Weer naar Samber - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Weer naar Samber - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Weer naar Samber

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

28 Maart 2010 | Indonesië, Biak

Vandaag eerst lekker uitgeslapen en daarna hebben we een kip proberen te ontleden, bah wat een goor werkje, thuis zou het in een keer in de pan of grill gaan maar hier moet het echt in stukken.
Ik was er mee bezig om er een poot af te snijden dan ben ik bijna geneigd om vegetariër te worden, gelukkig heeft Jt de rest van de slacht overgenomen.
Maar vanavond hadden wij heerlijke kippensoep en gebakken stukken die een beetje op file leken.
Hopelijk heeft de supermarkt volgende week weer onderdelen te koop, want dit zal nooit mijn hobby worden.
Verder zijn we weer naar kampong Samber geweest omdat Jt wilde kijken of er een alternatief was voor een geboorde bron.
Gelukkig die was er, wel heel dicht aan zee maar daar mond een onderaards riviertje uit die waarschijnlijk geschikt is.
Het water smaakt goed Jt heeft wat meegenomen om op het lab te laten onderzoeken, hij is nu bezig een tekening te maken van de situatie en wat er gemaakt moet worden.
Waarschijnlijk hebben de mensen een paar jaar geleden alleen advies gevraagd aan een bedrijf wat waterputten boort en die kijken natuurlijk niet naar goedkopere alternatieven die verdienen alleen als zij boren.
Dus er is hoop voor de kampong op een betere watervoorziening je word al moe als je er naar kijkt hoe mensen moeten klimmen met hun jerrycans met water.
In de namiddag koffiegedronken bij Truus die aan het gordijnen naaien was, het huis ziet er al heel gezellig uit.
Vanavond is Margret hier geweest altijd gezellig Noortje kon niet anders komen zij vaak samen, Jt heeft dvd’s gebrand voor hen met de foto’s van het weekend Sasari in november en een paar grappige filmpjes waar zij opstaan, daar was zij heel blij mee, toen zij thuis was heeft zij ze direct geprobeerd en net sms’te zij dat het prima draaide op hun apparatuur.
Nu dat was weer een volle zondag Mark belde ook nog tussen door zij waren Westerbork om spullen op te halen die zij voor ons mee moeten nemen.
Gister belde Trea en die heeft Mark ook ingeschakeld grappig dat je dan uit drie verschillende huizen met elkaar kunt praten, skype staat nergens voor.

• 28 Maart 2010 - 19:02

Jantsje:

Mooi dat er weer water in het verschiet is! Wij spoelen hier schoon drinkwater door de wc! Schandelijk gewoon!
    Gister met vriendin naar Ermelo geweest waar ik 20 jaar geleden mijn carriere als zuster begon. Ernstig veranderd allemaal: ik word oud!
    Krijgen jullie daar ook mee dat er in de katholieke kerk een ware beerput is opengegaan? Die paus is niet te handhaven. Laten we het meemaken.. Blijven kan niet meer, ik vrees alleen dat hij dat niet inziet. Afzetten die man!
    Het ga jullie daar goed, in jullie fantastische werk. Liefs, Jantsje.