Op bezoek bij Yustin - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu Op bezoek bij Yustin - Reisverslag uit Biak, Indonesië van Jantinus en Mark Weggemans - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij Yustin

Door: Elly en Jantinus

Blijf op de hoogte en volg Jantinus en Mark

16 Februari 2010 | Indonesië, Biak

We werden door Yustin gevraagd om te komen eten en konden dan ook kennismaken met Ans de Nederlandse die nu het huis huurt.
Vanmiddag cadeautjes gekocht voor de kinderen van Oktov waar we eerst langs geweest zijn om de nieuwe baby die Juliana ( juli)heet te bewonderen, echt nog een heel klein meisje.
Yustin was erg blij ons te zien en omhelsde ons enthousiast, van te voren had ik al tegen Jt gezegd zij kookt vast bruine bonen soep en ja hoor dat stond ook op het menu.
Zij was zoals verwacht ook erg blij met het meegebrachte schort met hollands tegeltjes motief.
We hebben samen met Ans gegeten en het was geen probleem om het gesprek gaande te houden, erg gezellig.
Toen wij naar huis liepen ging Oktov met ons mee hij doet dat omdat hij niet wil dat ons wat overkomt (10 uur ) we kunnen weinig met hem praten maar Jt en hij maken altijd een boel geintjes waar hij zichtbaar van geniet, het is echt een zorgzame lieve vent.
Met Benny gaat het al weer wat beter hij was vandaag zelfs weer op het werk waar Jt hem verboden heeft met zijn voeten in het vieze water te komen.
Ook is hij met hem naar de apotheek geweest om verband te halen, tot zijn schrik moest hij van Jt zijn voet laten zien aan het meisje daar om te laten zien welke verband kompressen zij wilden kopen hij schaamde zich rot maar met” Pa Jantinoes” erbij heb je in dit soort gevallen geen keus.
Zo ondertussen zitten wij thuis met een biertje en een portje en ga ik afsluiten om daar van te gaan genieten, ik zal er eens over nadenken wat ik morgen moet koken, kan wel weer eenvoudig na alle verwennerij.

• 16 Februari 2010 - 15:17

Adrie Bouwmeester:

Beste Elly en Jantinus,we komen naar Biak ik Adrie heb een vraag aan jullie als het mogelijk is een foto maken van Cris Patwa dan kan ik hem op sturen naar zijn zusje in Den-Haag groeten van Adrie B

• 16 Februari 2010 - 15:49

Kees De Vries:

Het is weer écht meeleven door de dagelijkse verslagjes. Ik heb één vraag. Op het weekend bezochten wij onze oude commandant uit Nw.Guinea(1962). Hij wil graag eens terug naar Kokonao waar wij destijds verbleven. Zouden jullie bij gelegenheid eens bij Merpati kunnen navragen hoe de verbinding naar Timika is? Bijv. hartelijk dank.

• 16 Februari 2010 - 16:23

Birgit:

He hallo,

zeg even een vraagje is het normaal dat baby-tjes handschoentjes aan hebben? Wel grappig om te zien.

Liefs Birgit

• 16 Februari 2010 - 18:04

Jannet:

Hallo Elly,

Ziet er goed uit deze site.Julle hebben het qua weer beter voor elkaar als wij hier in het koude Nederland.

Groetjes en ik zal een beetje op Trea letten hoor whaaaaaaaaa

Jannet

• 16 Februari 2010 - 18:08

Dirk En Roelie:

Hallo Buurtjes,

Fijn om jullie belevenissen op deze manier te volgen. Kijken ook met regelmaat, nu op de site. De video met het zangkoor was mooi, kan me voorstellen dat je hiervan volschiet. Wel heel toepasseijk dat jullie in Indonesië vandaag achter de bruine bonensoep hebben gezeten, het ging toch niet zo als bij Bartje destijds?

groetjes van ons allemaal!!

• 16 Februari 2010 - 20:29

Mini En Henk:

Elly je merkte een keer op dat eten in Biak en omstreken belangrijk was/is hier het eten ,drinken en eten en drinken gerelateerde woorden uit jou verslagen t/m vandaag:
    2x ontbijt,

• 17 Februari 2010 - 09:45

Nichtje Inge:

De computer meld: Dieren/Zutphen -5 graden
    Biak 32 graden
    Wat een verschil, met het gemiddelde zou ik al best tevreden zijn;-)
    Bruinebonensoep volgens mij heb ik het nog nooit gegeten.
    Tsja en wat moet je vandaag eens koken......iets met rijst misschien, flauw hè?!
    Ik zag dat Donald heel fanatiek ook een doos eieren had gekocht terwijl er al een doos stond, dus ik denk dat het hier iets van een reuze omelet wordt met rauwkost en misschien wel rijst om Dieuwertje een groot plezier te doen.
    Erg leuk schort, lief schattig babytje in gedachten zie ik een foto van mezelf met Trea als baby op de arm (op de foto heb ik volgens mij een spijkerbroek met omgeslagen broekspijpen aan en een grijze trui, nu ook spijkerbroek met omgeslagen pijpen en iets grijzigs;-)) bedenk me dat dit dan ruim 30 jaar geleden is........oeps, eten ziet er weer super uit het water loopt me zelfs zo 's morgens al in de mond....
    Veel liefs weer van jullie nichtje,
    Inge