De grote beer - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu De grote beer - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

De grote beer

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

14 Maart 2010 | Indonesië, Biak

Nee, er lopen hier geen beren ( al zien sommige mensen die wel eens op de weg)maar toen wij vanavond met Truus meeliepen naar haar huis, was er een heel heldere sterren hemel.
Jt zoekt altijd direct naar de grote beer en het grappige is hier zie je de “steelpan”op de kop staan, we zitten dan ook echt aan de andere kant van de aardbol.
Toch een mooi idee dat waar je ook bent de zelfde zon, maan en sterren je dag en nacht ritme bepalen al is het met een variatie van 8 uur.
Vanmorgen werd Jt om 7 uur gebeld dat iemand de auto even nodig had, en hij zou tegen 8uur terug zijn, maar dit is Indonesië daar is de tijd rekbaar dus om half negen zat hij nog te wachten en te balen want er moest nog heel wat gebeuren in deze halve werkdag.
Maar daar moet je hier niet raar van opkijken wij zijn mensen van de tijd, maar hier heeft men tijd of neemt die, niemand die een ander daar op aanspreekt, het heeft zijn voor en zijn tegen
Maar je moet er wel aan wennen.
Tot onze verbazing zagen wij dat Hadi onze supermarkt hier hamburgers in de diepvries had liggen we hebben ze getest en waren niet ontevreden, waarschijnlijk wel erg vet want ze waren na het bakken erg gekrompen.
Vandaag was het erg heet maar gelukkig was er een lekker windje maar ook veel agas dat zijn heel kleine beestjes je kunt ze bijna niet zien net heel kleine zwarte zandkorreltjes maar steken of bijten, dat kun je ook niet zien, maar het doet gemeen zeer en gaat nog jeuken ook, zelfs deet houd ze niet op afstand.
Morgen gaan we naar Samber om te kijken of Jt een oplossing kan bedenken voor het water probleem daar, jullie lezen het wel.

• 13 Maart 2010 - 16:51

De Fietser:

Dat Jantinus een oplossing vindt voor het waterprobleem op/in Sembar staat nu al wel vast.
    Fijn weekend

• 13 Maart 2010 - 16:57

Mini En Henk:

Je bent goed op dreef zus.
    Ik mag die filosofische benadering wel.
    Ik moest direct denken aan een tentoonstelling een paar jaar geleden in de kathedraal op de Koekelberg in Brussel een tentoonstelling over de tijd in al zijn facetten.
    Daar kunnen we later onder het eten van een heerlijke loempia verder over filosoferen.
    Tot zover (je weet waardat opstond?) ging het goed maar.
    Nu gaat er geloof ik iets niet goed.
    Elly ziet hele kleine beestjes die je bijna niet zien kunt en die bijten en steken
    Allemaal erg vervelend natuurlijk maar het meest vervelende is dat “deet”
    ze ook niet op een afstand kan houden.
    En zeg nu zelf geachte volgers we hadden allemaal
    een rotsvast vertrouwen in onzer aller deet.

JT zet je beste beentje voor in Samber denk eraan komt tijd komt raad.

Groet,
    Henk

• 13 Maart 2010 - 17:13

Jantsje:

Misschien kan onze kroonprins helpen bij de oplossing v.h. waterprobleem, want van het watermagagement immers. Even Wassenaar bellen.
    Weten jullie al dat Eurlings en Bos uit de politiek stappen? Ze geven priotiteit aan hun privéleven. Lijkt me voor Balkenende ook een strak plan! Heeft hij ook geen geweldig leuke vrouw en lief kind? Nou dan! Gaan jullie ook voor Job Cohen? Wat een verademing die man. Ik hoop dat Mark zich erin kan vinden.

• 13 Maart 2010 - 18:31

Bets En Henk:

De grote beer, wij dachten dat Jantinus de grote beer op Biak was.
    En de kook kunst is ook in orde,denk aan de juist ja.
    De fotos die wij zien zijn weer mooi.
    Leen nooit je vrouw aan een ander,maar een auto aan een ander uitlenen op Biak is ook niet alles,maar.
    Het probleem dat er in Samber is wordt waarschijnlijk wel op gelost door JT.
    Ben vrijdagavond naar de ijsrace in Assen geweest,wat een durf,om met een snelheid van plm 95 km over een ijsbaan te vliegen.
    De russen waren weer oppermachtig.
    Goed weekend gewenst.

• 15 Maart 2010 - 09:28

Joke:

Ik ben een paar dagen erg druk geweest,dus komt mijn reactie wat laat.Altijd dacht ik dat je daar het zuiderkruis als belangrijkste sterrenbeeld hebt,maar ik ben blij dat we elkaar bij de grote beer kunnen ontmoeten.
    Even tussendoor:Henk,deet is een vies spul dat je op je vel moet smeren.

Waar Samber is ,of wat weet ik niet ,maar we kijken uit naar het verhaal en liefst ook de oplossing die JT uit zijn Zeer Hoge Hoed gaat toveren.
    Liefs van mij.