Donderdag batik dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Donderdag batik dag - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Donderdag batik dag

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

05 Maart 2010 | Indonesië, Biak

Volgens mij hebben ze in Indonesië de uniformen uitgevonden, alles draagt uniformen ze zijn er dol op, bij het waterleiding bedrijf hebben ze pas nieuwe.
Bij veel bedrijven dragen zij op donderdag een batik overhemd van directeur tot monteur is dat bij de pt ook zo.
Vorige week hebben zij aan Jt gevraagd of hij er ook een wilde dragen dat wilde hij wel, dus naar de kleermaker die hem keurig gemaakt heeft, zie foto.
Wij horen steeds uit Nederland hoe de weersomstandigheden zijn, hier is het weer geen onderwerp van gesprek het is altijd warm en soms heet, maar het is wel opvallend, al meer dan een week begint het smiddags op de zelfde tijd hevig begint te regen, je kunt er dus rekening mee houden.
Waarmee je hier ook rekening moet houden is het uitvallen van het elektrisch vandaag ook weer we kwamen net thuis van boodschappen doen toen het weer zo ver was, Oktov kwam net even aan en begon direct overal kaarsen voor ons neer te zetten, grappig wij zouden dat zomaar niet doen bij anderen, maar hij vind het heel gewoon om je direct te helpen.
We zijn ook nog even naar Yustin geweest om haar gedag te zeggen zij gaat morgen of zaterdag terug naar Jayapura waar zij woont.
En om jullie een plezier te doen staan er twee foto’s van mijn borduurwerk op de site, een van de afbeelding hoe het gaat worden en een van het deel wat al klaar is het is nog maar een heel kleinstukje maar het is een enorm priegelwerk.
Vandaag had ik ook weer een foutje gemaakt en het neemt soms nog meer tijd om iets uit te halen dan om het te maken, maar dat hoort er allemaal bij.
PS dit berichtje is met een dag vertraging op de site gezet, gisteravond lukte het niet met het internet, ook dat is hier niet ongewoon vandaag gaat het ook moeizaam het heeft zeker een uur geduurd voor de foto’s er op stonden.
Maar veel mensen kennen werpt ook hier zijn vruchten af, Ben van Biakcom is hier geweest en zal morgen een andere verbinding voor ons regelen, zou leuk zijn maar we wachten maar even af niets is zeker in dit land.



  • 05 Maart 2010 - 13:55

    Hennie:

    Nou nou, dat is een mooi overhemd en natuurlijk een blauwe kleur. En wat een priegelwerk dat borduren, niets voor mij. Mijn koffer is bijna gepakt en inderdaad het weer is altijd onderdeel van gesprek. Ik verheug me in ieder geval niet op het weer in Nederland, als eerste zal ik mijn thermosokken weer van stal halen. Weer met veel plezier jullie verhalen gelezen en dat blijf ik in Nederland ook zeker doen. Veel succes nog en sampai jumpa.

    Salam Hennie

  • 05 Maart 2010 - 15:04

    Nichtje Inge:

    Mooi batik is niet lelijk!
    Staat ook mooi;-)

    Erg leuk borduurwerk, wel een heel erg priegelklusje. Ooit de Olster-katten geborduurd, onze eigen katten nog nooit....begin ik ook niet aan want als ik er 1 doe moet ik ze alle 4 doen....
    Nu we toch over de beestenbende hebben, met de 2 russische dwerghamsters (Pinda en Josje) gaat het prima, syrische hamster Guus IS niet meer, van de week naar de dierenarts gebracht en niet meer terug gekomen (hersentumor in de kleine hersenen.....zal een hamster ook GROTE hersenen hebben dan???) ach is beter zo voor het beestje!

    Ach ja en dan het weer....vanmorgen lagen er alweer wat priegeltjes sneeuw en nu regent het, maar de afgelopen dagen toch ook af en toe de zon gezien en gevoeld. Ik weet dat we een paar jaar geleden rond 20 maart met een verjaardag buiten hebben gezeten dus wie weet. Al kan ik me dat buiten zitten nog niet echt voorstellen.

    34 jaar geleden begon tante Elly vandaag aan een hele andere klus dan aan een borduurklus......aan een kraamklus!

    Fijn weekend!
    Liefs,
    Inge

  • 06 Maart 2010 - 10:10

    Mini En Henk:


    Hallo,
    Een heel mooi overhemd.
    Nelson Mandela zou er trots op zijn.
    Iets in de houding en natuurlijk ook de kleuren van het hemd deed mij aan hem denken.

    Eindelijk JanT.op de voorgrond.
    We horen soms wel het een en ander maar het eigenlijke werk het op een rustige en diplomatieke manier laten draaien van een waterleidingbedrijf in een land waar dat allemaal niet zo gesmeerd loopt dat is hem wel toevertrouwd.(zo’n hemd zou een onderkoning, jullie weten nog wel Peter olie,
    niet misstaan)

    Dan het grote borduurwerk van onze zus.
    Wat het moet worden is in een woord fantastisch, niet van die naakte maar keurig aangeklede
    katten(over dat woord is nagedacht)
    Wat er klaar is, is zo te zien kwalitatief niets op aan te merken maar……
    Nog ruim 70 dagen in de Oost het lijkt niet goed te komen.
    Maar ja wat wil je een van de volgers schreef over heel veel telwerk en daar heb je het dan ,
    tellen geleerd bij van Asselt ik hou mijn hart vast.
    Aan het eind van het jaar nog een keer 3mnd.dan moet het lukken.
    Prettig weekend.
    We gaan zo naar Den Haag om oa,de verjaardag van Jeroen jouw kraamklus.

  • 06 Maart 2010 - 14:17

    Jantsje:

    Hoe creatief Elly! Ik wist wel dat je het in je had! Nu nog even de planning in de gaten houden. Als Trea en Mark komen, komt er weer niks van terecht. Praten en borduren gaat niet samen. En ik ken jou.

  • 06 Maart 2010 - 15:59

    Birgit:

    Zo Elly, dat is me een borduurwerk. Krijg al kramp in de vingers als ik er alleen al naar kijk. Maar goed hij is wel mooi. En daar heb je zeker nog wel even werk van.
    Het overhemd valt wel mee, hij staat wel goed.
    Liefs Birgit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Biak

Alweer in Biak

Ook in 2010 weer in Biak

Recente Reisverslagen:

24 Mei 2010

Weer thuis

22 Mei 2010

Naar Jakarta

20 Mei 2010

Een onvergetelijke dag

20 Mei 2010

Bandung

19 Mei 2010

De laatste dag in Jogyjakarta
Jantinus en Mark

Weer in Biak Papua

Actief sinds 11 Jan. 2009
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 563653

Voorgaande reizen:

13 Februari 2024 - 14 Maart 2024

Biak 2024

16 Augustus 2022 - 15 September 2022

Samen met Mark naar Biak

12 Februari 2020 - 08 Maart 2020

Jantinus op Biak

05 September 2018 - 27 September 2018

Naar de bruiloft op Biak

14 Februari 2016 - 14 Februari 2016

Biak 2016

26 Februari 2015 - 26 April 2015

Elly en Jantinus in Biak

18 Februari 2014 - 08 Mei 2014

Biak 2014

28 Februari 2013 - 28 April 2013

Hoe het ons vergaat in Biak 2013

23 Februari 2012 - 22 April 2012

Ons verhaal in BIAK 2012

28 Januari 2011 - 16 Mei 2011

Biak Papua 2011

05 Februari 2010 - 22 Mei 2010

Alweer in Biak

02 Oktober 2009 - 27 November 2009

Terug in Biak

14 Februari 2009 - 15 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: