Rustig lopen op de Pasar - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Rustig lopen op de Pasar - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Rustig lopen op de Pasar

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

12 Maart 2010 | Indonesië, Biak

Vandaag ben ik met Inge weer naar de pasar geweest, alles was rustig en we hebben leuk rond gekeken,
Omdat ik al eens gezegd had dat ik bruine bonensoep wilde koken hebben daarvoor groente gekocht allereerst natuurlijk de bonen zelf, wij pakken dat zo uit het schap bij de super maar hier kijk je bij verschillende kramen wat zij hebben, dan zie je pas hoeveel verschil er in zit.
Dus we kochten goede bonen en dan moet je ze eerst nakijken er zat bv ook een pinda tussen, wassen, weken en langdurig koken, dat ben ik helemaal niet gewend dus is het goed dat er een deskundige bij is.
Ik moet als aanvulling van Jt schrijven dat de soep heerlijk was, dus wie had het over winterkost?
We hebben gezellig samen gekookt en Inge heeft een soort frikadel/kroket gemaakt smaakt naar geen van beide, daarvoor eerst stukken aardappel gefrituurd toen fijn gemaakt en gemengd met cornedbeef ui knoflook eidooier en daarvan maak je een soort afgeplatte bal die je door eiwit haalt en dan weer de frituur in.
Een volgende keer gaat zij mij leren loempia’s maken.
Jt kwam tussen de middag thuis met nasi bungkus gekookte rijst met kip en kruiden waarvan Martha Jenny en Inge lekker gegeten hebben wij hebben het bij een broodje gelaten, hij had drie porties mee gekregen om de een of andere reden kreeg iedere werknemer vandaag eten van de baas, de reden is ons niet echt duidelijk geworden.
Een dergelijk maaltijd is verpakt in vetvrij papier en wordt daar met de handen uitgepakt en opgegeten.

• 12 Maart 2010 - 18:37

Adrie Uit Baarn:

ik hoop als we in Biak zijn ,en we komen langs
    Elly voor ons geen bruine
    bonensoep , dus tot ziens
    over vandaag 3 weken adrie & Rob.

http/ www.hatibersatu.nl

• 13 Maart 2010 - 08:27

Mini En Henk.:

Ja hoor we volgen nog steeds.

Ik denk dat de meesten eroverheen gelezen hebben.
    Komt JT thuis met een "bungkus"die jongen heeft het wel hard te verduren "klapzoen,smakkert desnoods
    tongzoen " maar bungkus lijkt mij ernstig.
    Ik heb nog even gedacht er moet Bunkers staan maar dat slaat natuurlijk nergens op.

Een hele geruststelling is dat Elly "goede bonen"heeft gekocht.
    En ik verheug mij erop en de tijd kan niet vlug genoeg gaan, wanneer ze loempia's heeft leren maken en wij die dan voorgeschoteld zullen krijgen desnoods op een Drents vetvrijpapiertje