinden het heel gewoon om daar om te vragen eigenlijk maar goed ook anders redden ze het niet.
Dus Jt vanmiddag maar weer naar de bank om geld over te maken, we hebben wel besloten om hem te vragen om rekeningen mee terug te brengen, dat lijkt jullie misschien wel raar maar helaas zijn dat soort controle middelen vaak nodig gebleken.
Wat niet inhoud dat we hem verdenken van nare dingen maar je moet hier duidelijk zijn ook om anderen niet het idee te geven dat wij een rupiaboompje hebben
We hebben voor Jenny een labtop meegenomen uit Nederland waar zij natuurlijk dolgelukkig mee is maar nu hebben de kinderen ook even geprobeerd er wat mee te doen, daar is zij wel erg van geschrokken, maar Jt heeft het alweer opgelost alleen Word in het Indonesisch moet er nog weer op gezet worden want dat hebben wij niet maar gelukkig is er op het kantoor wel een jongen die dat kan.
We hopen maar dat zij de kinderen leert hoe het wel moet, want dan hebben zij er ook nog wat aan.

• 30 Maart 2010 - 22:30

Nichtje Inge:

Hallo, hallo beide!

Al te lang niets van me laten horen/lezen.....
    Oom Tinus beterschap!
    Het feit dat ik niet reageer wil overigens niet zeggen dat ik jullie berichtjes niet lees, want dat doe ik iedere dag, alleen het reageren er op schiet er een beetje bij in.
    Veel liefs vanuit Zutphen van ons viertjes!

• 31 Maart 2010 - 15:00

Henk En Bets:

Jatinus en Elly Hopelijk gaat het weer wat beter met jou?
    Wat een fijn gevoel dat het water prima in orde is en vrij is van schadelijke bacterien.
    Nu maar afwachte of er war geld vrij gemaakt wordt om het plan te steunen?(we wachten af)
    Gelukkig hebben ze op de bank nog wat geld om het over te maken.
    Hier gaat alles prima en het weer gaat steeds beter,maar nog geen temperaturen om blij mee te zijn.
    Groet,
    Bets en Henk

• 01 April 2010 - 10:56

Adrie Uit Baarn:

Ja, het wordt kort dag voor ons a/s Zaterdag of Zondag zijn we op Biak , dan zit de lange reis er op, we vertrekken morgen van af Schiphol ,dus tot ziens in Arumba hotel, of bij Truus , op Biak.
    Adrie en Rob .